Pyörävarkaat syö kaikkia

normaali - 14:18, 26.5.2020 » onnee matkaan kun selität poliisille, että sun mustaksi kannnutetettu pyörä, josta kaikki sarja- ja tyyppimerkinnät on viilattu pois, on pöllitty :D
No tota... annas mä kerron "hauskan" tarinan varastetusta polkupyörästä. Multa varastettiin duunipaikan pihasta halvahko maasturi joskus muinoin. Pyörähän oli vakuutusyhtiön toimesta merkattu ja vakuutettu. Oli kadoksissa jotain vuoden, sit tuli soitto poliisiasemalta: "Täälä olis tämmöinen Cresent jonka tuntomerkit sopii.". Mä kyselin minkälaiset merkinnät siinä on keskiön alla, kyttä oli että "en tiiä". Sovittiin että kattoo ja ilmottaa jos on mun. Noh, muutaman kuukauden kuluttua tuli soitto taas: "Tää olis vieläkin täälä tää fillari joka saattaa olla sun" mä siihen että katoikko sen merkinnän. No arvatkaa oliko kattonu... Menin sitten asemalle ja totesin että mun fillari ja helvetin selkeesti merkattu! Poliisi ei vaan viittiny edes vilkaista sitä numeroa keskiön alta.

Sinänsä hienoa että jaksoivat nähdä vaivaa mokoman romun eteen, mulla on se vieläkin.

Sitä oli muuten ajettu ihan kunnolla, polkimet ihan sileet ja kaikki muutenki kulunutta. Kiva sinänsä että ollut ihan käytössä, eikä esim. hajotettu vaan huvikseen.

1 Like
nalle wheelroos - 10:15, 26.5.2020 »
jboman - 10:03, 26.5.2020 » tekniset countermeasuret? Noita gps träkkereitä on varmaan puitu jo muutama kerta, mutta missäs näiden suhteen mennään?
Eikö näissä oo lähinnä se ongelma, että päätyy jonnekin kerrostalon pihalle ihastelemaan että siellä se nyt sitten on jossain.
Pitäisi olla sellainen honeypot-pyörä, mistä voisi kauko-ohjauksella vapauttaa esim. kyynelkaasua. Kyllä sen äkkiä näkee mikä kämppä tyhjenee.

Veljen tyttökaverilta oli viety tänään Ainolan asemalta kahdella lukolla lukittu hybridi ja oli ilmestynyt jo iltapäivällä toriin. Oli sit sopineet kaupat heti illaks prisman pihaan ja ottivat kytät mukaan. Ei menny montaa tuntia siis, että pyörä palasi kotiin ja rosmo poliisien huomaan. Yks pinna oli edestä poikki ja lukot jäi sille tielle. onneks ei kukan muu ehtiny ostaa.

Äh kun oli ikävä aamunavaus tänään. Vilkasin ihan sattumalta kahvia keitellessä alas pihalle ja näin kun joku random tyyppi käynnistelee rälläkkää pyörien luona. Äkkiä luuria kouraan, kamera-appia auki ja kyselemään.

-Onks se sun pyörä?
-Juu, unohdin vaan avaimen

Kummasti kuitenkin, jos muka oli oma, niin tyyppi jäykisty, painoi leuan rintaan ja lähti niin kiireellä et rikottu lukko jäi maahan. Joku Canyonin 29r tos kohtaa yleensä oli ja vähän oon ollut huolissani siitä kun oli niin paskalla lukolla kiinni. Ei sillä et parempikaan lukko mahtais rälläkälle mut toi tilanne oli ohi 10 sekunnissa, tyypin ei tarvinnut kun käynnistää se rälläkkö ja se oli siinä.

Harmittavasti kamera ja/tai mun sormet pyki aamutuimaan ja videon sijasta sain vaan jonkun suttusen perunaotoksen poispäin kurvaavasta henkilöstä. Sen enempää profiloimatta sanon et aika raksamainen oli olemus ja nuotti.

