Selkälaukkutriidi

Nå men sitten. Tää rautalangasta vääntäminen alkaa muuten sattua päähän. Tutkitaan, ens ke mä olen eniveis paikalla.

Tätä triidiähän ei ollu rajattu ainoastaan olkalaukkuihin. Tässä eka oma satulalaukku luomus:

Imgur
Imgur

Nahan ompeleminen oli yllättävän helppoa, sain aikaseks jo runkosuojuksen (siit on kans kuva flickrissä). Kassi pitäis vielä öljytä uusiks muuten se ois valmis. Pitää alkaa suunnittelemaan seuraavaa versiota…

Ei pöllömpi viritys.

Mä en kyl itse nahkaa märälle kelille kelpuuttaisi, mutta kyllähän se asiallisesti huollettuna kestää helvetin hyvin. Esmes. b17-muoti on suomessa vähän hönttiä. Eipä niitä kyllä kamalasti näykään. Yritin mä itsekin sellaista käyttää hetken aikaa, mutta anatomia + järki sanoi ei.

Mulla on kolmessa pyörässä brooksi, ei ne mikskään mene kun sateella on perse suojana…

Alta se mulla kastuikin.

Mä taidan olla liian vanha ja epämuodikas, kun mulla on lokasuojat fillareissa. Se on aika paska fiilis ku on kalsareita myöden märkänänä 1 asteisesta vedestä.

Edit: muovisatula kyllä parissa paskafillarissa, joita voi joutua ulkonaki säilyttämään…

hehehehe, kurahousuilla tuli ajettua aika paljon. Talveksi jos tulee laitettua joku oikea rottapyörä, niin kyllä siihen täyspitkät laitetaan, ei jaksa enää.

Satulan ns. potenssikolo aiheuttaa kans melkoisen voimakasta kastumista erogeenisilla alueilla. Ei sillä hyvällä tavalla.

Laukuista puheen ollen, Metropolis on osoittautunut useampien pannujen perusteella hyväksi suojaksi kun tekee asfaltille ukemia pyörän selästä.
Mulla on loistava Vauden 45l reppu selkätuuletuksella filokäyttöön, mutta chromen jälkeen se on jäänyt jonnekkin kellarivaraston syövereihin… ei se oo kätevä.

Minulla on ollut useat vuodet ahkerassa käytössä D2 -nimisen melontavarustevalmistajan varustereppu. 60 l vedenpitävää kuljetuskapasiteettia repun viilekkeillä. PItää vettä - tai siis piti, mutta nyt on urheilukamojen hiki sekä jatkuva auki ja kiinnirullaus tehnyt tehtävänsä. Tavaraa on mahtunut ihan julmetusti ja aika hyvin tuo on selkään muovautunut. Äsken toin juuri kotiin polkupyörän rungon sillä.

…se runko tosin oli sidottuna siihen ulkopuolelle, mutta tuli silti aika mukavasti.

Saako noita Chromen laukkuja suomesta ostettua vai pitääkö tilata ulkomailta?

Onko muilla valmistajilla kuin chromella ns. vasenkätistä mallia eli oikealle olalle tarkoitettuja laukkuja? Itsellä on vasen solisluu sen verran vinoon luutunut, että sitä varoo kaikin tavoin. Kannan esim. olkalaukkua vasemmalla kyljellä.

Custom-laukkujen valmistajien luulisi tekevän. Bagaboo ja reloaded melko varmasti ainakin.

Mulla on Tällänen
ja oon ollu todella tyytyväinen. Hoitaa mahtavasti kaikki koulukirjat + liikkakamat kouluun mukana. Mukana tuleva läppäri-tasku on myös mahtava, koska se on säädettävissä mille vain läppärille( johonkin 17" näyttöön asti). Sisään mahtuu myös viikonloppulomalla tarvittavat vaatteet + sälät. Ei oo vielä tullu ongelmia ton koon kanssa.

hekadaleka - 6 months ago » Niin hei tällänen linkki unohtu edellisestä postauksesta: http://eeio.blogspot.com/2004/12/recycled-banner-golden-mean-messenger.html
Jos joku innostuu ompelemaan niin pressua voi kysellä ClearChanelilta. Vanhaa ulkomainospressua joka on ongelmajätettä. Kankaita on muutamaa eri tyyppiä, ja ainakin pari niistä olisi erittäin soveliasta ko. käyttöön. Meillä taitaa koulussa olla sitä vielä joten taidanpa itse koittaa saada keväällä aikaiseksi.

