Singular Rooster 29+

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/12961438_10154155274637490_3509814064977963158_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9

Ajossa. Ketjuun tarvii halflinkin. Lommo oli oiennut helposti.

Koko tuntuu hyvältä, stemmiin voi laittaa sentin tai kaks lisää ja slämmätä. Onneks odotin isoa kukkoa. Huh! Maastoliekki.

Ja painoa oli… 12,3 kiloa

Onhan se …öö… keltainen ja ihan Singularin näköinen kaikin puolin… :smiley:

Hyvä. Missä kunnon lihat?

aziaa!!!

Lihat saan alle syksyllä. Ja joo, missikisoihin ei mennä vieläkään.

Mut kuhan saa stemmilöisen ja ketjun kireyden sekä lukkogripit kohdalleen niin kyllä tolla vetää.

Aikamoinen tarina. Loppu hyvin kaikki hyvin ne sanoo. :))

Jess Tatu! Roosterilla sitte mmyös rossia ens talavena

Hyvältä näyttää

Jahas pitää joku päivä käydä vetää keltasilla pyörillä

T: mini-me

pyrsta - 19:09, 12.4.2016 » Jahas pitää joku päivä käydä vetää keltasilla pyörillä T: mini-me
Tosta halisista lähtee hyvät polut. Pistä textarii.

Nättiä vaikkei vielä olekaan kunnon lihat!

Mut miks halflinkhommat jos ebb?

halflink hommat todella peruttu kun kokeilin kiristystä uudelleen lyhyemmällä ketjulla. sillä sais toisaalta keskiötä vähän eteenpäin eli satula liikkuisi tavallaan taakse. st kulma on nimittäin todella jyrkkä.

mulla on velocityn blunt kehät hankittuna, navoiksi tulee qr bitexit (MTF15, MTR12). yks 3.0 exo tr chroniclekin löytyy. menee näiden kasaaminen ja syksyyn kun lähen kohta hesaan töihin. ja pitää harkita laittasko kuitenkin suoraan 50 millisen kehän.

8 senttistä OS stemiä ja lukkogrippejä saa tarjota jos löytyy kassista ylimääräsenä!

Ite laittaisin keskiön niin taakse ku saan ja isolla setbackilla (yks taikasana muuten on I-beam) satula taaksepäin. Minimoisi perän pituuden ja olis enemmän pyörää edessä.

Mitä tän pyörän tarinaan tulee, sehän on vasta alussa. Jatkoa odotetaan!

Tohon I-beam -juttuun haluisin lisätä, että sdg:n suorassa tolpassa riittää säätövara sen verran että vastaa varmaan 25 mm setbäktolppaa.

Jos onnistuu löytämään Koren vastaavan tolpan 20 mm setbäkillä niin sit sen jakkaran saa oikeesti taakse. Ja pysyy. Mut varauksin: sen kiinnitys on jotenkin käppäisempi kuin SDG:n. Jos pultit puristaa oikein kunnolla kiinni niin satulatolpan kiinnikkeet pureutuu muoviseen i-beamiin. Voi olla et oon tosin ite ryssinyt käyttämällä momenttia enemmän kuin laki sallii. Mut mitään väliähän sillä ei enää mulle oo, kun satula on kohillaan. jos pitäis hienosäätää niin sit joutuis puljaamaan.

Mutta huom! sdg:n setback-tolppa ei mulla kestänyt. Toi alumiiniosa, johon i-beam kiinnittyy, on liiian hauras ja mulla ainakin hajos heti kun tipahdin jakkaralle oikein kunnolla. Luulen et se on liian ohut. Kuvakin mulla on siitä jossain mut en nyt löytänyt.

Olis mulla muutakin asiaan liittyen mutta toi mun sigu koettaa muistuttaa että ei aina kannata lähteä rönsyilemään.

Tai noh, ehkä se, että ite kokeilisin myös suoralla tolpalla ihan vaan nähdäkseni et miten toi forward geometry*, jota pyörävalmistajat tuo uusiin malleihinsa aste tai 0,5 kerrallaan, toimii. Ehkä

*tai siis en oo varma et onko forward geometry kun se lienee Mondrakerin myyntitermi mut kuitenkin se että pidennetään vaakaputkea ja jyrkennetään satulaputkea jolloin ohjaamo siirtyy edemmäs mm. polkimeisiin nähden. esimerkkinä vaikka Pole.

FG ei liity satulaputkeen mitenkään. Laitetaan vaan emäputkea eteenpäin ja sitte pidennetään rungon putkia tarvittava määrä. Ja tietty stemmi on lyhyempi, aina nollaan asti.

Satulaputken jyrkkyyden lisääntyminen on tullut samaa matkaa keulan loivenemisen kanssa, itse olen omaksunut että sillä haetaan mäen nousukykyä? Vanhemmilla fillareilla missä pitkä keula, löysä ohjainkulma ja samoin satulakulma oli aika helvetillistä päästä mäkiä ylös kun oli joko selällään tai sitten piti kikkailla putkelta niin että sai painopisteen eteenpäin. Nyt voit istua satulassa ja polkea, kiitos jyrkkien satulakulmien.

Satulakulman jyrkkyyden lisääminen on keskieurooppalaista enduroa. Sopii aggressiiviseen ajoon silloin, kun on paljon ja jyrkkää ala- ja ylämäkeä. Kaukana vaeltavalle keulalle saa painoa paitsi ylämäissä myös kurveissa, ettei luisu alta.

Harmi että Keskussuiston arkiajossa moisesta on harvoin hyötyä, ehkä jopa haittaa. Noin keskimäärin trailigeot ovat huikeasti parantuneet, mutta liika on ylimääräistä…

Onk tää saanu rakkautta tai ajoa?

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/13975304_10154477766627490_1218854785367497145_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9

Pikkuhiljaa.

Joitain kymmeniä tunteja Turun polkuja ajellu, ketterän tuntunen peli ja koko osu nappiin.

2,4 kumeilla ja mun skillsseillä maavara oli ongelmana mut ostin kapteenilta noi midfat kiekot ja asian pitäs olla kunnossa 3 tuumasilla.

Penkkiosastolle tulee ibeami ja jarruiks jotku shimpan perus basic nestejarrut isoilla levyillä…