Selkälaukkutriidi

Restrapillä ja Alpkitillähän on myös customit mallistossa. Varmaan tuplahinta bikepack.pl:ään mut jos jompikumpi maistuu niin käy kattomassa.

Korjaus tietty kunniaan mut kannattaa pitää mielessä että jos laitat nauhakujaston ja pingotat sen laukun kunnolla niin siitä häviää aika paljon tilavuutta vs. toi vanha lerppumalli. Jos on vakiintunut tapa pakata romut niin voi olla systeemi menee uusiks kun kaikki ei mahdukkaan enää.
Itehän tykkään kunnolla pingotetuista runkolaukuista ja tommoset roikkuvat näyttävät ihan hirveiltä omaan silmään. Ne roikkuvat antavat vaan hitosti enemmän anteeksi pakatessa mut the black lord giveth and the black lord taketh. Spacer-joonaksen runkolaukun oon saanu repeämään saumoista ylipakatessa ja ylipingoittaessa sitä mut korjattuani oon oppinu virheistäni. Mullahan on joku 20kpl velcrosträppiä pitämässä sitä paikallaan ja se on kiva kun saa aika paikallisesti höllättyä lisää tilaa riippuen pakkauksesta. Tai sit jättää kaikki löysälle ja kattoo kun runkolaukku levenee kahteenkymmeneen senttiin :grin: Muistaakseni joonas teki siitä alunperin 5cm leveän hah

Aion myös ottaa käyttöön

4 Likes

Tätä oon itsekin hiukan himoinnut. Käyttökokemukset kiinnostaa sitten kun on hiukan kilsoja kertynyt, tai jos jollain on ollut jo jonkin aikaa käytössä.

Itellä nyt reilu 5 vuotta ja ehkä 10k ajokilometriä kokemusta Alpkitin Stingraysta eli niiden omilla mitoilla tehdystä runkolaukusta. Cordura-kankaat on menettänyt täyden vedenpitävyytensä, jos sellainen joskus oli. Muuten en ole havainnut merkittäviä kulumisen merkkejä.

Olis kiinnostavaa kuulla tarkempaa rapsaa tuosta Alpkitistä. Matskut lienee samat kuin niiden muissakin tuotteissa vai onko jos osa tehdään muualla kuin customit?
Alpkitillä oli tarjoiluehdotuksena sellanen surgeon-mallinen vetskarijärjestelmä joka kiehtoi kun en halua full-framebagiini välijakajia tjms. vaan kunnon ison tilan.

MW Vandal repun pääsolki napsahti rikki. Maahantuoja pisti uuden postiin.
Elinikäinen takuu.
En ole kaivannut muuta arkikäyttölaukkua.

Toi Alpkit Stingray on suhteellisen vapaasti kustomoitavissa myös materiaalien suhteen. Oma Stingrayni tilasin 6 senttiä leveänä 1100D cordurasta. Jäykkää kamaa ja pitää kankaaksi kyl muotonsa hyvin. Materiaalivaihtoehtoja ois ollut kolme muutakin, mut tohon Corduraan päädyin, koska sen luvattiin olevan kestävintä. Alpkitin hyllytavaroissahan taitaa olla Corduran lisäksi jotain pehmeämpää X11-kangasta. Välillä on kura roiskunut ihan kunnolla tohon, mut oon antanut kuivua ja vaan pyyhkinyt kostealla rätillä, jos on ollut isompaa roisketta, mikä on pitänyt ton kyl aika minimaalisella vaivalla siistissä kunnossa.

Yllä olevassa kuvassa laukku on puolityhjä. Oon tullut siihen johtopäätökseen, että kunhan pakkaustapa on sellainen, että vetoketju menee vielä helposti kiinni, ei laukku myöskään pullota häiritsevästi. Leveytenä toi 6 senttinen meni tolla pakkaustavalla vielä ihan mukavasti Sramin gravel-kampien kanssa .

