Rengasarvostelut

Pimust - 9:11, 23.6.2011 » Anteeksi aloittelijamainen kysymys. ... kuin vittuilua tyyliin "Painu kotiis, Urpo", joka sekään ei välttämättä tietenkään ole yhtään sen huonompi neuvo.
Mulla meni tuo kommentti ohi... eikös siinä tullut lista niistä suositelluista kumeista eikä tuommoista kielenkäyttöä?

Kaipa jonkun muun olis pitänyt soittaa Mansen firmat läpi tuon listan kanssa ja tuottaa Oikea Vastaus. Koska näin ei käynyt, niin harmitti ja se koettiin veemäisyytenä hönttiä kysymystä kohtaan.

Continental Gp4000 39€
Michelin Krylion Carbon 33€

Molemmat ovat hyviä maantierenkaita alle neljänkympin ja saatavissa Kissanmaalta.

Bike King Suvantokatu kympissä myy myös muistaakseni Continentalin maantierengasta, malleista ja hinnoista en osaa sanoo, mut sinne voi laittaa vaikka mailia ja vastaus tulee yleensä ihan nopsaan tai sitten soittaa.

Spessua Tampereella edustaa R-tech ja niiden netti ei listaa kuin All Condition Sport -renkaan. Muitakin renkaita löytyy, murra hinnoilla eivät taida kilpailla.

Heitänpä omat käyttökokemukset kolmesta 23mm leveistä peruskumeista.

Schwalbe Blizzard
Mukavan oloinen hintaansa nähden hyvin toimiva. Ei ehkä pitävin mahdollinen, mutta toimii hyvin. Hieman kovempaa kumia kuin nuo kaksi muuta rengasta. Mulla ollut kahdet parit käytössä ja ihan tyytäväinen niihin.

Michelin Dynamic
Imevät kiviä ehkä helpommin kuin muut kaksi tässä kommentoimaani rengasta.
Rullaavat kohtuu hyvin, vaikka vaikutelma kumeista on aika pehmeä.
Käytössä ollut kahdet parit, en ostaisi.

Vittoria Zaffiro
Halkeilivat sivusta parin kuukauden käytön jälkeen. Ajotuntuma välillä jotenkin tahmea, vaikka paineita on saman verran kuin muillakin käyttämilläni renkailla. Yhdet parit käytössä, en ostaisi.

Gatorskiniin eka reikä alle 100km ja Continentalin GP4000:kin puhkesi samana päivänä :frowning:

^ mulla gatorskinit kestäny tuhansia km ja paljon soraa ja hiekkateitä. ei ikinä mitään ongelmia. eli oot läski tai asentanut kumit huonosti tai sit sul on vaan huonoa karmaa

onks kellään hajua mitä eroa on misukan "krylion carbon"illa ja pelkällä "carbon"illa? yks tollanen mis lukee pelkkä carbon pyörii nurkissa…

joo pikagoogletus selvittikin tätä…

http://forums.roadbikereview.com/showthread.php?t=123272

Mittarin mukaan paineetkin oli ookoo 8bar. Ehkä tosiaan olen vaan läski. Toivon että kestävät tulevaisuudessa paremmin.

Mites michelinin renkaat? ainakin ilmeisesti aika käytetyt kilpapyöräilyssä?

eli maantiepyöräilyssä

michelin pro race 2 ja 3 toiminu TODELLA hyvin eturenkaana. rullaa ja kestää, ei flättejä. nyt testissä toi carbon

velosportissa oli muuten ainaki pro raceja jossai välissä puoleen hintaan alennuskorissa

Kiitos tiedosta. Forumin sporttikaupassa oli pro race 3 hintaan 48€/kpl.

Paketoimattomat Panaracer Extreme Evo PT 3:set on Wigglellä ihan kohtuuhintaiset, eritoten kun pk:t näyttäis olevan edelleen sen 0 €. Skidauskestävyydestä en osaa sanoa, kun en oo niitä kovin paljoa rankaissut, mutta lenkki- ja velokäytössä ne on ihan hyvin toimineet. Taisin niitä tässä langassa jo aiemminkin kehua. Vois kyllä laittaa tilaukseen, ja koettaa uhrata takarenkaan tieteen nimissä, vaikka Kaskenmäessä.

Fyxation Session 700 palveli ihan mukavasti viime kesästä tähän päivään asti. En skidaile mitenkään jatkuvasti, mutta välillähän se on hauskaa. Pari viikkoa sitten alkoi kangasta tulla parista kohtaa näkyviin… jatkoin vielä satunnaista skidailua. Pian rengas ei jaksanut enää pysyä muodossaan, vaan sisäkumi alkoi pullistaa ulkokumiakin huolestuttavasti. Pullistelun alettua ajoin rauhallisesti vielä pari päivää, kunnes eilen sisuri poksahti keskellä yötä ja repi myös ulkokumin. Ihme että en herännyt siihen pamaukseen.

Kaikenkaikkiaan ihan tyytis olen näihin ollut, mutta ei mulla hirveästi muita vertailukohteita kuin Spessun Armadillot ja Marathon Plussat olekaan. Seuraavaksi tulee 4Season eteen ja toinen Fyxation siirtyy taakse.

Rengas alkaa pullistella
http://farm7.static.flickr.com/6131/5931202440_20852052c0.jpg

Räjähtänyt rengas
http://farm7.static.flickr.com/6130/5930645987_35765aae30.jpg

^^ Evot ollut ajossa biitterissä nyt 3-4 päivää. Epäilen hullua skidauskestoa, mutta laitetaan kuvaa sitten kun poksahtaa.

EDIT: Evansilla £21,99.

^Mutta Evanssilla on UK delivery only :confused:

No prhn. Itse tilasin parin Evansilta toissa viikolla muiden kamojen yhteydessä, eikä ollut mitään UK delivery only-juttuja.

Monet tuntuvat suosittelevan 25mm gatorskiniä taakse. Onko ero verrattuna 23 milliseen pääasiassa kulutuskestävyydessä? Onkse ero noitten välillä ihan huomattava?

ero on ilmatilavuudessa.

^^ Itse siirryin 25mm → 23mm Gatorskiniin takana ja tullut kaksi flättiä sen jälkeen. 25mm ei ollut tullut yhtään ja ajotapa ei yhtään muuttunut. Eli kyllä sitä ilmatilavuudella on merkitystä mun mielestä. Aina ollu paineet kunnossa mutta joko on huono tuuri tai sitten melkein 100kg vaatii tosiaan sen min 25mm kumin.