Road Rage - tarinoita liikenteestä

^^Fight Fire with Fire:

http://www.nexusboard.net/file_manager.php?siteid=6689&action=get&type=full&fileid=92752&filehash=56459ba20134

Siirryin mannerheimintien pyörätieltä Erottajankadulle ajoradalle, josta takaani ilmestynyt Audikuski ei ilmeisesti pitänyt. Olisi nääs halunnut kiihdyttää punaisiin valoihin siinä Erottajankadun päässä, kuten myös hetkeä myöhemmin Uudenmaankadulla. Päätti sitten Yrjönkadulle kääntymisen jälkeen kasuttaa ohi about 10 cm turvavälillä, vain saadakeseen jarruttaa edessäni ja kääntyäkseen sitten parkkihalliin. Mikään oikean käden viidestä sormesta ei noussut, vaika myöhemmin mieleen tuli kyllä se peukalo. Rekkari unohtui, ja nyt harmittaa.

Mä en ymmärrä miksi se aina on Audikuski. Itse kun olen yrittänyt empiirisesti painaa mieleen (hyvin epätieteellistä) mitkä automerkit käyttäytyy huonoiten niin näistä “hianommista” merkeistä huonoimpia kokemuksia Audikuskeista. Mersut mielestäni parhaiten, jos sulkee pois Taksit (ja muut ammattikuskit) jotka aina on mulkkuja. Tämä siis sekä autoillessa että pyöräilessa. Bemarit tulee hyvänä kakkosen Audin jälkeen. Volvot kans OK. Massamerkeistä (Toyotat yms) en ole vielä saanut käsitystä. Se onkin seuraava projekti. :smiley:

Tää on helppo kumota koska yksikin vastaesimerkki riittää. Mun kokemuksen mukaan Taksareiden joukosta löytyy myös täydellisiä herrasmiehiä ja naisia.

Aivan vähän aikaa sitten lähestyin fillarilla suojatietä ja näytin kädellä merkkiä että meinaan kääntyä sille, niin taksi pysähtyi antamaan tietä. Ihmettelin.

Oma mieleenpainuvin kokemus taksista ja kääntymisestä on hieman toisenlainen.
Ajoin ajoradalla ja olin kääntymässä seuraavasta risteyksestä vasemmalle. Käsi sojottamaan sivulle, vähän jarrua ennen risteystä. Niin kääntyessäni näen vasemmassa silmäkulmassa taksin valot. Kuski lähti siis ohittamaan mua vasemmalta sillä hetkellä kun jarrutin ennen kääntymistä.

Ja noista saksalaisten automerkkien omistajista, tuntuu että ne menee sykleissä. Omistajat ovat kovin imago-herkkiä, joten he vaihtavat aina pois siitä merkistä mikä mielletään mulkkujen ajokiksi.

Silloin kun olin pieni puhuttiin aina mersukuskeista, ja bemareita hehkutettiin. Viime vuosina bemarikuskit olivat mulkkuja, ja audia hehkutettuu. Nyt audikuskeista on tullut mulkeroita, ja mersu on hienoin ja mersukuskit rauhallisimpia.

Jännää kakkaa. Ei kovin tieteellistä tietty tämäkään tutkimustyö, mutta joku muukin varmaan tehnyt samankaltaisia huomioita?

Mä olen kyllä saanut ruumiinvammantuottamisyrityksiä kaikkien saksalaisten premiummerkkein kuskeilta. Harvassahan ne totaalit mulkut on, mutta kun niitä ei sais liikenteessä olla yhtäkään. Ei edes fillareiden päällä.

Ei se BMW-logo sitä mulkkua kiinnosta, vaan se väline siellä logon takana. Audi on useamman vuoden yrittänyt kammeta BMW:tä “tehokkaiden autojen valmistajien” ykköspaikalta. Audi onnistui tässä samalla, kun BMW siirsi päästörajoituksia ja verotusta ennakoiden moottorikehityksen painopistettä kulutuksen pienentämiseen (joka sekin onnistui loistavasti). Eli kun penisrajoittunut haluaa tehokkaan auton, jolla tekee vaikutuksen muihin kaltaisiinsa, niin valinta on nykyään Audi. Lamborghinin kanssa tehty yhteistyö ei ole tässä imagonrakennuksessa lainkaan vähäpätöinen (montako kertaa TopGearissa on kuultu lause “it is essentially an easy to use Lamborghini?”)

Fillareihin kohdistuvasta kusipäisyydestä mulla ei ole vetää mitään korrelaatiota eri automerkkeihin. Kaikki ovat tähän mennessä ajaneet eri merkkisiä ja eri ikäisiä autoja.

