Pyöräliikkeet ja asiakaspalvelu(!)

Juu kyllä mä ymmärsin.

edit. Nythän muuten tätä käytyä keskutelua vasten toi sun termi “viivästyminen” asettuu kiinnostavaan valoon koska tähän mennessä nähdäkseni jotkut on ollu sitä mieltä että kolmekin päivää on suorastaan normaali vastausaika ja toisten mielestä sähköpostiin ei edes tartte välttämättä vastata ollenkaan.

Haluan selventää että mulla ei siis missään vaiheessa ole ollut minkäänlaisia oletuksia siitä mikä on realistinen vastausaika sähköpostitiedusteluun. Siksi sitä kyselin.

1 Like

Tämä olisi ideaali tilanne, mutta liian usein olen kokenut, että myyntiä tehdään 20 s varastosaldoa katsomalla.

Maksan ja olen maksanut tuotteista enemmän, jos koen saaneeni asiakaspalvelusta hyötyä hankinnan teossa. Ehkä seuraava etappi saattaa olla bikefit-palvelu pyöräilyn saralla.

Samaa mieltä stenun kanssa, että tuo Campan varaosien saatavuus ylipäätään on hyvää palvelua.

Mulla murtui joskus korvaketta vasten tuleva kynsi Campan takavaihtajasta ja samalla viikolla oli tarkotus lähtee randolle, joten varaosa pitäis löytää kotimaasta. Googlasin osanumerolla ja löysin Velosportin nettikauppaan, missä ainakin tuo kyseinen osa oli siis listattuna. Nettikauppa tarjosi vain postipakettia, jonka hinta tuntui kohtuuttomalta sormenpään kokoisen osan toimituksesta ja kiirekin oli, joten soitin liikkeeseen. Langan toisessa päässä ystävällinen asiakaspalvelija lupasi toimittaa palikan samana päivänä kirjattuna kirjeenä omakustannehintaan. Osa saapui kahta päivää myöhemmin ja reissuun päästiin.

Tähän manööveriin käytetty työaika muistaakseni n. kympin hintaisesta osasta syö varmasti katteen nolliin, joten pitäisin tätä aika hyvänä joustamisena satunnaisen asiakkaan suuntaan.

4 Likes

Näin sivuhuomiona on todettava, että Velosportin nettikaupasta saa perusmuotoisempaa camagooloa, mutta sitten ne raret nippelsnappelsit (ks. kuiturecordin häkkiä, dropin säätöruuvia ja kahvan sisuskaluja) on säilötty pieni vetolaatikoihin, joita joutunee ihan mennä katsomaan.

Varmaan sen voisi investoida ja törkätä nettikauppaan, mutta lienee kohderyhmän osalta vähän turha efortti.

1 Like

Vähän erikoinen keskustelu siinä mielessä, että tohon Velobian taannoisen konkurssiin yksi syy oli käsittääkseni nettikaupan sakkaaminen eli ei tää ihan suoraviivainen asia ole.

Toki jos muuta ei ole tarjota, niin vähintään tuo että lukee sähköpostit, kattoo mitä löytyy ja sitten vastaa. Ja tällainen on käynyt valitettavan harvinaiseksi, samaa mieltä. Tosi usein kyselyihin ei tule mitään vastausta tai asiakaspalvelija ei ole selvästikään tarkistanut kysyttyä tietoa – ehkä sen takia ei olekaan juuri intoa lähetellä tällaisia.

Sekin on asiakaspalvelua, että lähetetään vastaus asiakkaan kysyessä sähköpostilla tuotteen painoa, valmistusmaata tai jotain muuta tällaista.

Mutta vielä parempaa asiakaspalvelua on laittaa nää tiedot valmiiksi näkyviin.

———

Tuotteen lisääminen nettikauppaan on tosi matalan kynnyksen takana ja aiheettomasta palautuksesta voi nykyään periä maksunkin, jos pelottaa että sen kerran vuodessa kysyttävän tuotteen palautuskustannukset tekee liiketoiminnasta kannattamatonta.

Ajankulua ja katteita punnitessa voi miettiä sitä, että nettikaupassa olevaa tuotetta saa myytyä ostoskorin kautta pienemmällä vaivalla useampia kappaleita, eikä niitä kaikkia palauteta. Jos osia taas myy sillä tavalla, että kaikki kaupat tehdään niitä sähköpostikyselyitä lähettäneiden kanssa, niin kauppoja syntyy vähemmän ja jokaiseen niistä kuluu enemmän aikaa.

