Sähköpotkulaudat ja yhteisomisteisten tilusten käyttö puliveivarien ansaintakenttänä - arvostelu ja puinti topäng

Nuorissa on tulevaisuus

Itse olen sitä mieltä, että kun nyt on energiakriisi ja kaikkea, kaupungit säästää sulkemalla ja himmentämällä katuvaloja ja firmat sammuttamalla valomainoksia, voisi skuuttifirmat osoittaa vastuullisuutensa ja kerätä paskansa pois kaduilta.

  • vältyttäis kompuroinnilta pimeässä
  • säästettäis sähköä parempiin tarpeisiin
11 Likes


Keskustelu etenee. Saammekohan uusia osallisia #bisneshaitta.

3 Likes

Eilen illalla huomasin et kotikadulla olevaan skuuttiin joku oli laittanut nippusiteen käsijarruun.

Tuli hyvä mieli tästä.

13 Likes
1 Like

Kaiken muun haitan lisäksi tuo Tierin lautojen väritys särkee päätä.

Näkyi tulleen Helsinkiin taas jotain uusia vihertävän värisiä Bolt-merkkisiä lautoja.

On muuten miielenkiintoista seurata, kun yliopistot ja kiinteistön omistajat miettivät, miten pitäisi suhtautua kaupallisten sähköpotkulautojen ilmaantumiseen. Sanotaan, että pitää parantaa olosuhteita, kun opiskelijat tulevat laudoilla kampuksille. Sitten toinen työryhmä miettii, miten, opetuksessa huomioidaan hyvinvointi esim. taukoliikunnalla, kun liikunta vähenee. Kolmas työryhmä pohtii kestävää kehitystä. Minulla on yksinkertainen ratkaisu, joka tukisi kahta jälkimmäistä: kielletään tarpeettomat hyödykkeet (lue: sähköpotkulaudat). Kuunnelkaa minua! :grinning:

2 Likes

Mä luen tota niin että sitä kilpailutuksen ja laatustandardipelleilyn kautta toteutuvaa muutaman tai yhden lautatoimijan monopolia tuolla ajetaan nyt taustalla kuin käärmettä pyssyyn. Korruptio, korruptio. Sanokaa mun sanoneen että siihen tullaan menemään koska “muuta keinoa ei ole”. Vittupäät.

7 Likes

Kyllähän Helsinki voisi toimia jos poliittista tahtoa olisi.

5 Likes

Ota toisella kädellä kiinni akun kahvasta toisella lokasuojasta ja nosta. Heitä laudan eturenkaan suuntaan ja irrottaessa anna lokarista vauhtia. Lauta kierähtää ilmassa ja laskeutuu ohjaustanko edellä ajorataan. Muista ottaa askel taakse, koska ruotoputki toimii jousena ja lauta saattaa pompata yllättävään suuntaan. Jalkakäytävä/pyörätie on nyt vapaa esteistä ja saat aplodit kansalaisilta.

2 Likes

voisko joku tehdä kuuden päivän katusaliohjelman värikuvin tähän topiin

7 Likes

Helsinki voisi myös valvoa autojen väärinpysäköintiä, jos poliittista tahtoa olisi.

6 Likes

ymmärtääkseni siä voitas myös sanoo natseille et marssi/kulkue ei käy edes itsenäisyyspäivänä, jos poliittista tahtoa olisi.

1 Like

Koska rosteristen nippusiteiden yv-kimppa alibabasta?

1 Like

On ne tuota varastoon viemistä vähän kokeilleetkin, mainittu esim. tässä Sähköpotkulaudat – usein kysytyt kysymykset | Helsingin kaupunki
Mutta vaatis aika paljon enemmän että tolla ratkeis tämä ja silti pidemmän päälle kuulostaisi aika tehottomalta tavalta käyttää kaupungin rahoja. Vaikka ehkä tuo kannustaisi löytämään muita ratkaisuja jos lautoja pitää lunastaa takaisin varikolta tuhansittain.

Tässähän olisi bisnesidea yksityiselle toimijalle jolta kaupunki tilaa siirto/säilytys palvelun. Sitä kautta saataisiin todelliset kustannukset tietoon jotka taas laskutetaan omistajalta. #parkkipete #elinkeinonvapaus #buustaamarkkinoita

3 Likes

Paljonko pysäköinninvalvonta sitten tuottaa persnettoa?

1 Like

Enemmänkin ajattelin niinku turhan työn kannalta. Vaikka olishan sillä työllistävyydellä positiivinenkin vaikutus jos vaikka roskiksiakaan ei olis missään ja roskat heitettäis vain kaduille ja palkattais siivoojia keräämään niitä.

Mutta en siis sano etteikö tota kannattais mielestäni tehdä.

kuulemma umpikumirenkaita kannattaa korjata mahdollisimman pitkillä ja korkeakantaisilla ruuveilla

1 Like

5 Likes