Satulat in general

yritin saada tuollasta romin evo comp geliä testiin, mutta sellainen piti repäistä myymäläpakkauksesta. Mitattiin buttimittarilla ja 155mm kokoinen tarttui mukaan.

Kuumotti helvetisti illalla vetää sillä pelkästään pieni lenkki korttelin ympäri, mutta tuntui sen verran hyvältä että päätin ajaa töihinkin.

Noh. Onneksi jakkara EI tuntunut ikävältä ajossa, sillä muuten olis saattanu himpun verran kuumottaa viedä se takaisin siinä kunnossa missä se oli työmatkan jälkeen, ja kävin maksamassa sen tossa ruokiksella.

Satula ei hierrä mistään, ei paina mistään ja jopa perse märkänä tuntuu hyvältä ajossa. Mitään merkittävää puutumista tai kipua ei ollut n. 18 kilometrin työmatkalla, siinä missä fliten ja pro turnixin kanssa meno oli aivan hirveää viimeistään pitskussa.

Annan satulalle näillä kilsoilla arvosanan 5/5.

ajaako kukaan muu mun lisäks fizikeillä?!

god tier saddles init

kid_scientifik - 13:02, 1.4.2015 » ajaako kukaan muu mun lisäks fizikeillä?! god tier saddles init
Arionella ajoin aikani maantietä. Pidin pitkään erittäin hyvänä, mutta jostain syystä jossain vaiheessa alkoi tuntua huonolta, tiedä sitten miksi. Ei näyttäisi notkahtaneelta, kun vertaa uudempaan, mutta väsyyhän nuo, tai sitten ei. Gobeilla olen myös ajellut, maastossa varsin kelpo, maantiellä ja kadulla ei niinkään, mutta metsäänhän tuo on tarkoitettukin.

Ainakin muutamanvuodentakaisissa pintansa oli herkkä kulumaan, mutta matskut lienevät muuttuneet.

arione oli mulle kaponen. huomasin jollain porvoon lenkillä takas tullessa kun puudutti yhtäkkiä melko totaalisesti. antareksella olen ajanut kaikki muut paitsi maastoajot nyt kolme vuotta. tykkään.

kisko- ym. -vaihtoehtoja on runsaasti. oma suosikkini on kurve-malli, jossa säädettävä gridin jäykkyys ja kulutusta/kaatuilua kestävät reunat. joskus pari vuotta sitten käytössä olleesta fizikistä kului kärki todella nopeasti, mutta muistelen kyseessä olleen joku hipomalli. tämän jälkeen ei ole ollut tuollaisia(kaan) ongelmia.

tulkitsen suomen ja yksivaihteen verrattain matalan fizik-frekvenssin johtuvan ensisijaisesti kivijalkatarjonnon ohuudesta (vrt. esim. spessu tai sdg).

Fizikit on vitun kalliita myös. Mun tapauksessa vaikuttaa asiaan.

mulla on kaks antares vs:ää, mutta eivät tunnu nykyään niin hyvältä kuin pari vuotta sitten. pitänee testailla tälle kesälle jotain muuta satulaa maantiepyörään. arione on äärimmäisen ruma, sitä en edes harkitse.

Antares ollut viime kesästä ahkerassa käytössä. Tykkään paljon, joskaan yli 50km lenkkejä ei vielä takana.
Ja mulla VS versio, ilman bibsejä yms pehmustehousuja. Silmämääräisen muotoyhtenevyyden perusteella toiseen pyörään tuli tarjous-nykyflite testaukseen ja hyvältä on sekin tuntunut

Lienette oikeassa saatavuuden ja hintojen suhteen, ja katurataa taluttaessa ulkonäölläkin on merkitystä. Vaikka sopis kai se Arione johonkin häivittäjään.

Toisaalta kaikki tilaa kaiken netistä ja Saksassa jossain noita on ollu kium-kiskoilla alle huntilla. Ja ainakin jossain vaiheessa Arione oli aika yleinen maantiekompliiteissa, joten näkeehän niitä käytössä melko paljonkin, itseasiassa.
Ja Velosportissahan on jotain Fizikasioita.

Mulle ei ole Flite sopinut, eikä se joku Selle Italian joku toinen. Tähän hätään löydä nimeä, mutta mahdollisesti joku SLR.