Edit. Jos jollain on hyviä ideoita saumojen teippaamisesta/hitsaamisesta/liimaamisesta vedenpitäviksi “kotikonstein” niin kuulisin mielelläni. Ei sen kanoottisäkistä tarvi käydä, kuhan ois kohtuullisen resistanssi kauniita suomalaisia säitä vastaan.

basti - 1 hour ago » Jos joku innostuu ompelemaan niin pressua voi kysellä ClearChanelilta.
Eli mistä? Pariksi päiväksi tupsahdin Helsinkiin, niin olisi kiva olla vähän ongelmajätettä kotiinviemisinä.
basti - 1 hour ago » Edit. Jos jollain on hyviä ideoita saumojen teippaamisesta/hitsaamisesta/liimaamisesta vedenpitäviksi "kotikonstein" niin kuulisin mielelläni. Ei sen kanoottisäkistä tarvi käydä, kuhan ois kohtuullisen resistanssi kauniita suomalaisia säitä vastaan.
Mites olis vanhan sisäkumin tikkaaminen mukaan sisäsaumoihin?

Toimisiko sellainen teippi, jota retkeilykaupat myyvät kuorivaatteiden ja telttojen paikkaamiseen?

Lisätään nyt vielä sen verran, että mulla on pienempi Freitagin olkalaukku, jonka saumoja ei kai ole mitenkään sen kummemmin käsitelty, mutta ihan kiitettävästi on ilmankosteus pysynyt kassin ulkopuolella.

Scotch valmistaa sellaista paperin ohutta 2-puoleista teippiä joka pitää kuin tauti.
Töissä kiinnitetään kylttejä yms. ko kamalla ja pitää pari kertaa miettiä että mihin kyltin asentaa kun ei enää pois saa…
Aivan törkeän kallista ainakin tuo 5cm leveä noin 60€ rulla, mutta eipä saumoihin niin leveää tarvitse.

Toinen varmasti toimiva on kontaktiliima.

Ja asiaan. Onko kokemuksia Chromen mini metrosta?
Tarkoitus olisi kuljetella vaihtovaatteita töihin ja sillointällöin kotimatkalla maitotölkki pitäisi mahtua kyytiin.

NKOTB Eli mistä? Pariksi päiväksi tupsahdin Helsinkiin, niin olisi kiva olla vähän ongelmajätettä kotiinviemisinä.
http://www.clearchannel.fi/yhteystiedot

Tuolta. Mikään noutopiste ei siis ole kyseessä, eikä mulla ole aavistustakaan miten yksityishenkilönä niihen pääsis käsiksi, mutta kysellä voi aina.

Ne tikkaukset siis pitäs nimenomaan peittää… Eli joku Bison maraton (se tökötti jolla pentuina paikattiin skedekenkiä) henkinen matsku saattais tulla kyseeseen.

Ton Jarkon ehdottaman teipin käyn katsastamassa kun ollaan niin pitkällä. Sauman päälle silitettävää silikoniteippiä on olemassa, mutta sellaisen saatavuudesta mulla ei ole mitn hajua.

Useimmat kontaktiliimat ovat kuivumisensa jälkeen käsittääkseni kivikovia. Eli ne soveltuu kohteisiin jotka eivät elä. Voisin kuvitella, että laukun saumoista se murtuis pois kohtuullisen nopeasti.

Monta kertaa noussu esille laukun “tiivistämiseen” saumateippi ja se msitä sitä saa.
vastaus löytyy tuolta

lafka on oululainen teeitse-retkeilyvaruste/kiipely liike. on myös postimyyntiä.

tuolta ostamallani saumateipillä olen tiivistänyt ittetekemiäni kanottisäkkejä ja kuorivaatteita. teipit on siis samaa tavaraa mitä kuorivaatteissa käytetään. kiinnitetään silittämällä.