Pyörävarkaat syö kaikkia

vähän samaa mietin. ite tajusin jossain vaiheessa että tommoset ivalliseksi tulkittavat pohjimmiltaan täysin sisällöttömät lyhyet tylyt sanat ja hymiöt on pääsääntöisesti (poikkeuksia on) aika tymiä jollain keskustelupalstalla jossa ei voi niin välittömästi reagoida tommosiin juttuihin. tilan hukkaa.

1 Like

en tiiä sillee kiinnostaako ketään joku tämmönen itsesuoritettu tapaustutkimus nyt tän keissin vaikutuksista ja korrektiudesta, mutta en koe tulleeni loukatuksi. silti alusta asti pidin arveluttavana tän projektin nimeä.

my five cents. enempään en pysty.

1 Like

uskotko olevasi niin suurella todennäköisyydellä oikeassa asiastasi että koet tarpeelliseksi tai oikeutetuksi ennakoivasti lannistaa diskurssia tämmösillä jutuilla?

tää tuntuu musta ihan oikeasti huomionarvoiselta asialta, koska sen se tekee.

Harrastusvälineitä, harrastusvälineitä.

Eikä tosin tuotantovälineidenkään yksityisomistus vapaahkojen markkinoiden yhteiskunnassa ole sosialismia.

oon ihan helvetin kyllästynyt siihen, että asiatopit muuttuu muutamassa postauksessa päihteidenkäyttö/mielenterveystopikiksi. oon yrittänyt antaa tälle paikalle mahdollisuuksia, koska rakastan sen käyttäjiä ja oon lapsellisesti kuvitellut, että hyvä sisältö tois tänne vielä uusia pyöräilijöitä.

voit rolleri lukee lankaa ylhäältä alas ja kriittisesti tutkailla mikä oli asiadiskurssia ja mikä ei. merkkari voi alkaa katteleen tänne jotain intialaisten muuntohuumefirmojen bannereita, koska niillä tulee varmasti hyvin klikkauksia.

Meinaakko, että harmittaa kun valkoihoinen lihaa syövä heteromies ei enää saa sanoa mitään?

2 Likes

tän sun asiatopin otsikko oli jo alkujaan loukkaava. nipa ei sanana tunnu niin hyökkäävältä kuin vaikka nisti tai narkkari lie johtuuko sitte siitä että ajattelee ainaki ripauksen dingoo ennen ku muistaa et ainii topsun alottaja niputtaa kaikki varkaat päihdeongelmaisiksi.

myöhemmin tässä sun asiatopsussa oot jatkanu asiakontsan tuottamista kehottamalla päihdeongelmaiset painumaan vittuun vai mitä toi sun nyttemmin onneks flägätty sisältö sanatarkalleen olikaan.

sulla on mun kokemuspohjalta monessa muussakin keskustelussa aika myrkyllinen tapa ilmaista itsees ja ajatuksias ja mun on sen vuoksi vaikee uskoo että sun motiivis olis itseasiassa hankkia uusia pyöräilijöitä tälle foorumille (mitä se ees tarkottaa?) luomalla kontsaa jossa jo topikissa sanotaan rumasti jostain kansanryhmästä.

jos olisit rehellinen et sössöttäis nyt tollasista uusien jäsenten kalasteluista vaan sanoisit, että et oo pahoillas siitä et sun mielestä on okei niputtaa kaikki pyörävarkaat nipoiks ja että aiot varmaankin myös jatkossa niin tehdä; sen lisäks muuttaisit tän sun asiatopikin nimen takaisin alkuperäiseen ja sun mielestä asialliseen muotoon ja antaisit moderaattorien moderoida sen erilaiseks jos näkevät tarpeelliseksi.

6 Likes

Meikäläisen kaksi senttiä on se että tää eetun tuottama topikki on pyöräilysisällölliselle foorumille huomattavasti kohderyhmäkspesifisempää sisältö kuin esim. ihmisoikeuskeskustelu, politiikka, tai sijoittamis tai kielioppikeskustelu. tai vaikka kimalaistenelvyttämistopikki. Ja meillä on ne topikit siitä syystä että esimerkiksi siellä voi sitten halutessaan käydä keskustelua näistä aiheista. Lisäksi, mikäli jos ulosanti/sanavalinnat yms. harmittaa niin asiasta voi huomauttaa vaikka ensin yksityisviestein sensijaan että deraillaa keskustelun itseä koskettavaan offtopikkiin.

