Pyöräpaja Sosiaalikeskus Satamassa

Tälläinen Hepon tiedote tuli:

Pyöräpaja Sosiaalikeskus Satamassa keskiviikkoisin

Kyläsaaressa, lähellä Kalasatamaa, pidetään vapaamuotoista pyöräpajaa keskiviikkoisin 13.00-18.00. Satamassa ei ole juurikaan työkaluja, joten mukaan kannattaa ottaa omia työkaluja esim. pakka-avaimia, rihtauspenkkiä jne. muillekin tarvitseville. Myös varaosat ovat tervetulleita hyötykäyttöön. Osoite, Kyläsaarentie 11. - Tervetuloa!

kävikö kukaan? mikä meininki?

vanha topic täällä: https://www.yksivaihde.net/old/1013

http://www.punkinfinland.net/forum/viewtopic.php?t=77993

sosiaalidemokraatit ja hyssyttelijät ei oo heittäny roskasakkia pois pesiytymästä nurkkiin joten satama on tällä erää melko kuollu ja anarkistikomiteoissa heilutellaan käsiä korpilammen henkeen

^nice1

mä oon koittanu tuolla olla, mutta ei siellä paljoa ole näkynyt porukkaa. enpä oo mainostanutkaan. siellä pitäisi vähän rakennella katosta semmosen luiskan päälle, poistaa vedet luiskasta ja padota se luiskan alku. jostain syystä siitä puuttuu kaivo. kesällä pystyi olemaan siinä pihalla. tila ois sellanen autotalli + ehkä joku toinen huone siitä vierestä varastoksi. autotallissa on tällä hetkellä vähän liikaa tavaraa, mut ne sais varmasti siirrettyä. vois katella jonkun toisen päivän tolle. ite pääsen keskiviikkosin vasta viideltä nykyään. onko kiinnostusta?

joku paja ois jees.

mä yritin myös säätää tonne jotain toimintaa alkukesästä. muistaakseni ainakin basti, afa ja ripaus oli silloin kiinnostuneita, ja hessu (estellen fillarikirppikseltä) antoi vinkkejä pajan perustamiseen. sataman päässäkin ideaa pidettiin hyvänä, mut ei ne sit tainneetkaan jaksaa sähköpostia nakutella.

ton temmi_hoon linkin perusteella voi kyllä monelta jäädä työkalujen tms. sinne varastoiminen vähän vähemmälle. ja näköjään satama.org tiedottaa: Talo on suljettu toistaiseksi. Toimintaa ei järjestetä. Syynä pienten marsilaisten hyökkäys, joka aiheutti epäilyjä kellarissa. Sivuja päivitetään tilanteen kehittyessä.

mutta joo, kiinnostaa.

mä näen että tämmösissä paikoissa ei juuri säilytetä mitään paitsi niitä rottaprojekteja ja mahollisesti jotain rottatyökaluja mitä on tullu rälläköityä kasaan ja ovat liian isoja kulkemaan mukana.

Olisin yhä kiinnostunut pyöräpajasta, jos vain sinne ehtisi duunin jälkeen ja tila ylipäänsä olisi sellainen, että siellä voi työskennellä kohtuullisen järkevästi. Pääsen viideltä töistä, joten paikan tulisi olla avoinna vähintään kahdeksaan saakka ennen kuin jaksaisin vaivautua paikan päälle. Toisaalta pyöräpaja voisi olla avoinna viikonloppuisin. Kyse on kuitenkin kai siitä milloin haluaisimme pajaa pyörittää eikä aikoja ole tarkkaan määritelty. Voisin auttaa pyörien kunnostamisessa omilla työkaluilla, mutta hirveän innokkaasti en niitä kenelle tahansa lainaa, koska isommassa porukassa ne tuppaavat katoamaan. Työkalupuoli olisi kunnossa parhaiten siinä tapauksessa, että olisi jonkinlainen pieni rahasto, jonka avustuksella hankkisimme monipuolisen perustyökalupakin ja muutamia muita työkaluja.

Sitten kun Satama on paremmassa kuosissa, voisimme myös järkätä tukikeikan, jolla saisimme toiminnan rahallisen puolen kuntoon. Turussa järkkäsin erilaisia ihmis- ja eläinten oikeuksiin liittyviä tukikeikkoja, ja eri tyylisiä bändejä tuli mielellään soittamaan ja laulamaan. Onko kenelläkään tuttuja bändejä, jotka haluaisivat tulla soittamaan?

Jos näitä pyöräpajoja järjestettäisiin, niin pitäisi olla varma, että paikalle myös tulee porukkaa. On melkolailla turhauttavaa päivän päätteeksi tulla paikalle reppu täynnä työkaluja ja huomata olevansa yksin paikan päällä. Pyöräpaja kiinnostaa, mutta homma pitää hoitaa niin, että otetaan vastuuta ja kukaan ei jää loppujen lopuksi yksin pyörittämään toimintaa.

Tuolla on toi linkki yllä josta voi lukea lisää mestan viime aikaisista pöhinöistä, “Autonomit” vs. “Anarkistit” ja sillai…

Ehkä mun mielipide on yksipuoleinen mutta olen kuullut tosta vähän enemmän juttua myös talon toimintaan osallistuneilta tahoilta. Koko homma vaatii aika lailla organisointia tai sitä ei ole, eikä tule.