En tiä onko tosta perunaotoksesta juuri iloo mut isännöitsijälle ainakin laitan tiedoksi että tämmöstä tänään.

hyvä, että meni parempaan käyttöön

112-varjostus ja hapetuksenulkoistus on kyl parasta hupia mitä on jos käy noin hyvä tuuri ja luppoaikaa

kaukomieli - 10:22, 3.7.2020 » Äh kun oli ikävä aamunavaus tänään. Vilkasin ihan sattumalta kahvia keitellessä alas pihalle ja näin kun joku random tyyppi käynnistelee rälläkkää pyörien luona. Äkkiä luuria kouraan, kamera-appia auki ja kyselemään. [i]-Onks se sun pyörä? -Juu, unohdin vaan avaimen[/i] Kummasti kuitenkin, jos muka oli oma, niin tyyppi jäykisty, painoi leuan rintaan ja lähti niin kiireellä et rikottu lukko jäi maahan. Joku Canyonin 29r tos kohtaa yleensä oli ja vähän oon ollut huolissani siitä kun oli niin paskalla lukolla kiinni. Ei sillä et parempikaan lukko mahtais rälläkälle mut toi tilanne oli ohi 10 sekunnissa, tyypin ei tarvinnut kun käynnistää se rälläkkö ja se oli siinä. Harmittavasti kamera ja/tai mun sormet pyki aamutuimaan ja videon sijasta sain vaan jonkun suttusen perunaotoksen poispäin kurvaavasta henkilöstä. Sen enempää profiloimatta sanon et aika raksamainen oli olemus ja nuotti. En tiä onko tosta perunaotoksesta juuri iloo mut isännöitsijälle ainakin laitan tiedoksi että tämmöstä tänään.
Lol. Monennesta kerroksesta toimitusta katselit?

Kolmannesta. Mut enpä tota toimitusta siis kauheesti ehtinyt “katseleen” ja jos siis yrität vihjailla jotain ja mietit että oisinko kännykän räpläämisen sijaan ehtinyt alas pysäyttään voron niin enpä usko. Tai ehkä just jos oisin sillä silmänräpäyksellä syöksynyt portaisiin ilman kenkiä pelkät boxerit jalassa mut olin tosiaan just heränny ja aamukahvitkin viä juomatta.

Toki jos oisin ollu enemmän ninja ja hereillä niin en ois sanonu mitään ja saanu enemmän aikaa liitää alas ja yllättää tyyppi mut tää meni nyt näin.

^ok

Vähän kyl harmittaa etten pystynyt parempaan mut minkäs teet.

Kukin voi toki tykönään mielikuvitusharjoitella toimintamalleja ja fantasioida olevansa kuin Hong Kong -toimintasankari mut todellisuus harvoin taipuu niin.

https://s7.gifyu.com/images/Heroic-Trio-1992-car-thief.gif

Sitäkin voi miettiä et kuinka fiksua ois, naapurin markettimaasturin takia, lähtee haastaan lähietäisyydeltä potentiaalista paatunutta taparikollista joka kantaa kasissaan ainakin akkurälläkkää tai jotain taisteluhuume-pörisijää jolla on ehkä piikki ja puukkokin. Ja et iskiskö tositilanteessa eläimelliset vaistot ja raivo päälle vai paskat housuun.

Mut paskempaan suuntaan on mennyt meininki meiän pihalla, vähän liian usein jotain lukitsemattomia pyöriä ja epämääräistä liikennettä. Ja oon löytänyt pihan perältä kerran myös jonkun dumpatun/pöllityn pyörän ja sen yhteydestä teräaseen, hmmm…

E. Soitto viranomaisille ois varmaan ihan järkiteko mut tosiaan aika nopee ja yllättävä tilanne ja sekin toimis varmaan parhaiten jos pääsis hiippaileen tyypin perään niin et osais kertoo vähän suuntaa ja tarkempia tuntomerkkejä.

No en menis itekään minkään pirinistin iholle random naapurin vakuutuksen omavastuun takia. Sais ite vaan rassia tai syytteen jostain eikä mitään sankariviittaa kuitenkaan.

Laita nyt se kuva kuitenkin pollliiseille s-postilla oli se kuin paska vaan. Ja jos niitä epäilyttäviä pyöriä pyörii pihassa niin kandee niitä mainostaa facessa kaupunginosan ryhmissä ja kadonneet-ryhmässä. Ei ketään odota ninjailua, mut toi ei olis iso vaiva.

