Satulat in general

lukeekohan Suvi Loponen yksivaihdetta

2 Likes

Sen verran joudun korjaamaan että the ysäri lumbarjakkara oli toki Concor Sprint.

Kiitos tästä. Olin varma että tuo Corima ei ollut se satula, mutta Google ei auttanut mua.

Juu kyllä toi Concor Sprint on se UCI-laittomuuden 80-lukulainen ikoni ainakin itselleni. Kashimaxilla on kans Aero-jakkarasta versio pyrstökkeellä joka puolestaan on monille se old school BMX penkki, niin ikään 80-luvulta tämäkin.

Eipä ole tällaista ratkaisua vielä vastaan tullut. Hieno Paddy Wagon noin muuten.

4 Likes

Kokemuksia brooks c13 carbon carved satulasta?

Mulla sellanen reiätön versio. Mukava pitkilläkin matkoilla mutta kuluttaa housuja jotenki tosi voimakkaasti kun on karhea pinta. Kiskot on korkeat eikä pyöreät ni ei sovi kaikkiin satulatolppiin.

Onko jossain lista, että mikäs tolpat sopii? :sleeping: Ei kai. Mikäs sulla on sen kanssa?


Mulla on toi Canyon VCLS 1.0, käytännössä sopii kaikki sellaset missä klämpin kiristys on ylä-ala -suunnassa eli pystyy klämpin kiristyksellä vaikuttaan siihen kiskojen korkeuteen

Tämmöseen ritcheyyn esim ei sopis koska toi kiristyy sivusta eikä pystysuunnassa.

1 Like

Vähän kiinnostaisi B68, wide leather bike saddle for upright riding comfort - Brooks England mutta a) onko rahan arvoinen (160€ plus rahdit on IMO aika paljon penkistä) ja b) onko toi nyt Ogressa kovin paljon kummempi kuin nykyinen C17 Carved. Mukavuus talvikommuuttiasioissa kiinnostaa, eikä se oo pahasta kun retkeilee hissuksiin metsissä ja poluilla. Kun pääsis hypistelemään, niin näkisi muodon ja nahan paksuuden, siitä voi päätellä jo paljon.

Leveytensä puolestahan toi vertautuu enempi C67:aan tai C19:seen. Kuinka pystyssä se sun selkä Ogren päällä sitten on?

En jaksa uskoa, että leveys sinänsä lisäisi mukavuutta sen pidemmälle kuin että molemmat istuinluut saa yhtä aikaa tukevasti satulan päälle ja siinä on tilaa hiukan siirtää lantiota eteen tai taakse.

1 Like

Mulla kykkii varastossa B67, joka näyttäisi olevan samahko satula, mutta jousitettuna. Samasta nahasta näyttäisivät olevan. Sen nahka on paksua ja kovaa. B67:aa taitaa päästä näkemään Classic Bikessa, jos haluaa saada käsitystä tuon B68:n luonteesta.

1 Like

No enhän mä erityisen pystyssä aja, tanko muutaman sentin penkin alapuolella, enemmän mä mietin että onko noi jouset miten iso tekijä. Flyerillä oon joskus ajanut, mutta sen jouset on niin jäykät että ne ei kyl käytännössä jousta yhtään. Flyerin muoto oli ihan jees. Leveyttä en tosiaan tarvitse lisää.

Tietty on myös erilaiset titamiinikiskoasiat, mutta se maksaa vielä enemmän.

Mulla on semmonen Gyesin Flyer-kopio ja siinä kyllä jouset ihan joustaa ja niin joustaa se “antiikkinahkakin”, joka siinä on. Sittenkin sanosin, että kyllä se täysjäykällä se tärkein jousto tulee ekana kuskista, tokana renkaista ja sitte kolmantena vasta satulasta ja tangosta.

th-2087598466

siis onko tolla lerpahduksella joku funktio? ulkonäkö/rakenteellinen kestävyys/joku nimellinen supporti ääri-sprinttauksessa?

Se on huhujen mukaan käännetty alas, jotta satulan nokka ei tökkää sua pyllyyn, kun palaat satulaan putkelta ajamisen jälkeen.

2 Likes

Ymmärrät tän sitte, ku maan vetovoima tavoittaa sut.

1 Like

Se on its as taaempana, kun tossa smp:ssä istutaan tuolla kaukalossa kuin hyvin sisäänajetulla nahkasatulalla ikään. Jonkin verran tota “perälautaa” saa kaiketi yhä olla vaikka UCI kielsi ne concor supercorsa sprint -tyyppiset selkänojaa lähentelevät aika-ajosatulat joskus 80-90-luvulla ja vasta hiljattain antoi periksi sen suhteen paljonko penkki saa olla jakartassa

Ja joo, nokka on taivutettu alas kuten monessa muussakin satulassa ettei se töki selkään tai nappaa housunpersauksesta, se vain näyttää rajummalta kun satulan istuinosa on kaarella. Italialaista muotoilua ja käsityötä, mutta insinöörin piirtämä

Olen smp fani niin kauan kun kyseessä on oma satula persen alla piilossa

1 Like

RIP meemisatula Vertu CCAV-S. Ekan Vertun ostin Tylalta läpällä mutta diggasinkin siitä todella paljon ja ajoin sillä neljä vuotta. Ihmettelin kun se alkoi syödä housuja ihan viikoissa ja huomasin että se oli murtunut parista kohtaa.

Ei mitään, ebaysta näköjään sai vitosella uusia ja tilasin koko värisuoran. Vaihdoin punaseen joka vaikutti yhtä hyvältä mutta parin kk kuluttua KRÄKS murtui oikealta. Ei muuta kuin uus musta tilalle. Kolmatta päivää ajossa ja perus kanttarin viisteeseen ajossa KRAAKS koko satula disintegroitui ja loppumatka putkelta.

Tää olis muuten tuolla älä osta koskaan -topissa mutta kun haluisin jatkaa hämähäkkimies_elämää. Oiskohan Tioga Spyder kestävämpi ja saakohan niitä mistään öö

Saat multa. Kestäny 100kg kuskia ongelmitta.

1 Like