Pyöräilytermit, joita et ymmärrä / ovat obskuureja

Eiks huput ole vaan ne kumiosat?

https://www.yksivaihde.net/search?context=topic&q=Oispa%20huput

Tämä. Selasin Vapauden työsuhdepyöriä. Luomupyörä eli luonnonmukainen pyörä.

mixte kiinnostais eritoten

fauber samoin, (offtopic, mulla oli yhden kesän joku aataminaikuinen Svensk Fauber -fillari, hyvä pyörä mut painoi som helvete)

ja siis onko jossain joku ”täysii!”-taustoitus/historiikki?

2 Likes

Mixteille ja muille läpiastuttaville on oma lankansakin!

4 Likes

A post was merged into an existing topic: FAUBER – kammet, keskiöt, laakerit ja legenda

Ketjukirje 1/2009

12 Likes

Cool, kiitos!

Katuisa gravel

1 Like

missä olit koko talven / oot edelleen

Wat viimeks ku olin näin aktiivinen yv.net vuosi oli 2012 :grin:

eiku jos et oo huomannu, että asfaltit ainakin hesala hillis on korvattu pitkälti soralla tänä vuonna

En muista milloin olisin viimeksi käynyt valtakuntamme pääkaupungissa. Siellä selvästi keskiaikaistutaan.

3 Likes

Post can’t be empty

Terassirunko terassipyörään tms?

Se on vain sivistynyt nimi baaripyörälle.

Edit: Vai onko se sittenkin kasuaali kaupunkipyörä, jolla voi ajaa nahkapohjaiset kegät jalassa nauttimaan virvokkeita? Toki eihän se kuulu samaan asteikkoon, kuin “ratarunko”. No, ilmoituksessa on muitakin ristiriitoja, kuten “pieni 60cm projekti”. En tiedä. Nauttikaa nollapostauksestani.

1 Like

Eikös täällä jossain ollut myös kuva siitä pyörästä, jossa vaakaputki oli kokonaan (tai melkein kokonaan) pullo/tölkkitelineitä. Siinä olis vähän niinku terassi siinä rungossa, tai en tiiä.

Olen ehkä enemmän hämilläni nyt kuin ennen kysymyksen esittämistä

Spekuloin:

Terassipyörä = siirtymisiin kesäisin ottolaan.
Baaripyörä= siirtymisiin ottolaan säästä ja vuodenajasta piittaamatta.

3 Likes

Flatbar performance hybrid vs fitness vs hybridi kaipaisi kans sanallis-graafisen esitelmän / podcastin