Rönsyily yksivaihteisista pahasta?

asb - 10:14, 10.3.2014 »
nalle wheelroos - 9:07, 10.3.2014 » Onko Espoossa maanantaivibat vai mikä?
Siis mitä helvettiä! Mitä vitun "hienoo chillii fiilistä" Top Dogin postaamassa vaihteellisessa romu-Kayapossa oli? Onko vika tosiaan minussa? Te vitun newbie-aloittelijat olette tekemässä tästä jotain vitunb mummohybridivaihdefoorumia. Haista paska sinäkin vitun yksvuotinen märkäkorva.
Muistan vuosi sitten, kun olin juuri saanut ensimmäisen fixini valmiiksi. Se oli tosi kivaa ja täällä foorumillakin oli kivaa ja meininki oli suht rento, mitä nyt silloin tällöin joku muutaman viestin kiukuttelu mutta se siitä. Toista se on nykyään, kun meininki tuntuu olevan pelkästään ylläolevaa...

-Märkäkorva

Tässä tällainen tekstipohja, joka nopeuttaa ja helpottaa keskustelua (mistä tahansa asiasta) jatkossa. Kopioi alla oleva teksti omaan postaukseesi ja kirjoita nimimerkkisi viivalle. Helppoa kuin mikä!

No niin. Olen lukenut kaikki tämän ketjun postaukset huolellisesti ja punninnut eri vaihtoehtoja.

Nyt haluan teidän tietävän, että minulla ei ole mitään mielipidettä tästä asiasta.

Haluan kuitenkin korostaa, että olen todella rento ja vapaamielinen tyyppi. Toivon tämän postaukseni auttavan siihen, ettei minua (nyt tai jatkossa) missään tapauksessa yhdistetä mihinkään asenteeseen tai asiaan jota aavistelen muiden pitävän ikävänä. Varmuuden vuoksi vihjailen vielä senkin suuntaan että pidän teitä kaikkia muita pikkuisen yksinkertaisina.

Yst. terv. ________________

Haluaisin tässä vain huomauttaa, että Monivaihde ei ole rajoitettu pelkästään retropyöriin. Toki painopiste on ja tullee olemaan niissä. Sinne saa postata ihan minkälaisia pyöriä haluaa. Ainoa mitä toivomme, on positiivinen asenne. :slight_smile:

IhanaTaina Muistan vuosi sitten, kun olin juuri saanut ensimmäisen fixini valmiiksi. Se oli tosi kivaa ja täällä foorumillakin oli kivaa ja meininki oli suht rento, mitä nyt silloin tällöin joku muutaman viestin kiukuttelu mutta se siitä. Toista se on nykyään, kun meininki tuntuu olevan pelkästään ylläolevaa... -Märkäkorva
Tämä ainakin on ollut pysyvää. Alkupeleistä lähtien ennen oli paremmin, mutta nyt vaan kiukutellaan.
  • En kaipaa vaihdepyöriä yksivaihteelle.

  • En omista vaihepyörää enkä osaa semmosta tällä hetkellä kaivatakaan.

  • En suuremmin ärsyynny vaihdepyörien kuvista, vaikken yksivaihteella niiden takia surffailekaan.

  • Jos foorumilla halutaan jotain sääntöjä pitää, niin kannattaa muistaa, että:

a) Säännöt, joita ei valvota, menettävät nopesti merkityksensä. Ja tässä tarkoitan nimenomaan valvontaa mode/ylläpito -akselilta, en ns. “ootko vayacci” -valvontaa.

b) Säännöt, joita jotkut jäsenet saavat ilman mitään huomauttelua taivutella, menettävät yhtälailla nopeasti merkityksensä.

Edit: paljon vaihdepyöriä enemmän harmittaa foorumin keskustelukulttuurissa niiden viestien määrä, joiden ensisijainen tarkoitus on korostaa omaa älykkyyttä/keskustelukumppanin typeryyttä. Teen taas itselleni lupauksen yrittää keskustella rakentavasti tai olla postaamatta.

onko kellään laittaa linkkiä foorumin sääntöihin? itseltä hukassa.

tossahan se rtz:n sigussa seisoo

^^Jos viittaat mun viestiin, huomioi sana JOS.

Jos mitään sääntöjä ei haluta, niin sitten sössötetään samoista asioista toistuvasti ja eräiden keskustelijoiden valinnasta aika sivistymättömässä äänilajissa.

mannine - 14:56, 10.3.2014 » paras. Siihen ei valitettavasti yksivaihteinen baaripyörä pysty
Tuo mannisen postaama keksintö vaikuttaa suorastaan nerokkaalta. Tuon mekanismin avulla välityksiä voidaan nähtävästi vaihtaa pienellä vaivalla ilman työkaluja, kun pyörän vain kääntää ensin ylösalaisin? Olen melko varma, että tuo keksintö tulee olemaan uhka tämän foorumin koko olemassaololle.

