Sähköfillariketju

images


giphy

Hienoa tekniikkaa, kyllä.

1 Like

Mietin että toi generaattori olis tossa siksi, että laki rajaa avustuksen toimimaan vain silloin kun kuski polkee.

Mielestäni sähköpyörä voi olla hyvinkin sympaattinen kulkine.
Tämän yksilön näin Itiksessä.

5 Likes

Mummielest tosi hauskasti laitettu tommonen vintage tandem hyötykäyttöön. Mitä noita tandemgeoja oon tutkinu niin tollasissa vanhemmissa värkeissä apukuskin vaakaputki tuntuu aina olevan tosi lyhyt mutta parin skidin kuskaamiseen näyttäis olevan oikeinkin jeppis.

En ole edes varma minkä kokonen akku mulla on canyonissa. Vissiin 630Wh.

Sehän riippuu miten pyörällä ajaa ja mitä avustustasoja käyttää. Ite ajan 90% boostilla, ja lataan kotona ja töissä. Menee ehkä puolet akusta toll matkalla talvella, mutta oonki vähän rikollinen ku valehtelin pyörälle, että se on usassa.

Ennen tätä talvea latasin pelkästään kotona ja kerran loppu akku 300m ennen kotia.

Nyt kiinnostaa! Mitä tää tarkottaa?

pääsee kovempaa

1 Like

Hyvää infoa. Jos USA-nopeuksilla ajossa on akku noin tiukilla tuolla matkalla, niin siinä ja tuossa, että pitäisikö katsoa niitä vielä isompiakkuisia. Olisi marginaalia akun kapasiteetin laskulle. Reilu 700 Wh näyttäisi olevan Kanjonilla isoimmat akut Bosch-moottorisissa pyörissä. Itse suunnittelen ajelevani EU-vauhteja.

Eu lainsäädäntö on max 25km/h, usa ja monet muut 32km/h. Päädyin rikolliseks ku aika paljon ärsytti ajon tökkiminen. 25kmh tulee tosi nopeesti, jollon avustus loppuu ja vauhti ikään kuin tökkää. Ajaminen tosi ärsyttävää.

Tuo 32kmh on sillain hyvä, että oikeestaan koskaan en niin lujaa aja, mutta tuo tökkiminen loppuu.

Mulla on myös sähköbullit, jossa avustuksen loppu ei tunnu tökkimisenä.

2 Likes

Itellä on keskiömoottorillinen perus napavaihdepyörä, jossa akkua 418 Wh. Joku 6000-sarjalainen uudehko Shimanon kaupunkimoottori. Täydellä teholla avustuksen rajamailla ajellen olen päässyt talvikelissä tavallisesti 30-35 km yhdellä latauksella. Kesällä vastaavalla ajotavalla kapasiteettia riittää 55-60 km.

Isukki alkaa läheneens 4/5 vuosisataa ja yläputken ylitys alkanu jänskättämään - häntä itseään ja hänen puolestaan meitä muita

Läpiastuttava etsinnässä ja sähköllä

Vanhana motoristina oli käyny omin luvin potkimassa Serialin venttiilejä ja katellut myös Gas Gaseja, mutta jälkimmäiset liian punaisia

Olisin enemmän tätä mieltä:

Tässä ehkä kategorian hinnat alkaen -malli:

Mitään en tiedä sähkö- enkä kuormapyöristä. Bafang iso tekijä. 13 Ah ei paljoa, mutta useamman peninkulman sillä kuitenkin. Kymysys: meniskö tämä ns vtuiks jos tällaiseen lähtis?

Ootko ikinä testannu millanen klappi noiden taittuvassa ohjaamossa on? Tän kokemuksen voi sit ekstrapoloida vähän kaikkeen muuhunkin tossa pyörässä.

Ja just oli hesarissa ayrton sennan tamburello-tötöilystä, joka pisti vihaiseks kuskin puolesta:

“Suosituin teoria onnettomuuden syyksi on ohjausakselin pettäminen. Senna oli toivonut muutosta ratin asentoon, koska hänen rystysensä hiertyivät ajaessa. Head ja Newey päättivät tehdä muutoksen ohjausakseliin. On esitetty väitteitä, että akseli katkesi huonon hitsaussauman takia.
Newey on myöntänyt, että hän suunnitteli sen huonosti.”

Sattumaako?

Suosituin teoria ei tarkoita sitä että se olisi totta.

Mulla on tämmönen ja oon tykännyt:

https://larunpyora.com/fi/product/2022-ecoride-flexer-hs-h9-16ah-yellow/85714

Tossa jonkun verran pitää nostaa jalkaa että pääsee kyytiin mutta perus miestenpyörää matalampi kuitenkin. Takamoottori on ihan kauhee kaikkien takapyörää koskevien huoltotöiden osalta mutta muuten oikein kiva ajettava. Vajaat 80 km pääsee köykäsimmällä avustuksella yhdellä akullisella, eteen saa lisävarusteena sellasen leipälaatikon missä kulkee laukku tai ostoskassi tosi näppärästi.

Puolison kanssa piti tänään käydä vähän pyöräilemässä ja käytiinkin, mutta vittukun toi sen Cannondale Quick Neo SL vastustaa joka kerta. Nyt se laite oli sitten mieltä että pyörän firmware täytyy päivittää ja ei suostunu kaikkien error -koodien jälkeenkään antamaan avustusta päälle.
Käytiin sitten kaupassa ilman avustusta eikä kellään ollu oikein kivaa. Harvinaisen vittumainen ja vaikeekäyttönen laite siinä niin.
Näinköhän tota firmistä joku tampereella sais päivitettyä :melting_face:

Tästä itse asiassa jutskattiinkin hänen kanssaan, kun oli mun mielestä asiallinen, ja tuo standoveri askarrutti

Epäselvyys siitä, hajosiko ohjausakseli osittain vai kokonaan ennen ulosajoa ei puolestaan tarkoita sitä, etteikö tapaus olisi hyvä muistutus ohjaukseen liittyvien osien tärkeydestä. Oli muutos yksi onnettomuuden aiheuttajista tai ei, se oli kuitenkin huono.

Tollasen sijasta vois miettiä Ternin pyöriä, esim Quick Haul tai NBD vois olla passeli