Rönsyily yksivaihteisista pahasta?

Olipa h…tin vaikea keksiä otsikkoa…

Hikky - 10:24, 10.3.2014 » :( . Ymmärrän kyllä asb:ia vaikka olen myös newbie-aloittelija, aika pahasti rönsynnyt nää jutut pois yksivaihteisista kun niihinhän tämän foorumin pitäisi keskittyä. Varsinkin eri kuva-topsuissa on ollut vaihteet vähän turhan vahvana lähiaikoina.
Onko niin, että LFGSS:ääkin - siis saittia, jonka nimi huutaa yksivaihteisen ilosanomaa vähintään saman verran kuin YV - on aikoinaan yritetty varjella vaihdekorvakkeiden turmiolliselta vaikutukselta vai onko (kansainvälinen) porukka siellä ollut alunperinkin [s]vapaamielisempää[/s] avarakatseisempaa vai pelkästään enemmän ajastaan jäljessä kuin täällä Utopiassa?

Muuten en ole LFGSS:ää seurannut mutta myynti-ilmoituksissa on ainakin kaikenlaista osaa sulassa sovussa.

Suojautumatta skeidamyrskyltä, tietynlainen periaatepäätös Yksivaihde.netissä oli muutama vuosi sitten kun etusivu täyttyi kaikenmaailman positronpaskeen ja vaihdekonversioista purettujen osien hustla-ilmoituksilla, tämä päätös ilmeisesti kieroutui ja jäi elämään tietynlaisena vaihdekieltona.

Itse en näe vaihdepyörien ja erityisesti vaihdePYÖRÄILYN diggailua keskustelufoorumilla minään ongelmana.

Näin itse näin/näen mikä oli/on homman nimi.

Mielestäni jonkinnäköinen rajaus on hyvä olla, oli kyse sitten mistä tahansa foorumista. Vaihdepyörille voisi olla oma lankansa, tällä hetkellä niitä tuntuu tulevan vastaan vähän siellä sun täällä.

http://www.monivaihde.com/

Se, että joku on liian laiska tekemään tunnareita jollekin toiselle foorumille, ei ole perustelu heittää vaihdepaskaa kaikkien muiden silmille.

Kokemus on osoittanut, että harmaa alue ei oikein toimi tässä asiassa. Aina löytyy joku vitun Top Dogi, joka kuvittelee, että koska 1st gen Kayaposta on kiva tehdä legendaarinen OG ysärisinkula, niin kaikki pyörät, joissa on oikeassa järjestyksessä kirjaimet A, K, O, P ja Y, on hyvä postata tänne.

Sitäpaitti mikä vika “Maailman kauheimmat pyörät”-topicissa on?

Itse pidän ihan hyvänä, ettei myynti- ja ostotopikeissa vilise vaihdepalikka. Rungot on mun mielestä ok, jos niistä on mahis tehdä konversio. Runkoja liikkuu verrattain aika vähän. Kuvatopicien mielekkyys ylipäätään on vähän niin ja näin, oli niissä sivukuvissa sitten vaihteet vai ei.

Joskus myös väläyteltiin, että “tasokkaita vaihdeprojekteja, erityisesti vintage-henkisiä” tms saisi postailla, mutta siinä rajanveto on todella hankalaa ja siksi monivaihde.com jos retrokamppeen fiilistelylle tarvetta.

taas mennään

jukkas - 11:50, 10.3.2014 »

Onko niin, että LFGSS:ääkin - siis saittia, jonka nimi huutaa yksivaihteisen ilosanomaa vähintään saman verran kuin YV - on aikoinaan yritetty varjella vaihdekorvakkeiden turmiolliselta vaikutukselta vai onko (kansainvälinen) porukka siellä ollut alunperinkin vapaamielisempää avarakatseisempaa vai pelkästään enemmän ajastaan jäljessä kuin täällä Utopiassa?
Muuten en ole LFGSS:ää seurannut mutta myynti-ilmoituksissa on ainakin kaikenlaista osaa sulassa sovussa.

lontoossa yksivaihteisyys näkyy tosiaan enää vain nimessä. täällä ainakin fiilistelykuvatopsua selatessani täytyy välillä katsoa osoitekentästä että kummalla foorumilla oikein olenkaan.

en missään tapauksessa ole vaihdepyöriä vastaan vaan fiilistelen niitä kovasti ja yksi on pidemmän ajan projektina käynnissä. en (tarkoituksella) postaa vaihdepyöriä, projektista ei tule tänne koskaan kuvia(paitsi ehkä detailtiiseriä) ja vaikka itseäkin välillä haluttaisi postata jonkun vängän maantielaidan hinkuttimen kuvia, toivon muilta samaa pidättäytyväisyyttä kuin mitä itse harjoitan.

musta nykyinen käytäntö on hyvä eli kuka tuntee modet, saa postata vaikka vaihde-aman. olen tosissani.