Ps. Otsikon kiertoilmauksen voisi vaihtaa suoraviivaisempaan muotoon: Rönsyily yksivaihteisissa SAATANASTA.

pitää nyt vielä sanoo, et oon aina vierastanut termiä “vaihdevaroitus”, koska sen käyttäminen kielii siitä, että kirjoittaja kokee postaavansa väärään paikkaan, mutta postaa silti. Eli mielummin postais vaan tai sit jos väärältä tuntuu, niin jättäis postaamatta, mutta tuolla vaihdevaroituksella homman kaataa ikäänkuin muiden harteille.

b-veli - 15:28, 10.3.2014 » Ps. Otsikon kiertoilmauksen voisi vaihtaa suoraviivaisempaan muotoon: Rönsyily yksivaihteisissa SAATANASTA.
Minusta langan otsikko kielii siitä, että rönsyillä-verbin käyttö ja merkityssisältö on kirjoittajalle hiukan vieras.

No niin. Olen lukenut kaikki tämän ketjun postaukset huolellisesti ja punninnut eri vaihtoehtoja.
Nyt haluan teidän tietävän, että minulla ei ole mitään mielipidettä tästä asiasta.
Haluan kuitenkin korostaa, että olen todella rento ja vapaamielinen tyyppi. Toivon tämän postaukseni auttavan siihen, ettei minua (nyt tai jatkossa) missään tapauksessa yhdistetä mihinkään asenteeseen tai asiaan jota aavistelen muiden pitävän ikävänä.
Yst. terv. L. Pekka

Milloin tästä foorumista tuli näin hyvä.

Minusta langan otsikoinnin kommentointi kielii ns. ihan turhanpäiväisestä sössötyksestä.

Vaihdepyörät itselleni sangen yhdentekeviä, kuten vaikka läskipyörät ja pursuititkin. Vaihdeosien lähtökohtaisen luukutuskiellon ymmärrän ja hyväksyn, mutta kyllä musta on erikoista että joku yksi linkki etäisesti konversiokelpoiseen vaihdepyörään muualla myynnissä -langassa, joka sisältää kaikkea Selänteen kiveksiä hivelleistä jopoista johonkin kymppitonnin Lasereihin ja satulatarjouksiin, poikii yhteisön innokkaalta hengenluojalta jotain vitunnyyppäidiootit mummohybrideinenne -tason kommenttia kun esim. ykköskoiran AMMH-anti on ollut tännäköistä:
https://www.yksivaihde.net/old/17112
https://www.yksivaihde.net/old/18118

asb - 12:01, 19.2.2010 » Tämä paikka on yhteisö, ei pelkkä nettifoorumi. Siksi käytöstavoissa noudatetaan täällä yhteisön mielipidettä.
"Yhteisöllisyyttä vaalimassa jo vuodesta 2008"

Edit. Poistettu virheelliset viittaukset sivuston ylläpitoon

… ja lähetään sivulle neljä. Olkaapa hyvät.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/33080121/monster/Kuva2830.jpg
asbin mieltä keventämään että myös kayapon vaihdekorvakon voisi poistaa käyttämättömänä

Konsta - 15:31, 10.3.2014 »
b-veli - 15:28, 10.3.2014 » Ps. Otsikon kiertoilmauksen voisi vaihtaa suoraviivaisempaan muotoon: Rönsyily yksivaihteisissa SAATANASTA.
Minusta langan otsikko kielii siitä, että rönsyillä-verbin käyttö ja merkityssisältö on kirjoittajalle hiukan vieras.
Paskat. Rönsyily tarkoittaa alkuperäisessä merkityksessään kasvin leviämistä ympäristöön, pois lähtöpaikastaan. Kun keskustelu täällä rönsyilee, se rönsyilee pois yksivaihteisista. Otsikko voisi kuulua "Onko keskustelun rönsyily pois yksivaihteisista pahasta/SAATANASTA?" Eli rönsyillä-verbin käyttö ja merkityssisältö on kirjoittajalle ihan tuttu.

Paskat. Rönsyily alkuperäisessä merkityksessään on sitä, mitä yksivaihteella tapahtuu jonkun turkulaisen toimittajan mielestä silloin, kun turkuhosseposse ei oo kolaroimassa sadantonnin bemareiden kanssa.

Munarkki - 16:08, 10.3.2014 » Paskat. Rönsyily tarkoittaa alkuperäisessä merkityksessään kasvin leviämistä ympäristöön, pois lähtöpaikastaan. Kun keskustelu täällä rönsyilee, se rönsyilee pois yksivaihteisista. Otsikko voisi kuulua "Onko keskustelun rönsyily pois yksivaihteisista pahasta/SAATANASTA?" Eli rönsyillä-verbin käyttö ja merkityssisältö on kirjoittajalle ihan tuttu.
Rönsyillä-verbiä ei käytetä niin, että asiat rönsyilevät [i]pois[/i] jostakin. Sorry.

hienoa rönsyilyä jäbät.