Pyörien säilytys

Segwaylla pääsee!

Huhhuh. Ongelmia ei ole onneksi, kun itse säilytän kaikkia viittä fillaria pyörävarastossa, katutason alla, autohallin kautta kuljeteltuna. Kyseistä varastoa ei käytä kuin satunnaisesti yksi toinen ihminen, pitkään siellä sai olla kokonaan yksin. Kasasin siis aivan vitun tyytyväisenä kaikki romut peräseinän koukkuihin roikkumaan ja valtasin tilan itselleni. Hyvin mahtuu myös korjausteline ynnä muuta sälää.
Alan nyt vaan miettimään että olisikohan se talvipyörän ulkosäilytys talven voittamiseksi kumminkin parempi idis.

suurin katastrofi on kyllä jos on runkolukko tai muuten lukossa kosteutta ennen kuin pakastuu. pienet välykset joten sitä vettä ei tartte montaa tippaa olla. sit seuraavana vaijerit ym liikkuvaksi (ei siis pyöriväksi vaan muuten liikkuvaksi) tarkoitettu. onpa mulla kevättalvella ketjutkin jäätynyt melkein kauttaaltaan kun loskan roiskuminen oli hauskaa, siinä sai runtata ihan tosissaan että sai pyörän kulkemaan ja liiat jäät pois.

Talvella tietty kannattaa siihen voiteluun panostaa tavanomaista enemmän. Sitä teflonia/gt:tä saa ruutata myös lukkopesiin.

Jopas sattui!

Taloyhtiössäni kiellettiin pyörien säilyttäminen asuntojen edessä katetulla “luhtikäytävällä” paloturvallisuussyihin vedoten. Pyörät oli siirrettävä pois käytävältä 20.9 mennessä, jonka jälkeen ne siirrettäisiin pois huoltoyhtiön toimesta.

Yksi asukkaista keräsi koko talosta allekirjoitukset, jotka hän esitti taloyhtiölle, jotta taloyhtiö tarjoaisi kunnoliset tilat pyörien säilytykseen. Nykyinen “tila” on ns. eturengasteline pihalla… ei mahdollisuutta lukita rungosta, eikä suojaa säältä…

Tänään oli postilaatikkoon tipahtanut seuraava lappunen!!

http://farm8.staticflickr.com/7452/10019341336_6c706aeac4_c.jpg

1 Like

Cinelli pääosin olohuoneessa, (vaihde)maasturi parvekkeella, tarrapyörä eli käyttöpyörä ulkona, BMX häkkivarastossa ja backup-plan mummis ulkona. Tyttöystävän mixte oli kesän parvekkeella/olohuoneessa mutta laiskistui eikä jaksa kantaa enää sisälle, siispä nyt ulkona. Vielähän tänne pari pyörää mahtuis :slight_smile:

Ulkona en pidä enää mitään, pihalta katoaa siihen tahtiin kaikenlaisia mummopyöriä ja markettimaastureita, että omankin pyörän häviäminen olisi vain ajan kysymys.

Siirryin siis ajokkini kanssa pyöräkellariin. Siellä pyörä sai olla lämpöisessä, ja myös suojassa kaikki yöt. Tämäkin autuus tosin loppui, kun joku oli pyörätelineeseen lukitun pyöräni päälle kaatanut omansa → etukiekko solmuun.

Nyt pyörä viettää kaikki yönsä keskellä yksiöni lattiaa. Vie vitusti tilaa ja sotkee lattiat, mutta pysyypähän ainakin ehjänä ja omassa omistuksessani.

Voivoi :frowning:

Tetriksessä yks palikka liikaa.

rokpete - 12:12, 30.9.2013 » suomi, liika auringonvalo talvella. tyrsk.
Tarkoitukseni oli lähinnä viitata pitkäaikaissäilytyksestä aiheutuviin mahdollisiin haittoihin. Pahoitteluni harhaanjohtavasta ilmaisusta.

Et oo hyödyntäny parvekkeen kattoon ruuvattavia telineitä?

Hmmm. Vois olla varteenotettava vaihtoehto tuo.

