Ratarungon speksaus

Tarviin ihan oikeen ratarungon. Alumiinia, 58-59cm vaakaputki ja ratageometria. Mitkä on vaihtoehdot? Omasta päästä tulee mieleen:

HC:ssa olisi kuulemma EAI Brass Knucklea XL-koossa, mutta kompakti runko on ruma ja väri vielä rumempi.

On-One Track. Musta, aero ja katu-uskottava! Pieni? Sukulaisia saarivaltiossa, joten ostaminenkaan ei ole iso ongelma.

Mitä muita? Ulkonäkö on tärkeä, koska täähän viettää enemmän aikaa olkkarin seinällä, kuin velolla… :slight_smile:

Basso Track.

Kuva

Bianchi Pista Alu.

Kysy ainakin huvin vuoksi Velosportista paljonko tollainen maksaisi?

Mutta Briteistä löytyisi varmaan aika sopuhintaan Dolanin alu-runkoja jotka on kaiketi ihan velodromi-uskottavia.

Toi pista alu näyttää hyvin samalta kuin trekin t1. Se vois olla kans vaihtis, tai sit uudempi tk2.

Noi bianckkin pistat on siinä mielessä haitarista, kun ne valmistetaan jenkeissä. Sitaatit voi laittaa sanojen “jenkeissä” tai “valmistetaan” ympärille. Ei euromyyjät oikein tahdo tuoda niitä sivusta. Mun on pitänyt nyt kaks kuukautta kysellä tarkempia tietoja maahantuojan edustajalta, mutta olen tehokkaasti unohtanut.

Esim. Saldenilla on tuo Bianchi listoillaan varsin kohtuulliseen (alle 500e) hintaan, mutta saatavuus taitaa olla aika nollissa. Ainakaan omaan kyselyyni en ole kahdessa viikossa saanut mitään vastausta.

On-One on aika ruma leveine putkineen, mutta tuota Dolania olen itsekin katellut. Ainakin www.ribblecycles.co.uk myy Dolania erittäin huokeasti (alle 200e pelkkä runko). Lisäksi olisi tietysti Cinellin Vigorelli, jota voi kysellä esim. www.totalcycling.com putiikista.

Tota Alu Bianchia oon kuolannu, mutta en listannu, koska en kuvittelekaan Velosportin kykenevän toimittamaan sitä ja sitten kans toi Celeste on aika kallis maali. Sama ongelma varmaan Trekin kanssa. Maahantuoja on penseä ja ulkkarit ei suostu myymään maahantuojan ohi.

Dolani on aika pitkä ja matala. Satulaputki on mitattu kiristimen yläreunaan, joten todellinen C-T varmaan pari senttiä ilmoitettua pienempi. Vähän arveluttaa hankkia 5cm nykyistä matalampi pyörä. Cinellistä taitaa kans loppua koot vähän kesken.

Täytyy ryhtyä nörtiksi noiden geometrioiden kanssa ja rykästä joku openoffice kaavio…

Trekin maalin kalleudesta en tiedä, mutta saatavuudessa ei pitäisi olla mitään suurempaa ongelmaa. Puhoksen Bikeplanetissa oli ainakin kesällä kokonainen yksilö näytillä.

Felt TK2 on vanhojen cännärien lisäksi niitä harvoja runkoja joka imho näyttää hemmetin hyvältä myös ja varsinkin ton kokoisena (59cm).

No mutta kyllähän se valinta on ihan selvä (jos vaan koko natsaa): Cinelli Vigorelli.

Vaikka onhan toi aivan hirvittävän värinen.

Toi vigorelli voittaa kyllä “rumimmat hitsaukset emäputkeen”-kisan kuus-nolla. Tietty tuon kanssa vois leikkiä olevansa Kanye West. Tarvitset vain
http://soundcheck.freedomblogging.com/files/2008/04/kanyewestglasses.jpg

ja olet valmis rullaamaan.