Relax man it’s just a bike.

Koska zenini ei ole enää mustavalkoinen vaan pikemminkin sateenkaaren kaikkien värien värinen niin en näe ongelmaa siinä että samanhenkisten ihmisten keskustelupalstalla postaillaan kaikenlaisia polkupyöriä. Jos rehellisiä ollaan niin sisältö on viime aikoina ollut enemmän kaikkea muuta paskan jauhantaa kuin pyöriin liittyvää, edes yksivaihteisiin - enkä itse koe sen olevan mitenkään hyvä asia. Mieluummin mä kuitenkin tänne postaan vääränlaisia pyöriä kuin f-lehden palstalle jossa koen olevani vääränlainen ihminen verrattaessa muihin siellä pyöriviin.

LFGSS on mielestäni ihan hyvä esimerkki siitä kuinka yksi- ja monivaihteiset mahtuvat kivasti samalle palstalle suuremmitta ongelmitta. Omat threadit vaihdehimmeleille ois tietty yksi vaihtoehto jolloin vaihdevastaiset voivat olla klikkaamatta (en mäkään esimerkiksi lue Rauman kuvarasteja, fatbike-juttuja enkä mitään mikä alkaa sanalla nojakki - zenilläni on vielä omanarvontunteen rippeet jäljellä no hate Rauma). Tosin sit pitäisi olla cx/maantie/maastorakkineille omat säikeensä jne.

Zen taipuu yllättäviin asentoihin.

pieni merenneito - 12:16, 10.3.2014 » taas mennään

siirretty yksivaihde.net-osastolle, koska topsu käsittelee foorumia, eikä pyöräilyä.

jatkakaa.

antaa kaikkien kukkien kukkia

erilaisuus on rikkautta

freedom

yms

itse näkisin että vaihdehimmeleikuvien postaamisesta itkemisen lukeminen ja siitä eskaloituva hurlumhei on rasittavampaa kuin itse kuvat. mutta voishan sitä vähän miettiä ennen kaikkien markettimaastureiden ostomyyntiilmojen postailuja…

e: maanantai…

ASBilla ja Maza-:lla on täysi oikeus vastustaa vaihteita foorumilla. mut tän topsun aloituspostaus oli taas niin rasittavalla asenteella muotoiltu, etten nyt jaksa osallistua keskusteluun.

Jii - 12:35, 10.3.2014 » Relax man it's just a bike. Koska zenini ei ole enää mustavalkoinen vaan pikemminkin sateenkaaren kaikkien värien värinen niin en näe ongelmaa siinä että [i]samanhenkisten[/i] ihmisten keskustelupalstalla postaillaan kaikenlaisia polkupyöriä. Jos rehellisiä ollaan niin sisältö on viime aikoina ollut enemmän kaikkea muuta paskan jauhantaa kuin pyöriin liittyvää, edes yksivaihteisiin - enkä itse koe sen olevan mitenkään hyvä asia. Mieluummin mä kuitenkin tänne postaan vääränlaisia pyöriä kuin f-lehden palstalle jossa koen olevani vääränlainen ihminen verrattaessa muihin siellä pyöriviin. LFGSS on mielestäni ihan hyvä esimerkki siitä kuinka yksi- ja monivaihteiset mahtuvat kivasti samalle palstalle suuremmitta ongelmitta. Omat threadit vaihdehimmeleille ois tietty yksi vaihtoehto jolloin vaihdevastaiset voivat olla klikkaamatta (en mäkään esimerkiksi lue Rauman kuvarasteja, fatbike-juttuja enkä mitään mikä alkaa sanalla nojakki - zenilläni on vielä omanarvontunteen rippeet jäljellä no hate Rauma). Tosin sit pitäisi olla cx/maantie/maastorakkineille omat säikeensä jne. Zen taipuu yllättäviin asentoihin.
juurikin näin.
ununu - 12:33, 10.3.2014 » musta nykyinen käytäntö on hyvä eli kuka tuntee modet, saa postata vaikka vaihde-aman. olen tosissani.
voit jopa olla oikeassakin.
Zigura - 12:36, 10.3.2014 »
pieni merenneito - 12:16, 10.3.2014 » taas mennään
Taas mennään joo, kunnes paska täyttää ruudun ja natsimodet hailaa porukan takas piikkilangan taakse. Taas.

