pyöristyneet kuusiokolopultit

kirpparin ota ilmaiseksi -laatikosta löytyi sopivan kokoiset shimpan maastokengät mutta klossit on kuluneet ja yksi pultti on niin pyöristynyt ettei sitä saa irti… jossain neuvottiin että sahaisi rautasahalla siihen talttapääruuvarin mentävän kolon mutta tässä tilanteessa ei taida auttaa kun pultti on niin hankalassa paikassa. voisi varmaan myös yrittää porata pultin hajalle mutta pelottaa että myös kengän kierteet menee basaksi. oisko kellään ideoita?

dremelin leikkuu terällä vois ajaa siihen sen talttapää ruuvarin hahlon.

-Olli

Mä oon poistanut yhen pyöristyneen klossinruuvin vetämällä siihen loven isolla rälläkällä. Ei tarvinnut ku vähän sipaista, ja vakaat kädet… Ja sit talttapääruuvarilla auki. Varmaan joku pienempikin katkaisulaikka riittää…

työmaalla kun teränpitimistä pyöristyy impparikanta niin semmonen tepsii että ostaa semmosen kun torx-tähden muotosen avaimen, vähän isomman kun itte imppari oli ja lyö torxin sinne vasaralla kiinni. sitten aukee mutta se toimii vain muutaman kerran. auki saat sen varmasti. irtopäitä saa 2 e kpl mutta jos avaimena ostaa niin liikaa tommoseen hommaan.

Minä ihan itse pyöristin Sideistä kuusiokolot. Sitten poistin klossit räjäyttämällä ne askarteluhuoneen legendaarisessa ruuvipenkissä kovaan puristukseen. Klossit ovat niin napakkaa terästä, että menevät kappaleiksi.

Kun klossin saa välistä niin ruuvit voi vääntää auki samaisella puristimella.