Randoällärit #4 // 13.-14.8.2022

Harmi, mutta homma on tällä kunnossa.

1 Like

Lähtölupa: saatu
Ylioptimistinen reitti: sutaistusuunniteltu
Polvi: ei ehkä satu enää?
Pyörä: väärät renkaat, tankonauha repsottaa, vaihteet pitäisi säätää
Ajovalot: talven jäljiltä
Ilmoittautuminen: tehty

Tästä tää lähtee.

5 Likes

Reitti suunniteltu. Shimanon vapari vaihdettu viime tingassa ja kamoja vielä pakkailen. Jännittää, kuten aina😅

1 Like

Kamppeiden pakkailu n. 80 % valmis. Vaatetta on mukana ihan liikaa, mutta ehkä otan kuitenkin kevytuntsikan ja kuorihousut matkaan jos on pakko jäädä levyttämään jonnekin laavulle vaikkapa teknisen ongelman iskiessä. Osa noista paikoista on semmoisia että taksit aamuyöllä voi olla 404.

Ilmoittautumisaika päättyi eilen. Ilmoittautuneita on 48. Lähetin juuri sähköpostia ilmoittautuneille. Jos olet ilmoittautunut etkä saanut viestiä, laita minulle viestiä joko täällä tai matti.a.jutila@gmail.com. Keli näyttää hyvältä ja ilmoittautuneissa on hienosti sekä ensikertalaisia että kokemusta. Nähdään lauantaina!

9 Likes

Perheen sisäinen logistiikka sovittu, kamppeet kasassa ja laukuissa, valot ladattu ja evästä on. Vielä pitäisi päättää lähteekö pohjoiseen vai itään.

Viikonlopulle osuu muuten perseidien huippu. Varsinainen maksimi taitaa olla älläreitä edeltävänä yönä, mutta idän suunnan taivaalla on varmasti tähdenlentoja nähtävillä myös sunnuntaiyönä. Muistakaa pysähtyä jos alatte katsella taivaalle, mä ajoin kerran ojaan kun tulin valosaastealueen ulkopuolelle ja aloin tuijottaa ylös.

7 Likes

reitti suunniteltu ja tuli ahnehdittua kilsoja reitille aika liikaa. Saas nähdä.

Menin viime lauantaina vaihtamaan voimansiirron, kun vanha oli kovin kulunut ja kaikki toimi vähän huonosti ja siinä kun kampia käytti irti, ne alko narisemaan. Käytin uudelleen irti.

Paheni. Ihana pressfit.

3s kerta → ei enää narise, mutta jotain häikkää vielä, kun visertää pikkulinnun lailla. Ei niin paha enää.
Kamat pitäis kasata.

Mä olen hetkeksi hukannut fillarini kesken randoälläreiden kun klo 01:00 metsärastilla ei ollut valosaastaa ja näkyi hieno tähtitaivas. Sammutin varmuudeksi pyörän valot jonka jälkeen muutama minutti ympäriinsä kävelyä taivasta katsellen riitti suuntavaiston sekoittamiseen. Onneksi oli kännykkä taskussa niin näki etsiä mustaa polkupyörää maastosta.

Reitti piirretty, katsellaan onko pöydällä enemmän kuin jaksaa syödä.

6 Likes

Pyörä melkein lastattu, reitti melkein piirretty. Vasen puoli yläselästä ollut kolme viikkoa jumissa, joten saapa nähdä mitä tästä tulee. Varasuunnitelmana on Emäsaloon yhdelle rastille → himaan saunaan ja unien jälkeen sunnuntaina maaliin. :melting_face:

3 Likes

Lidl trailmix pähkinäsekoitus ostettu. Vielä vikat säädöt pyörään tekemättä, eli todennäköisesti rikon jotain kohta. Tarkoitus olis ajaa ns. Oma enkka. Innolla odotan!

4 Likes

Voisko tuon virallisen reittipiste-hommelin saada jakoon gpx:nä niin että myös noi rastit on mukana?

Oletan että saisisin itsekin jos olisi exportatessa valittuna Include POI as waypoints, mutta se on premium ominaisuus… Jos tällaisena peruskäyttäjänä tallennan gpx:n niin mukaan tulee vain tuo Kuusijärven kierros.

Pyörä ja varusteet valmiina., väärät renkaat vaihtui kätevästi ostamalla uudet kiekot joten lompakko on nyt ultralight. Polvi vähän vihoitteli eilen fiksillä ajellessa, täytyy ehkä piirtää lyhyempi reitti varalle.

Kuusijärven kierros on ymmärtääkseni ainoa pakollinen.
Muuten jokainen suunnittelee itse reittinsä itsevalituille rasteille miettien mitä jaksaa/ehtii ja mistä saa eniten pisteitä.
Kyllä noi rastit näkyvät tiedostossa ilmaisessakin RWGssä.
Jos nyt tätä tarkoitit…
Huomenna vedetään…rusinat pullasta!

Siis ne ihan oikeasti ei ole mukana jos exporttaan tuosta gpx:n näillä asetuksilla. Syntyvässä gpx-tiedostossa on 111 reittipistettä joista jokaisen pohjoiset koordinaatit alkaa 60.3… eli se lenkki Kuusijärven ympäri

edit. tai no ihan sama minuutissa ne naputteli itsekin basecamppiin.

Puhutaan varmaankin hieman eri asiasta.
Rastit ovat tuossa kuvakaappauksessa ruskeat i-kirjaimet johin jokainen suunnittelee itse reittinsä.
111 reittipistettä on jokaisen ajettava ja on ainoa pakollinen reitti.

Rastit on ainoa, millä on merkitystä. Lisäsin siihen ympyrän, koska ainakin mulla se heiti, jonnekin etelämantereen lähelle ilman reittiä. Eli tuo ympyrä on vain, jotta kartta tulee avatessa edes jotenkin järkevällä tavalla oikealle pallonpuoliskolle.

Mä yritin erinäisiä kikkoja reittipisteiden jakamiseen muihin formaatteihin, mutta vaikka mulla on premium niin en saanut siirrettyä niitä tiedostona. Tuolla randonneurs.fi tapahtumasivulla (ja huomenna manifestissa) on koordinaatit, jos niistä on jotain apua.

Joo niiden tapahtumasivun koordinaatittien avulla oli oikeastaan ihan kätevä luoda rasteista waypointit Basecampissa… Sillä ainakin siis onnistuisi myös pelkät waypointit sisältävän tiedoston pullauttaminen mikäli ensi kerralla on sama ongelma :slight_smile:

Onko tämänvuotisessa tapahtumassa Team Locator / randonneurs.fi seurantasivua käytössä?

Aamun fiiliksiä kuulostellessa valinta suorittamisen ja ”yks rasti ja kaljalle” välillä aika 50/50. Eiköhän se parissa tunnissa selkene onko liekkiä vai ei.

3 Likes

Mietin jos laittais pop-up -juomapisteen (monen todennäköisen) reitin varrelle. Ei liene sääntöjen vastaista, kun en tiedä kenenkään reittiä eikä kukaan tiedä juomapisteen sijaintia etukäteen? Ts. ei ole supportia kenellekään tietylle ajajalle, vaan tietyn ajan auki oleva avoin “palvelu.”

6 Likes

Kiitti vielä kylmästä limusta! Oletan että olit sinä joka oli Nikkilän jälkeen sen tymäkän pikkunousun päällä kylmälaukun kanssa. 5/5! :slight_smile:

5 Likes