Rungon pakkelointi..

Olette varmaan kanssa poistanut rungoistanne kaikenmaailman vajeri pidikkeitä yms. Eli itse poistin myös isän vanhasta retkirungosta lukkoa ja toiselle puolelle onnistuin saamaan myös reijän… VOI PASKA.

Eli onko olemassa jotain metalli pakkelia ,jolla voisin paikata reijän ja hioa sen siistiksi? Maali tulee päälle joka tapauksessa. Hitsausvehkeitä ei ole joten se on pois suljettu.

Kemiallinen metalli.

Plastic paddingilla myös lasikuitumainen pakkeli. Tarraa ehkä snadisti paremmin kiinni ja aika hiivatisti iisimpi hioo. Kemiallinen metalli tietysti kovempi.

Onko pyörällä tarkoitus ajaa?
Se reikä paitsi näyttää ikävältä, myös heikentää runkoa merkittävästi. Kokemuksieni mukaan on ikävää, jos runko katkeaa ajossa.
Se reikä pitää korjata oikeesti, eikä vain meikata piiloon, jos aiot ajaa sillä rungolla vielä.

^ rasti ruutuun “tasan samaa mieltä”.

Irrotin rälläkällä Fantomista (sinkula-Nopsa) runkolukon ja sen vastakappaleen. Samalla tuli nirhaistua rungosta reilu milli, ei läpi asti kuitenkaan. Tämä aiheutti sen että monttuun tai rotvallin reunaan ajaessa runko alkoi joustaa niin että ketjut lähti paikoiltaan. Nykyään täytyy pitää takakiekko niin pitkällä kuin mitä ketjut antaa myöten eli täydellä ketjukireydellä.

Eli suosittelen hitsaushommia kuitenkin, jos se jossain on vain mahdollista toteuttaa. Välttämättä runko ei mene poikki (toki on mahdollista sekin) mutta aiheuttaa muuta harmia, varsinkin noissa ei-niin-kovin-jäykissä perusmankeleissa.

V.

aaprami - 18:29, 26.5.2011 » VOI PASKA.
Itellä kävi Peugeottia riisuessa ihan sama: takahaarukkaan 1cm x 0.5cm kolo. Kävin läheisestä autokorjaamosta kyselemässä, että onnistuuko pyörän rungon paikkaus hitsillä. Pienen keskustelun ja huulen heiton jälkeen jälkeen sovittiin että tuon seuraavana päivänä rungon ehjättäväksi. Loppuun puljun pitäjä kysäsi vielä, että onko mun prätkä kasassa vai purettu. Alkoi ittee vähän hymyilyttää ja kerroin, että kyse ei oo moottoripyörästä vaan polkupyörästä. Sitten alko korjaajaki nauraa.

No ei siinä, ihan hyvin niille mun polkupyöräkin kävi sitten. Homma kesti yhen röökin verran ja hinnaksi tuli 3 euroa, heille kelpas mitä nyt taskun pohjalla oli.
Viilasin sekä hioin paikkauskohdan itte, ei mikään iso vaiva.

Eli autokorjaamoilta kannattaa kysellä!