Vettä oon tolla usein kuskannut. 3-litrainen Camelbakin Crux -rakko on ollut tuolla retkillä usein täytenä ja toiminut hyvin, vaikka se ei muodoltaan ookaan optimi tollaseen laukkuun. Sellainen hieman tavallista kapeampi Lidlin 1,5 l limsapullo ja halkaisijaltaan 10 sentin retkikattila on kooltaan isoimmat lieriömäiset kappaleet, jotka ton 6 senttiä leveen laukun keskiosaan menee omasta mielestäni vielä mukavasti.

Vaakasuuntainen jakaja mulla on tossa, mikä on vaan sellainen tarranauhoilla kiinnitetty corduran palanen ja vähän se toisinaan elää laukun sisällä, mut ajanut ihan asiansa. Vetoketjuja mulla on tossa kolme eli toisella puolella on lisäksi “karttatasku”, joka on osoittautunut todella käteväksi mm. aurinkolasien, patukoiden ja työkalujen kuskaukseen. Sellaista kyl suosittelen vahvasti.

Tilaaminenhan tuolla meni sillai, et kotona piti pahvista askarrella halutun muotoinen kolmio halutuilla jakajilla jne, joka postitettiin tehtaalle muotiksi. Mielestäni toimiva systeemi. Tein ite pari skissiä ja päädyin omassani karsimaan laukun etuosasta vähän tilaa pois niin, et sain ton sopimaan useampaan eri pyörään.

Nyt reilu 5 vuotta myöhemmin laskettuna toi on ollut 7 eri pyörässä ja oma johtopäätökseni on et sitä mukavampi tota on käyttää, mitä paremmin toi runkoon istu ja silloin on kyl loistokampe. Ite oon tosin ehkäpä jopa eniten tykännyt tuosta siinä yhdessä ainoassa pyörässä, missä laukun lisäksi runkokolmioon on mahtunut vielä juomapullotelinekin pystyputkeen. Tykkään juomapulloista rungossa sekä siitä, että satulaputken eteen runkoon jää kantokahva.

1 Like

Miksi täällä on kahdessa topikissa runkolaukkukeskustelut?

1 Like

Koska topicin nimi on epäselvä, eikä porukka muista että tää on selkärepputopi.

@admins pls

2 Likes

jos siellä repussa on vähänkään enemmän tavaraa niin noihin sivutaskuihin ei sit mahdu mitään.

Eli Mellikseen ei mahdu mitään jos päätasku on täynnä?

va fan är mellis

Hmm. En tiiä, tarkoittaako @420_iiro_69 , että siihen sivutaskuun ei mahdu hammasboksi yms. Reissureppuna ollut itselleni käytössä. Ainakin vesipullo ja banaani on mahtunut sivutaskuun, ei välttämättä mitään isompaa.

1 Like

MW Rambler ommuute jumal reppu omiin tarpeisiin. Kiitosta kaupoista vielä ja toivottavasti yhteiselo melliksen kanssa sujuu yhtä hyvin.

1 Like

eeiku ihan vesipulloo yritän aina työntää sinne ja ei mahdu, peru 0,75 mizun teräsputeli, pokkarikirja sujahti kivasta kyllä.

1 Like

tarkoitatko: aku ankan sivutaskukirja?

4 Likes

Sain @nalle_wheelroos ilta LBB Pelottoman kokeilulainaan, ja ainakin alku on vaikuttava kun reppu vetää samalla kertaa trumpetin, melodikan ja assorted pikkupuhaltimet ihan mukisematta. Hupuilta eikä dropeilta ajaessa ei myöskään tavarat kolise niskaan, eli hyvät fiilikset!

5 Likes
2 Likes

Fake news, tuohan on pasuuna.

4 Likes

Mission Workshop ja NASA?

Uus reppu ollut pidempään mietinnässä, mutta nyt taas lähti kierroksille kun cordura ei näköjään kestä happosaiteita :frowning:

1 Like