EDIT jos minulla olisi enemmän lukkoja, niin pari fillaria laittaisin kylmästi taloyhtiön urheiluvälinevarastoon (jossa olen aina välillä esim. spessua pitänytkin). Sinne kun pääsevät ainoastaan ne, jotka asuvat samassa rapussa eli käytännössä muutama aktiivinen kerrostalokyttääjä.

Wasto - 17:08, 30.9.2013 » Ulkona en pidä enää mitään
Itse olen vahvasti ulkoruokinnan vastustaja, koska diggaan liika pyöristäni ja enkä tykkää ajaa sellaisilla pyörillä joita voi ulkona pitää.

Joka ilta sydäntä riepoo, kun Bullitti joutuu ulkona yöpymään.

Ennen säilytin projektipyöriä parvekkeella ja kahta käyttöpyörää taloyhtiön varastossa. Siellä oli myös puolisoni pyörä. Varasto on pieni, mutta kuitenkin siellä on muutamalla vanhusasukkaalla kaksi käyttämätöntä pyörää oikein nimilapuilla. Muutenkin 90% säilössä olevista pyöristä on ollut polkematta ainakin viitisen vuotta. Taloyhtiön hallitus kuitenkin koki tarpeelliseksi käsitellä kokouksessaan minun nimelläni tapausta, jossa asunnostamme on kolme pyörää varastossa muiden kiusana. Rasahti kyllä rusinat. Korostettakoon siis, että pyörämme eivät varmasti ketään haitanneet, jotain mummua vain ärsytti kun opiskelijoilla on pyöriä.

Naapuritalosta vapautui isohko autotalli, jonka sain alivuokrattua peräti 60 eurolla kuussa. Se on Tampereen keskustassa aika vähän. Ei ole tarvinnut miettiä enää nillittäviä naapureita tai pihalla pakastuvia pyöriä. Myös huoltotilaa on huolella.

Omassa varastossa kanssa +15 pyörää joilla ei kukaan aja koskaan. Toki ovelta asti sikinsokin läjässä. Pitää hallituksen kokouksessa ottaa taas kissa pöydälle.

^Meillä siis hallituksen kokoukset sellaisia pienen mummupiirin nykymaailmanhaukkumiskokoontumisia. Ollaan talon ainoot nuoret asukkaat :smiley: Olen ainoa ihminen, jonka pyörät ovat varastosta minnekään liikahtaneet. Aina kun siivotaan niin niihin pölysiin paskoihin ilmestyy jostain vaan nimilaput. Nytkin siellä on yhden vainajan fillari :smiley:

Joo se on kyl mageeta ku etukiekottomaan, paksussa pölyssä olevaan terässiipeen ilmaantuu aina hätisteltäessä nimilappu. Hei tyyppi! Kuuntele tarkkaan: HAISTA PASKA!

Alakerran varastos olis joku pienehkö GT:n ysärimaasturi, suunnilleen tollanen, ainakin väri ja malli täsmää. Ei oo ainakaan viimeisen vuoden aikana liikahtanut. Pitäis varmaan kysyy yläkerran naapurilta haluisko se myydä sen, mut se on mun vihollinen.

^Nyt nielet vihas ja ryhdyt lähimmäisenrakkauteen. Jos sä teet sen, niin mä lupaan käydä kysyyn samaa naapuritalon pihassa lojuvan triple-butted-tangen-rossinin omistajalta.

kyttyra - 19:35, 30.9.2013 » Alakerran varastos olis joku pienehkö GT:n ysärimaasturi, [suunnilleen tollanen,](http://i664.photobucket.com/albums/vv1/mark71photo/DSCF4011.jpg) ainakin väri ja malli täsmää. Ei oo ainakaan viimeisen vuoden aikana liikahtanut. Pitäis varmaan kysyy yläkerran naapurilta haluisko se myydä sen, mut se on mun vihollinen.
Meet vaan rohkeesti Markkalagerlootan kaa ovelle koputteleen ja sanot et "NYT vittu katotaan matsii ja huudetaan yhdessä...

Jos ovella-koukut eivät ole sykähdyttäneet (ei niissä meidänkään varastossa ole yhtään aktiivikäytössä olevaa pyörää), niin tässä on toimiva vaihtoehto: http://www.turvatec.fi/tiedostot/Campus_Tilaihme_esite_2013.pdf