San Marcon Concor Light oli/on hyvä. Tioga/Vertu toiminut myös, mutten ole kovin pitkiä matkoja taittanut. Maantiepyörässä on vanha Iscaselle Dakar. Sekin on mukava.

pieni merenneito - 12:43, 1.4.2015 » yritin saada tuollasta romin evo comp geliä testiin, mutta sellainen piti repäistä myymäläpakkauksesta. Mitattiin buttimittarilla ja 155mm kokoinen tarttui mukaan. Kuumotti helvetisti illalla vetää sillä pelkästään pieni lenkki korttelin ympäri, mutta tuntui sen verran hyvältä että päätin ajaa töihinkin. Noh. Onneksi jakkara EI tuntunut ikävältä ajossa, sillä muuten olis saattanu himpun verran kuumottaa viedä se takaisin siinä kunnossa missä se oli työmatkan jälkeen, ja kävin maksamassa sen tossa ruokiksella. Satula ei hierrä mistään, ei paina mistään ja jopa perse märkänä tuntuu hyvältä ajossa. Mitään merkittävää puutumista tai kipua ei ollut n. 18 kilometrin työmatkalla, siinä missä fliten ja pro turnixin kanssa meno oli aivan hirveää viimeistään pitskussa. Annan satulalle näillä kilsoilla arvosanan 5/5.
Oot kaljan velkaa

romin best

fizik on kieltämättä vakuuttava penkkilafka

vasaraasialainen - 14:15, 1.4.2015 » Fizikit on vitun kalliita myös. Mun tapauksessa vaikuttaa asiaan.
mult voi joku nopsa vielä poistaa uuden ja asentamattoman kium-kisko arione vs 40 eurolla eli pm jos tekee mieli testailla pyllyjuttuja.

monomisu vei mun ainoon antareksen, sorppa.

arione on vähän rataisempi eli jos stemmit ei hirveenä sojottele niin miksei.

edit: meni jo

netspider - 14:16, 1.4.2015 » mulla on kaks antares vs:ää, mutta eivät tunnu nykyään niin hyvältä kuin pari vuotta sitten. pitänee testailla tälle kesälle jotain muuta satulaa maantiepyörään. arione on äärimmäisen ruma, sitä en edes harkitse.
menee pehmustukset ajan kanssa lyttään

oikea potenssilovi > lovi pehmusteessa

romin pro 4 lyfe

Ois pitänt ostaa se värikäs antares


Spessulta pukkaa vissii uutta maantiesatulaa. Nimi on Power, joten sen tietää kun sitä tarttee.

Vähän tommoset ISM-vibat. Jos joutuis valitsemaan potenssinsa ja ISM:n välillä, valinta ei olis helppo.

Nyt on laitettu lujille tuo Romin ja ukko, eli ajettu töihin useamman kerran, mm. darrassa ja myös darrassa babylonin ankkurit repussa ja satula tuntuisi edelleen olevan sitä mitä odotinkin.

Eritoten toi perse krapulahiestä märkänä, vandal tarpeettoman painavaa tietotekniikkaa pullollaan kruisailu oli sellainen keissi että kun olin vielä suutuspäissäni vaihtanu droppitangon takas ja ajelin laiskuuttani jossain talin ja vermon takana kiemurtelevilla hiekkateillä ettei tarttis vetää ylämäkee pitskuun, vähän kuumotti että kestääkö kannikat loppuun asti.

Kaikki meni kuitenkin suorastaan ihailtavan hyvin ja oon tyytyväinen ettei tarvitse trokata tota eteenpäin.

Odottelen mielenkiinnolla ekoja pidempiä ajoja, mutta se että tuo on miellyttävä työmatkoilla on tärkeintä.

:smiley:

Itel ei 143 romin sopinu.Koin et liian levee nokka.Ja puri jotenki istuinluita väärästä kulmasta.

Tänään vaihdoin omasta mielestäni yhden rumimmista tolpista eli Thomsonin setback-tolpan kiinni. Ajoasento muuttui oletetusti rennommaksi mutta todistin varmaan pyöräilyhistorian ruminta tolppa+satula comboa: Thomson setback+Turbo, eli suuntaan seuraavaksi satulaostoksille mutta mitä satulaa kannattaa harkita/ tai mikä on hyväksi havaittu tuon taivutetun thompan kanssa? Ei oo vielä itellä tarpeeksi kertyny kokemusta erilaisista satuloista et voisin kylmiltä heittää. Tietenkin tähän vaikuttaa oma perse mutta jotain suuntaa olisi mukava kuulla mitä tuohon hommais.

^ Uudet ja vanhat flitet näyttää ainakin omaan makuun hyvältä.

Mikäs olisi paras retkisohva jos 145mm leveä uusioflite on toiminut lenkkihommissa kaikista satuloista parhaiten?
Ei kiinnostaisi hikoilla koko kesää pehmustetuissa bibseissä vain kovan satulan takia joten satulaan siis kunnon pehmusteet…

Haussa mahdollisen kapea jousitettu/pehmustettu satula pappapyörään. Muita vaihtoehtoja kuin Brooks?