Todellisuudessa toi vigorelli on aika hieno IMHO, myös väritykseltään. Kallishan se on.

Osta siis concept.

mitä vikaa shutter-shadeissa = shite for shades on?

http://caliroots.com/data/product/images/1528020087414133459109102_L.jpg

voi rähmä

Ei niissä mitään vikaa olekaan.

Velosportissa Cinellin ja haarukan hinnaksi mainittiin jotain ysillä alkavaa.

Kanye ottaa isoa ilmaa Vigorellilla!

http://2.bp.blogspot.com/_6s3mYCY5QCE/R2HVHpJQw0I/AAAAAAAACEc/-IBF4KImhz0/s1600/kanye-west-track-bike-cinelli-vigorelli.jpg

Mutta Kalle häh häh hää säpä et nähnyt kun mä vedin saaaaiiraita barspinnejä Andrean mattamustalla Vigorellilla KOFissa, 650c aerokiekko oli ja kaikki. oooooh. oon vieläkin ihan pähkinöinä…

Ihan vaan mielenkiinnosta; Miksi alumiini?

Tyyli ja tekninen paremmuus.

Varsinkin kokoskaalan yläpäässä teräsputken jäykkyys loppuu kesken. Jos en väärin muista, niin putken jäykkyys kasvaa nelinkertaiseksi, kun läpimitta kaksinkertaistuu (siis neliössä), joten ylikokoinen putki on isossa pyörässä ihan pakollinen. Isokokoinen perusputkesta tehty pyörä on vaan rimpulan näköinen. Kun rungon koko kasvaa, niin myös putken paksuutta pitää kasvattaa, jotta sopusuhtaisuus säilyy. Sit jos ei olis näitä taloudellisia rajoitteita, niin enhän mä alumiinista ottaisi, vaan hiilikuituisen. Ja vielä se, että kun mä ajan alumiinirungolla, niin mä saan dissata kaikkia elitistisiä teräsfanaatikkoja.

Tietty kyllä mulle käy myös kevyt ja edullinen 60-senttinen teräsrunko ylikokoisilla putkilla. Niitä vaan ei ole.

Minkäslainen kippolliini aiot olla… seuraavaksi varmaan toteat, että en voi ajaa muilla kuin TT-ratarattailla, koska ne muut taipuilee alla…

Painu sinä teräselitistihomo perseeseen säätämään tai tee oma topicci. Täällä speksataan mulle alumiinista ratarunkoa.

Mitäpä minä sinun ajamisistasi tiedän. Käytä vaan TT-rattaita, jos siltä tuntuu.

Vitun smurffit tulee hyppimään silmille, vaikka munakarvat ei vielä edes yllä aikuisten pyörän vaakaputkelle. Tuu kertomaan, kun olet kasvanut aikuisen mittaiseksi.

jussi - 12 hours ago » Kanye ottaa isoa ilmaa Vigorellilla! http://2.bp.blogspot.com/_6s3mYCY5QCE/R2HVHpJQw0I/AAAAAAAACEc/-IBF4KImhz0/s1600/kanye-west-track-bike-cinelli-vigorelli.jpg Mutta Kalle häh häh hää säpä et nähnyt kun mä vedin saaaaiiraita barspinnejä Andrean mattamustalla Vigorellilla KOFissa, 650c aerokiekko oli ja kaikki. oooooh. oon vieläkin ihan pähkinöinä...
Sydämeni vuotaa krokotiilinkyyneleitä. Perhana, on kai se joku baarispinnauspyörä hankittava, kun tuolla pizzalla baareissa spinnatessa spinnaa vaan pää.

Mitä vikaa alumiinissa? Mä olin vakaasti tekemässä ensimmäistä pyörää brassknucklesta, mutta toi pizza tuli melkein rungon hinnalla vastaan, joten muhviton teräs oli lopputuloksena.

Olenko mä muuten ns. vitukovajätkä, kun mä ajelen maantierieskalla? Ei taivu alta.