Lavealla sihdillä voi varmaan sanoo, et XXLki o pyöräliike. Kävin siellä pyörähtään ja toteemas, että ei pidä saldot paikkaa. Henkilökunnan mukaan nyysitään nii paljon kamaa, että ei voi mitään. Harmitti edes kysyy asiasta ku oi voinu vaan iteki nyysii jotain

5 Likes

Oli mennyt aivan ohi Instagramissa että Pyörien pyörässä on remontti ja liike kiinni loppiaiseen saakka. Ystävällisesti @Kasheikaino luukutti mulle kuitenkin ovenraosta Mavicin A319 vanteen ja päivän ajot tuli pelastettua. Tiedoksi siis täälläkin, että Pyörien pyörä on remontissa eikä ovenraosta luukuteta mitään.

13 Likes

Pyörien pyörä, aina vaan. Tässä viime aikoina ollut vähemmän tarvetta osille yms, mutta ilo tuolla Hämeentiellä käydä.

Tilasin nastarenkaat Hi5bikesista, josta ne myös noudin, ja himassa huomasin toisen olleen väärän kokoinen. Kesti yli kuukausi, että sain aikaiseksi mennä takaisin vaihtamaan oikeaan ja ostamaan vielä uuden kumin retkipyörään. Vaihto hoitui mallikkaasti ja pyytämättä ja yllättäen tuli vielä alet uudesta renkaasta. Vaikka toi väärän kokoinen rengas tilauksessa oli ihan inhimillinen ja ymmärrettävä moka, josta ei nyt itselleni mitään erityistä vaivaa aiheutunut.

Kivaa, että on kivijalkaliikkeitä.

13 Likes

:+1:

2 Likes

Onko muilla kokemuksia, että myyjä käytännössä yrittää vakuuttaa miksi sun ei pitäisi ostaa hänellä myynnissä olevaa tuotetta?

Pari kertaa tullut tällainen fiilis ns. vanhan liiton paikoissa. Ymmärrettäviä syitäkin on varmaan, esim haluavat säästää hyllyssä olevat vanhemmat varaosat mahdollisia tulevia kunnostus tms projekteja varten, mutta hassu tunne siitä tulee, etenkin jos motiivi ei ole selvillä :thinking:

Tietty joskus voi olla ns. pärstäkertointapauksia (mistä liudalti ketjun alussa) tai harkintaperusteista mahdollisen jälleenluukutuksen estämistäkin(?)

Pitäisi kyllä olla aivan erityislaatuinen tapaus, että alkaisi kauppiaana pitää hyllyssä olevista myyntiartikkeleista kiinni ikään kuin ne olisi osa hänen henkilökohtaista keräilykokoelmaansa.

Olen ite myyjänä sanonut mielipiteeni ostoksen järkevyydestä suoraan, jos asiakas on ollut tekemässä huonon valinnan siihen tarpeeseen, jonka hän on juuri äsken kuvaillut ja neuvoa pyytänyt. Saattaa olla, että tällaisen joku voisi kokea panttaamisena.

3 Likes

Sama juttu, oon useammankin kerran sanonut tuotteesta joka ei sovellu siihen käyttöön jota asiakas aikonut sille. Tai joskus jos on kokemusta tuotteesta, joka on vaikuttanut hyvältä mutta osoittautunut toimimattomaksi.

Oon myyny pyöränkin silleen et asiakas kysy onko tää hyvä pyörä, sanoin et se on aivan paska, mutta se on meidän halvin pyörä. Vuosia myöhemmin tää samainen naishenkilö tuli sitten vastaan ku oli menny vanhan tuttuni kanssa naimisiin. Se muisti heti tän myyntitilanteen ja naureskeli et on se pyörä hänen ajoihinsa riittäny, kun ei tuu montaa kilometriä vuodessa.

11 Likes

Kiinnostaa mikä oli tuo kyseinen pyörä.

2 Likes

Joku GT hybridi V-jarruilla ja varmaan 3x7 tai 3x8 vaihteet. Oiskohan ollu 399e spesiaali :slight_smile:

Katoin tuossa että vanhan kunnon Leppävaaran Urheilun paikalle Konstaapelinkadulle oli ilmestynyt Martin Pyörähuolto. Oli itselle ihan uusi tuttavuus, mutta ilmeisesti jo jonkin aikaa Maltsussa toiminut liike kyseessä. Onko kellään kokemuksia? Olisi mahtavaa jos omassa naapurustossa olisi kunnon kivijalkaliike.

Täs oma kokemus keväältä. Huolsivat myös kumppanin pyörän laadukkaasti. Jonkun verran pitävät erilaista pyöräkamaa myös hyllyssä, mutta pääpaino taitaa olla huollossa.

Paikallinen pyöräliike lähestyi tällasella kutsulla:

4 Likes

Pyörien pyörä ja 5/5-kokemus. Varsinaisesti en tänään ostanut mitään eivätkä he myyneet, mutta minä sain kaksi tyhjää pahvilaatikkoa ja luovuin kahdesta suklaalla täytetystä pienemmästä laatikosta.

8 Likes

Sijainti on Ahlainen, päämäärä on Lauhanvuori, rengas tarvis vähän lisää litkua. Onko tossa matkan varrella mitään?