^

TLDNW: Isoimmat mulkut istuvat Audeissa.

Pers(naama)tuntuma minullakin on sellainen, että audeissa istuvat pahimmat paska-aivot. Bemareissakin osataan.

Tänään työmatka alkoi jonkun audi-kuskin ragella. Ajoin Hiihtomäentietä kohti metristä - ajoradalla kuten laki käskee. Takaa tuleva audi kiihdytti hulluna ohitseni vain iskeäkseen jarrut pohjaan 10 metrin päässä suojatien eteen pysähtyvän auton perään. Nauratti, näytin peukkua ja roikuin siinä perässä. Oltiin siis metroaseman edessä. Heti päästyään suojatien yli, audimies kiihdytti taas hyvät vauhdit ja iski jarrut pohjiin seuraavan suojatien edessä. Ennakoivaa ajoa, sanon.

Talvi ja pitkäksi livahtanut kässärikäännös kokeiltu. Ihan ok, olisin ehkä itse auton kuljettajana testaillut kässäriä jossain muualla, kuin liikenteessä.

^kyseessä se rekka joka nököttää poikittain tuusulantiellä?

Ei sentään. Volkkari tuli työmatkalla syliin. Ei käynyt mitään.

jösses.

Laskettelin tänään lumisateessa Laakson sairaalan mäkeä pitkin alas. Takalokarin jälkeen cantileveri ei enää taittunu kiinni, häkit olin jättäny himaan ja olin silläkin reissulla kerran ehtiny siihen toimivaan jarruun koskea, eli etuvanteen jarrupinta oli sit jäätyny. Auto tulee sairaalan portista hollille, kuski kattoo oikealle ja vasemmalle, “aha, ei tuu muuta ku pyöräilijä alamäkeen” ja ryömittää sit nätisti mun eteeni blokkaamaan koko kooveeällän, jotta näkis, mahtuuko ajoradalle.
Alotan vimmatun epätoivosen hidastamisprosesin, ja auton oikean laidan matkustajat kattovat silmät pyöreinä kun taistelen ja saan fillarin pysähtymään just ja just ennen törmäystä. Huudan niin kovaa kun pystyn, että “EI NÄIN!” ja kierrän auton takakautta. Sinä aikana kuski ehtii avata oven ja rauhallisen huolestuneella äänellä kysyy, että anteeks kauheesti, kävikö mitään?
Sit rupeski hävettää ihan vitusti, (että lähin lähin sit ilman takajarrua, enkä ilman häkkejä saa lukkojarrutusta) ja pyytelin iteki anteeks.

Se on kyl jännä, kun ei sillä jätkälläkään varmaan käyny mielessä, etteikö fillarin muka pitäs pysähtyä jos sen pitää päästä ulos parkkipaikalta. Siis sillai oikeasti se varmaan kuvitteli, että mulla on joku väistämisvelvollisuus. Ja aivan salettiin se näki mut, mulla on tosi kirkas etuvalo.

Long time no rage…

Ja taas tänään vakiopaikka eli teknokylän pyörätien jatke ja joku helvetin katumaasturi-insinööri. Tyhjä tie edessään ja ei vastaantulijoita, meikäläinen valoilla jne varustetun arkifilon kanssa edessä. Ei auttanut, vaikka itse hölläsin ja katsoin sopivan matkan vielä olevan siinä. Mitä tekee katumaasturi-insinööri. Noh, kiihdyttää tietty hieman siihen hidastetöyssyyn ja sitten viime hetkellä suojatien päällä lukkojarrutus ns. läheltä piti tyyliin, kun hieman väistin sivulle.

En tiedä, eikö muka oikeasti huomannut vai mikä oli. Noh jäin siihen suojatielle kuitenkin noin 20sek ajaksi tuijottamaan miestä silmiin. 10sek jälkeen ei kehdannut enää vastata katseeseen, vaan alkoi katsella hapuillen muualle. En sitten jaksanut enää loppuun edes näyttää keskaria. Vitun idiootti.

Arvostan tuijotuskilpaa, teen sitä itsekin.

meneeköhän nyt oikeeseen lankaan… mut osu taas kivaa aamuluettavaa…

Tämä siis “julkisuus” henkilön kirjoittamana… Saakohan paljastaa nimeä…

Edit: kuva missä näkyy nimet…

“julkkis” kai… idiootti lähinnä

Paljasta ihmeessä. Haluan pistää tuon kuvalinkin mahdollisimman monelle foorumille. Nimen kera tietenkin.