Satulatolpan jatkaminen

koska haluaisin pyörääni jonkun hienon, mieluiten NJS-tolpan, jotka tuppaa olemaan kovin lyhyitä niin onko mahdollista esim hitsata joku jatkopala satulatolppaan? tuleeko tosi painava tai hajoaako tjsp? vastaavaa vissiin ainakin haarukoiden yläputkille (steerer tube, mikäseon suomeksi?) tehdään…

thomson eliteä sais kyllä kirkkaana ja 26.8 millisenä, se ois ehkä ihan ok vaihtoehto…

Eikö runko ole vähän liian matala jos satulatolppa ei riitä(ellei sitten ole compact runko)? Noi NJS tolpathan ovat useimmiten normaalia kokoa maantiepyörille.
Kannattaa ihmeessä ostaa tarpeeksi pitkä satulatolppa sen sijaan että alkaa hitsailemaan(pilaamaan) merkkitolppaa…

runko on tosiaan 2 senttiä liian matala (vaakaputki just oikeen kokonen) ja just sen verran jää puuttumaan normi njs-tolpista. keirinpyörissä vissiin ollut tapana sellanen tyyli että satulatolppaa näkyy melko vähän… japsit on lyhytjalkasia tai jotain?

toi kesto-ässä (oon aina jotenkin yhdistäny ton duran durabilityyn) ois kyl hieno ja kiiltävä mut snadisti kallis ja pitäs jenkeistä asti tilailla…ainoo mesta mistä euroopasta löysin nopealla googlauksella on campyoldy ja hinta 140£. ehkä ajelen tolla nykysellä siihen asti että tulee sopiva tolppa käytettynä vastaan.

onkos muuten jussi sun vivalossa toi dura-ace tolppa? ainakin tuolta piste&roadista löytyvässä kuvassa on melekosen pitkä…

Noita on kans välillä näkynyt njs exportsissa.

Mulla on muuten tuollainen juuri samanlainen dura acen NJS tolppa mutta 27,2mm. Sitä vaan että se on hienosti viimeistelty ja melko kevyt… Ehkä ebayn puolelta löytyy?

^^tuolta löytys mutta 198$ hintaa kun on NOS

ei oo oikein löytyny ebaystakaan kun toi on vähän harvinaisempi koko. 27.2:sta löytyis kasapäin

Vivalossa on toi 27.2 kokoisena ja Fondriestissa on toinen samanlainen.

Mutta mikä ihme siinä on, kun nykyajan nuorten pitää saada kaikki tänne mulle nyt heti? Ja ei kai kukaan noista maksa muutenkaan tuollaisia hintoja, kun on olemassa ebay ja koko talvi aikaa metskata.

Tai sitten → http://cgi.ebay.com/Thomson-Elite-Seatpost-250mm-26-8mm-Road-Bike-Cross-/170574516440