Joo kai sen sinnekin vois laittaa. Jos tietäsin kenen naapurin oli niin antasin toki suoraan sille rikoslilmoituksen liitteeksi, aavistus on tyypistä mut ei asunnosta.

Tällasina hetkinä ois kyl kätevää kun ois facessa mut kun en oo niin pitää kattoo ja kehittää jotain muuta. Ja jos ois oikeesti siis jotain kuraa kummempaa niin ottasin talteen ja huutelisin kyllä täällä.

Mun ikkuna on sen verran korkeella ja sellasessa kulmassa etten nää alas pihalle kunnolla kurottelematta puoliksi ulkona, pyöristä en näe juuri mitään paitsi omani just ja ton joka oli lukittu mattotelineeseen, muutenhan mulla ois kunnon kerrostalokyttäysmeininki, järkkäri valmiina jne. :wink:

Hommaat jonku kunnon bongausputken, tai tässä tapauksessa ehkä periskooppiobjektiivin, ja alat väijyyn poplari päällä naama hiessä kaihdinten välistä.
Kyllä noi kepuliveijarit vaan pistää vihaks!

Juu jotain peiliä tai periskooppia oon miettinyt niin et näkisin ketkä pihagrillillä kulloinkin elämöi ilman et ne näkee mua.

Omien pihapyörien suhteen oon kyl ihan rauhallisin mielin kun biitterien luukutuspotentiaali on ilmeisen heikko, vaikka joku ton mun vuosituhannen alun fitnesshybridinrungon täällä dibsaskin :D, ja lukituksethan on pihan parhaat.

Thredin aloittajana identifioin itseni mieheksi, mutta poliittisen korrektiuden nimissä thredin nimi muutettu. Maailma on varmasti tosi paljon parempi paikka nyt.

Joo, passiivis-aggressiivinen ja osoitteleva tahallaanväärinymmärrys on just se mitä tää maailma kaipaa lisää.

Lumikko - 18:03, 23.10.2020 » Joo, passiivis-aggressiivinen ja osoitteleva tahallaanväärinymmärrys on just se mitä tää maailma kaipaa lisää.
Kiitos
blend - 14:18, 23.10.2020 » Thredin aloittajana identifioin itseni mieheksi

Voisin uskoa, että identifioit itsesi myös henkilöksi, joten mitään pahaa ei nyt ole tapahtunut. tsemppii

vaikka toi (edit. miestä) on must edelleen tosi turha

Pyörävaras syö selvästikin syö ihmisestä henkilöä ja kun henkilö heikkenee tarpeeksi, eläimellinen kerros voittaa sen, seuraa primitiivireaktio ja taas viedään henkilöä oikeuteen, vaikkei tämä oikeushenkilö olekaan.

Ihan itse kukin henkilö on aivan yhtä lailla myös eläin, riippumatta siitä mitä oletuksia itsestään tai muista sattuu omaamaan.

Ihan vaan, ettei “eläimellisyyttä” kerrostettaisi “meitä” alemmas.
Monilla eläinlajeilla on hyvinkin monimutkaiset sosiaaliset järjestelmät, sekä tavoitteet, opitut käytännöt tai vähintäänkin jokin vaisto tai vietti toimia yhteisönsä eduksi, lajitoverien kunnioitusta ja käytöstapoja unohtamatta.

“Eläimellisyys” on totutun käsitteistömme mukaisesti hyvinkin “kuvaava” määritelmä, mutta sisältää aika alentavan perusvireen.
Tai harvemmin ainakaan kuulee eläimellisyyttä käytettävän positiivisessa tai ns. “toivottuihin, hyviin tapoihin” viittaavassa merkityksessä.
“Eläimellinen seksi” taitaa olla ainoa poikkeus, jossa “eläimellinen” toiminta nähdään jotenkin hyväksyttävänä, kunnioitettavana, tai “vapautuneisuudessaan ja villiydessään” ihailua herättävänä.

And Justice For All Lifeforms

Ja olkaatten niin hyvät,
tästäkin suht koht sakeasta ohi aiheen lörpöttelystä.