Soittokello, pirikello, äänitorvi tai töötti

Entä toisinpäin - onkohan kukaan yrittänyt keinotekoisesti vanhentaa messinki/kulta -versiota? Hands-on -kokemus hakusessa

Henkkoht en tiedä, mut aiheesta olis tänä viikonloppuna Ropeconissa työpaja :grin:

3 Likes

Heitä merenrantakaislikkoon talveksi, niin keväällä on autenttinen look :handshake:

Edittii pukkaa: tämä ei ollut vitzi. Mulla vähän “unohtui” kanootti Talosaaren rantakaislikkoon viime talveksi erinäisten syiden vuoksi ja keväällä kanootin alla ollut umpirauta-akselilla varustettu diy-kärry oli sellasessa patinamaridaanissa, että oikein sytty lamppu piän piälle notta nii, tosiaa merivesi on eriepeli.

2 Likes

Painava ainakin, en oo vielä pistänyt kiinni

Sain nyt lopulta aikaseksi tämmösen hankkia ja ai että olin hangon keksinä tänään työmatkalla.

11 Likes

Tän kanssa love-hate relationship. Hankin kans tommosen kesällä. Oli hyödyllinen Budapestis, yksikään pyörätielle eksynyt turisti ei jäänyt alle, kaikki kuuli ja väisti. Mut sit täällä ajoin muutamat ällärit sen kanssa ja hitto kun korvat soi. :heart:Mukulakivet.

1 Like

Joo, uskon! Mukulakivet pyörän kans muutenkin Kunnom Meininkiä, ja sit kellon kilinä siihen vielä päälle niin huhh.

no mää nyt kysyn kun ei muut oo kysyny, mutta mikäs äänimerkkilaite tää sulla on siis?

jos viittisit omin sanoin parilla virkkeellä selittää mulle millanen kello ja miten sitä soitetaan (kun en nää kuvasta)

Laitoin “bicycle bell cowbell switzerland” googleen ja sieltä löyty tommone

https://www.alexanderjaeger.de/swisstrailbell-review/

Tuol on kans mukulakiviviedo. Aaaaaaaaah miten raivostuttava kilkatus.

How cool is that, riding several hundret kilometers every week including areas with people walking around it annoyes to ring a bell.

En tiä mite konservatiivisessa etelässä, mutta täällä toi “huomio” tai “hyvää huomenta” on toiminu hiton hyvin.

Japanista sai Crane-kellot omilla teksteillä:


Teetätin tiimikellon ja sit paremmin Suomimeininkiin sopivan Ninalle

12 Likes

Joo, swisstrailbellhän se.

Mä en kyllä oikein ota noista arvioista selvää että mikä siinä risoo, kun ainakin mun mallissa on tommonen magneettinen vaimennin jonka saa yhdellä sormella päälle ja pois. Ja sit kun vaimennin on päällä, niin ei se mitään kilkata.

Mut siis joo, kellossa on tarranauha jolla kello laitetaan stongaan kiinni, ja sit vaimennin päällä tai pois sen mukaan haluuko ääntä. Kello kilisee itekseen jos on tärinää. Oikein tasasella jos ajaa niin voi vielä sormella tehostaa kilinää.

Se miksi mä tän halusin oli että työmatkalla on paljon semmosta pusikkoista ja/tai muuten huonon näkyvyyden pätkää, ja ton voi laittaa sit kilisemään kun on menossa sellasessa kohdassa.

1 Like

aaaaivan eli ei sitä niinkään soiteta vaan se vaan soi. en osannu ollenkaan ajatella tolleen että olis vaan kello kilisemässä mutta joo miksei jos tarttee ittestään ilmotella (:

itte oon miettiny miten sais vaikka pinkkiä kohinaa käytettyä merkkiäänenä, kun toi mun kello ei kuulu kaikille ihmisille

1 Like

Aaaaahh Hollandbikeshopilla on ääninäytteet kaikista soittokelloista :star_struck:

Tai ainakin niistä kymmenestä jotka avasin välilehtiin. Kuin hyvä!

8 Likes

Pitihän se mennä kuuntelee. Mahtavaa hommaa. Aattelin, että kuuntelen kaikki läpi, mutta aika helevetisti kelloja!

2 Likes

Mäkin menin kuuntelemaan ääniä (ihan mahtavaa, että on noi näytteet!!) ja totesin, että onpa muuten jokunen kello tuolla myytävänä…

1 Like