Mietin, et miksi on pakko toistaa samat virheet, kuin vuosi sitten? Ei kyetä ottaamaan oppia lähimenneisyydestä. Mutta tajusin että tää on sitä, kun porukkaan tulee uusia nyypiöitä, jotka kuvittelevat tietävänsä tästä hommasta kaiken. “Tästä skenestä tuli skene, kun just minä liityin remmiin.” Eihän ne vaihdepyörät oo ongelma ollu. Niin, korvakepaska ei ole ollut ongelma, koska ne häädettiin täältä ennen, kuin te satuitte keksimään, että yksivaihteilu voisi olla vitun siistiä ja trendikästä.

Lurkatkaa ennen postaamista. Internet on täynnä. Menkää kotiin.

Edit: Ja rönsyilyähän täällä on ihan vitusti. Sehän on ihan kivaa vaan. Mutta on tää yksi ainoa juttu, joka oikeuttaa meidän olemassaolon muiden fillarifoorumeiden seassa. Se, että pyörissä ei ole vaihteita. Siitä pidetään kiinni.

mielipiteitä on kiva antaa.
Itse en pidä LFGSS:n selaamisesta koska tulee juuri niitä vaihdepyöriä vastaan joka suunnasta, en siis ole mitenkään vaihteita vastaan mutta toivon että nykyistä enempää ei tulisi.
Jokunen kuva hienosta vaihdehimmelistä ei haittaa, mutta mihin sen rajan vetää on kyllä vaikeaa.
OT:
Nykyään tosin tällä foorumilla paskanjauhaminen ja muitten mielten pahoittaminen on ollu se keskeinen fakta. miksi ihmiset ei voi keskustella aikuismaisesti ja kohteliaasti, vaikka kyseessä onkin internet

^^ näin. ja keskustelu on päättynyt.

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/10007062_715726071805245_1838717207_n.jpg

jukkas - 11:50, 10.3.2014 » Olipa h...tin vaikea keksiä otsikkoa....
Hikky - 10:24, 10.3.2014 » :( . Ymmärrän kyllä asb:ia vaikka olen myös newbie-aloittelija, aika pahasti rönsynnyt nää jutut pois yksivaihteisista kun niihinhän tämän foorumin pitäisi keskittyä. Varsinkin eri kuva-topsuissa on ollut vaihteet vähän turhan vahvana lähiaikoina.
Onko niin, että LFGSS:ääkin - siis saittia, jonka nimi huutaa yksivaihteisen ilosanomaa vähintään saman verran kuin YV - on aikoinaan yritetty varjella vaihdekorvakkeiden turmiolliselta vaikutukselta vai onko (kansainvälinen) porukka siellä ollut alunperinkin [s]vapaamielisempää[/s] avarakatseisempaa vai pelkästään enemmän ajastaan jäljessä kuin täällä Utopiassa? Muuten en ole LFGSS:ää seurannut mutta myynti-ilmoituksissa on ainakin kaikenlaista osaa sulassa sovussa.
Lontoo = L niinkuin liberaali. Erilaisuus on mahdollisuus, eikä omasta mielipiteestä poikkeavia juttuja kauheasti rajoiteta, mikäli ne eivät aiheuta kenellekään vahinkoa.

Suomi = S niinkuin sosiaalidemokratia… kaikki omasta kapeasta ajattelumallista poikkeava on pelottavaa ja uhkaavaa ja siksi kiellettävä myös muilta, vaikka siitä ei olisi kenellekään mitään haittaa.

(Vaihde)paskeella tukotettu etusivu aiheuttaa jossain määrin haittaa foorumin käyttäjille, siksi sitä on syytä jossain määrin rajoittaa.

…Kayapot on kyllä olleet viime aikojen rönsyilyistä sieltä siedettävimmästä päästä. :-/