Rattaat & voimansiirto topique

Suurin ongelma nykyään on ehtiä ajaa eturatas loppuun ennen standardin vaihtumista.

27 Likes

Unohdit että UN makso about kaks stobee.
Tai en kyllä ees tiedä mitä stobe nykyään maksaa.

Täähän riippuu vain tuopista. Olen melko varma, että jollain juomalla pätee myös skf:n tuotokseen.

Ratas asentuu eri puolelle sakaraa, mikä käy järkeen kun katsoo kuvia. Pulttijako silti sama.

10 Likes

Ny tuli mielenkiintone ongelma. Vaihoin Skreamiin skeneketjun ja lonksuu ihmeellisesti. Toi helpotti ku vähä ajeli, mut kovaa ääntä se pitää silti, mikä on vissiin tolle ketjulle yleistä, mut tota lonksumista en ymmärr. Mitä satanaa

Jaa giffi ei tullukkaa, katotaanpa huomenna uusiks

Nonii uus yritys. Kai tosta vielä näkee, piti pakata nii perkeleen pieneks

ezgif.com-video-to-gif (1)

Vanha ratas?

Jep tai sit ketjulinja huomattavan vino ehkä? Ja jos toi ketju pystyy mennä tolleen, ni se on varmaan melko löysällä myös? Testaisin vaan kiristää ja ajaa toivoen että se sit kuluttaa ittensä paikalleen :+1:

Pakasta vedetty, ajettu ehkä 100m.

Ketjulinjaa mietin kans, se oli nuolisuora, sit koitin kiristää ja löysäillä ketjua, sama ongelma toistu

Aa, no seuraavaks ehkä sit pyörä myyntiin ja Polkupyörät netistä | CANYON FI

Outoo, ku vanhalla ketjulla ei ollu mitää ongelmaa, uudella samanlevysellä vasta tuli tää

Liian kapealta ketjulta tuo ensi sijassa näyttää tänne. Tsekkaisin ketjun leveyden varmuuden vuoksi uudestaan. Samalla voi katsoa, olisiko ketjun sisäosissa tapahtunut mitään muutoksia.

2 Likes

Ongelman sain ratkastua, ku kikkaili ketjun kireyden kans. Mut gotta love yv

Etsin ratasta shimanon fc-mt60 kampiin. Tulee 1x11 ja mulla on aiemmin ollut useita superstarcomponentsin pyöreitä.

Nyt kiinnostaa ovaali ja kriteerit on musta väri, 110bcd 42t koko saatavilla. Oon Garbarukkia katsonut, mutta kaipaisin pyöreämpää/pehmeämpää muotokieltä. Onko jotain suosituksia pulmani ratkaisuksi?

tuo vois olla jo ihan kelpo, jotenkin tuo kammen ja rattaan välinen siirtymä mietityttää. Näkispä jossain kuvassa tommoset asennettuna.

Laita BioPace :sunglasses:

1 Like

Onko nää Shimanon eturattaat kuinka tarkkoja toiminnastaan? Malleja tuntuu olevan vähän joka lähtöön. Vaihdefillarissa (2x10) on kampisetin alkuperäinen ratas FC-5750, mutta ajattelin tilalle laittaa 11-vaihteiseen tarkoitetun FC-RS500.

Pitäs sopia aivan hyvin

Jos oon ymmärtänyt oikein, vaihdeketjujen lenkkipituuksilla on eroja jonkin verran, eli muutenkin kun vaan hinnan puolesta ei kannata laittaa 12 speed eturatasta sinkulaan. Eli kysymys: mikäs on ns hyvä kapean ketjun ratas? Ja onko joku noista 9/10/11/12 rattaista hyvin yhteensopivia perus kapean ketjun kanssa?