Rattaat & voimansiirto topique

heskeli - 8:52, 22.1.2014 » kattelin äsken tota mun eai:n mustaa takaratasta ja huomasin että piikit olivat jo menneet aaltomaisiksi. ehdin ajaa sillä varmaan joku 3kk. en suosittele
eikös se eai:n perusteräsratas siis ookaan luottokamaa?
heskeli - 8:52, 22.1.2014 » kattelin äsken tota mun eai:n mustaa takaratasta ja huomasin että piikit olivat jo menneet aaltomaisiksi. ehdin ajaa sillä varmaan joku 3kk. en suosittele
...ja ketju oli kuinka venynyt alkujaan? Onko venymämittaria käytössä?

Tiedätte varmaan että vanhalla ketjulla saa uudet rattaat nopeasti paskottua.

Venytysmittari on haukan katse ja kojootin korvat.

itsellä vähän enempi kilsoja (ehkä) ja sama tilanne. Pettymys oli tuo.

Kummatki asennettiin nuo rattaat yhtäaikaa samoilla uusilla 510HX ketjuilla, keväällä 2013. Heskelillä on kolmas tjsp (?) uusi ketju. Ja mulla on ollut ehkä neljä tais viis uutta ketjua ton kanssa.

Hesel ollut vissii kokoajan HX ja mulla ekan HX jälkeen Z ykkösiä.

Surlyn ratas oli parempi.

Mitä seuraavaksi? Se kultamitalliratas tuskin antaa mitään uutta.

…mulla vähän vastaavaa: aikoinaan ostettu 16t perus-eai on säilyttänyt hyvin hampaiden muotonsa kun viimeksi tsekkasin, n. viiden tonnin kulmilla. uudempi 19t on taas huomattavan kulunut ja pintaa on paikoittain lohkeillut, vaikka takana korkeintaan pari tonnia =/

e. stainless-rattaat ovat osoittautuneet huomattavasti kestävämmiksi, omassa käytössäni, ja näyttäisivät kuluvan tasaisemmin.

munakorva - 11:10, 22.1.2014 » Surlyn ratas oli parempi.
Surly/andel/nönnöö hintalaatu-suhteeltaan ihan ygöis.

Kerron jälleen, että kierrätän kahta ketjua n. 3 vkon syklillä ja olen ruvennut käyttämään 46-48 keskiörattaaseen passeleita välityksiä… tuntuu että rattaat ovat ikuisia.

Tietty on kilsatkin vähän pienentyneet, mutta silti.

munakorva - 11:10, 22.1.2014 » Mitä seuraavaksi? Se kultamitalliratas tuskin antaa mitään uutta.
joku hyvä kompromissi hinta vs kestävyys -mittarilla mitattuna?
peltsip - 13:32, 22.1.2014 » joku hyvä kompromissi hinta vs kestävyys -mittarilla mitattuna?
Smurf - 11:18, 22.1.2014 »

Surly/andel/nönnöö hintalaatu-suhteeltaan ihan ygöis.
Kerron jälleen, että kierrätän kahta ketjua n. 3 vkon syklillä ja olen ruvennut käyttämään 46-48 keskiörattaaseen passeleita välityksiä… tuntuu että rattaat ovat ikuisia.
Tietty on kilsatkin vähän pienentyneet, mutta silti.

uskallanpas tähän kohtaan suosittaa on onen rattaita hyvän hinta/laatusuhteen tavaroiksi:

Komppaan surly/andele sekä on one rattaiden hinta laatusuhde meininkejä.

tuo musta on one näyttää hyvältä. Tulee mieleen sellaset vanhat patarautaiset rata/jalkajarrunaparattaat.

Pari sellaista ratasta on/ollut käytössä. Kestää. Mietin toisinaan, että laitan vaan sellasen tohon eniten ajettuun pyörään. Ei vaan tahdo oikein sellaisia 17t löytyä

On-one takarattaat on ihan päteviä mielestäni. Tilasin samalla 3.5€ rattaankin Wilkinson taisi olla merkkinä. Ei viellä kokemusta mutta kaipa tuo ajaa asiansa.

on-onen 19t ollu pitkään kiekkosetissä, joka kiertänyt lowsta makinon kautta gangstaan. Paljon kilsoja ketjut täynnä hiekkaa ja hyvältä toi edelleen näyttää. Täältä kans suositukset.

EAI:n teräsrattaat kestäneet loistavasti. Käytän jatkossakin vain ja ainoastaan.

jäbä onki kahesti hel-looksissa!!

oi

huh

tää oli mulla vähä törkee veto

linkkiä koska Peguliki on siä

pääsispä itekki :mrgreen:

munakorva - 14:49, 22.1.2014 » jäbä onki kahesti hel-looksissa!! oi huh tää oli mulla vähä törkee veto
ne oliki aikoja ne

muneez seiskasivulla!!!1112! jämäkät stiflat jäbäl

no mitä svittua

ainakin vanhat mid tuutausari EAI deluxet oli ihan hyviä… eikö ole enää? paska puhetta

haluan tietää

oliks foorumil jossai joku näppärä kierrestandardilista eri ratasmerkeille niin vois kalibroida muistikuvansa

mitä mieltä ootte tosta campagnolo/ITA ↔ ISO/BSC eestaas menemisestä campagnolon navoissa jos vahinko on jo kerran tapahtunut?

Mulla on jotku ysärimaasturikammet ysärimaasturissa, ja pikaisella googlettelulla ja mittailulla BCD on 110. Rattaita on kaksi ja ne on samalla “pultilla kiinni”. Onko tämä oikeasti joku niitti mikä porataan auki, laitetaan 110 ratas sille puolelle spideria millä saa parhaan linjan, ja sitten laitetaan normaaleilla, tietty sopivan mittaisilla rattaanpulteilla kiinni?

E: Ja kun taakse tulee 3/32 sinkularatas, niin mikä ketju sopii sekä takarattaan, että perus kapean eturattaan kanssa? Mitä rattaita noissa nyt ikinä onkaan edessä…

Tarvit 3/32" ketjun eli (7/)8-vaihteiselle suunnitellun.

Mun käsityksen mukaan noi niitatut kammet on aika läppiä eikä niistä saa järkevästi rattaita irti/uusia tilalle. En tiedä sit. Ite oon heivannu roskikseen.