Edit. ja näköjään lainasin ihan väärää postausta, sori siitä. Ja kyllä, olen kivuliaan tietoinen siitä että postaamalla tähän lankaan ja jatkamalla keskustelua aiheen vierestä olen osa ongelmaa, en ratkaisua. Sori siitäkin.

9 Likes

Ei mitään, kyllähän tää miunkin viestiin liittyy. Kiitti palautteesta :slight_smile:

Koskeeko tää myös esimerkiksi rasistisia ja seksistisiä tölväisyjä, vai onko sulla Eetulle nyt eri säännöt ku muille ja mistähän se johtuisi? Kai säkin ymmärrät ns. epätasapainon voimasuhteissa, jos sorretun pitää yksin käydä henkilökohtainen taistelu jokaisen sortajan kanssa erikseen?

Ajat muuttuu. Muistan ajan, kun real life YV tapahtumassa oli ok kirjoittaa asfalttiin romaneja halveeraavia iskulauseita, koska pyörävarkaudet… Onneksi enää ei oo tuutausarii.

2 Likes

Onko ihan varma että kannatti linkittää alkuperäiseen ketjuun.

Tirskis.

Itse tolppanarusta oikein hyvää mieltä ja mukavaa että tämmöistä värkkäillään ja postaillaan.

Nisti- ja sosialistiprovoiluista luonnollisesti samaa mieltä kuin muutkin.

1 Like

liittyy sikäli tähän topiciin että tarkoituksenani oli siirtää toi keskustelu asianmukaiseen tobaan mutta jostain syystä topic haku jumittaa siinä ja tutkin miksi

1 Like

erittäin epäkunnioittavaa viestintää sun taholta joka tapauksessa @normaali

mun mielestä sun ei kannattais loukkaantua tästä palautteesta vaan ennemmin miettiä että miks tällästä palautetta annetaan

peili

1 Like

idea on helvetin hyvä ja epäilemättä toimiva mutta

sellanen huomautus kuitenkin että kaikki päihdeongelmaiset ei oo pyörävarkaita eikä kaikki pyörävarkaat päihdeongelmaisia niin jos noi nipaläpät vähemmälle jättää

15 Likes

Osa pyörävarkaista on tosiaan ihan ammattilaisia alalla ja työt tehdään selvinpäin, mut jotain satulaa ja tolppaa vohkivan kansanosan huumeongelma-% on aika turvallisesti oletettuna tosi suuri.

Tietysti tää ei vaikuta siihen että osalle nisteistä käyttö ja hallussapito on suunnilleen ainoat arjen laittomuudet, ja niitä en voi oikeina rikoksina pitää. Nistien demonisoinnin lopettaminen voisi tyrkkiä arvoilmapiiriä sellaiseksi että sairautta kohdeltais sairautena ja tämä olisi hyvä suunta.

2 Likes

joo, annoin pimeän puolen viedä.

3 Likes

(unohtu vielä kourallinen postauksia siirtää ja nyt on aikajana vinossa mutta mennään eteenpäin)

1 Like

Jos tavoitteena on saada palaute perille ja autettua toista ymmärtämään mikä meni pieleen, voi olla hyvä miettiä millä tavalla palautteensa antaa. Hyviäkin esimerkkejä tässä oli.

Eikä tätä periaatetta ole pakko vääristää niin pitkälle, että ainoastaan joku yks asianosainen saa huomauttaa loukkaavuuksista, pelkästään yv:llä ja kieli keskellä suuta.

Jos miettii miksei palaute mene perille, on muitakin vaihtoehtoja kuin sanoa kovempaa ja osoittaa mitä se toinen tekee palautteen vastaanottamisessakin väärin alkuperäisen töppäyksensä lisäksi.

1 Like

no mitkäs toimenpiteet sä näkisit just nyt epäonnistumisiksi?

1 Like

no siis tästäkin selvittäisiin jutilanvarmasti eteenpäin molemminpuolisella empatialla

2 Likes