Satulan maalaus?

Onkohan tällaista kukaan koskaan kokeillut? Mulla on muutamakin fillari jotka huutamalla huutaa valkoista satulaa ja mulla olis omaan persaukseen sopivat satulat valmiina mutta ne ovat tietysti mustia. Mitenköhän tuollaisessa nykysatulassa pysyisi esim. spray-purkeissa myytävä kumimaali? Se olis ainakin jonkun verran elastista mutta pysyyköhän kiinni ja toisaalta kuivaako se niin kuivaksi ettei hikisissä pöksyissä kiinni?

Älä maalaa.

2 Likes

Jos pitää saada penkin pinta valkoiseksi, kannattaa liimata siihen joku kulutusta kestävä valkoinen kangas/muovikalvon kappale. Maali ei kestä tommoisessa, plus mustan maalaaminen valkoiseksi on muutenkin hankalaa hommaa kun kerroksia pitää saada monta että peittää. Lisäksi harvan maalin (lue: ei minkään) pinta kestää jatkuvaa hinkkausta.

Jos mulle tulis valtava tarve muuttaa moderni muovipenkki valkoiseksi, niin joko laittaisin tätä: https://www.bauhaus.fi/keinonahka-noblessa-valkoinen.html

Tai sitten tätä: Ian mankin - HIGHLAND TWILL vaaleabeige - Eurokangas

Kontaktiliimalla kiinni, jos kangas niin joku vaha siihen suojaksi.

Tai radikaalina ratkaisuna valkoinen kiiltävä kontaktimuovi. Paras olisi valkoinen kiveniskuilta suojaava kalvo, mut sitä ei oo tietääkseni kuin läpinäkyvänä.

Uudelleenverhoilu taitaa olla toimivin vaihtoehto tai sitten katsoo löytyykö Mountainbike-Kultilta sattelüberzugia värissä valkoinen.

marinevinylfabric.comin rei’itetty vinyyli ainakin ihan pirun seksikästä. Itsellä tätä varastossa pari metriä, mutta mustana.

1 Like