Pyöräily-, eli lasten-, eli pikkulippisten arvostus, puinti ja speksauslanka.

Aah viime viikonlopun kuntoajoissa Kälviän Tarmolla oli lippiksiä poistossa ja keksin että kerrankin voi tykyseteleitä käyttää johonkin järkevään (Lotto on vanha joka oli unohtunut mökille, löytyi nyt samalla sekin)

On noissa varmaankin joku “sitä saa mistä maksaa”-lainalaisuus. Ajoin Tiimarin Planet X:n kuuden euron lippis päässä koko päivän, tai siis yritin ajaa, sillä jossain sadan kilometrin kohdalla se alkoi kalvaa otsaa ikävästi. Perillä pääsin hypistelemään Cinellin lätsää, ja se ainakin tuntui paljon pehmeämmältä.

Luottolippiksestä on katkennut lippa kahdesta kohtaa, joten päätin hankkia uuden ja sijoittaa siihen enemmän kuin viitosen, eli vähän päälle 20€.

https://www.velovixen.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/e/1/e1209bk_lgy.jpg

Ja koska vaatimuksena oli musta väri, valitsin Pelagon ja tämän Enduran PT maze-lippalakin välillä, ja tollanen vähän teknisempi materiaali viehätti sen verran että tarttui mukaan paikallisesta (Pyöräkauppa Keskiö @ TRE).

Aivan törkeen mukava päässä verrattuna tollaseen kolmen markan kiinalippikseen (Goldsprint joku logo lätsä). Joustaa mukavasti ja materiaali myös aika kivan hengittävän tuntuista. Pääni on 59cm ja vielä jää venymävaraa isompaankin kupoliin tai hiuslaitteelle. Saa nähdä miten kestää.

Onko jollain kokemusta Walzin Velo/City Wool -lakista? Onko kesällä aivan liian kuuma? Käyttö enemmän city kuin velo.

Assoksen Assosoires-lippis on tähänastisista lippiksistä mukavin päässä ja Trimtex (Korpi-kit, oman pyöräseuran tiimikitti) on ollut paskin. Cinellit hyvää välimaastoa mukavuudeltaan mut ohan ne kovin hienoja. Assos ei tosin aivan vesipäille sovi, oma kuula on pitkien hiuksien kera jotain 60cm luokkaa ja sen isompaa päätä varmaan tuommoinen lakki puristaisi.

2 Likes


Motonetin alelaarista ekaks lippikseks nopeesti haettu. Liian kova lippa, melkein tai just niinku normi lippiksissä, painaa ohimoita kypärän kanssa eikä voi kääntää ylös d:-( Plussaa mustuudesta ja siitä että kestää varmaan ikuisuuden koska aina varalippiksenä tai varalippiksen varalippiksenä.


65% Polyester
35% Cotton
Eläköitynyt kahden ja puolen vuoden ajon jälkeen. Lippa katkennu kolmesta kohtaa ja etuprintti kulunu melkein pois. Edelleen pihatyölippiksenä koska mukava päässä ja siistein printti ikinä. Perushyvä istuvuus ja mukavan puuvillaisen tuntunen vaikka onki sekotetta.


100% Polyester
Cinelliunelmien elämistä edelleen hattujen kautta. Ei ollu niin hyvä ku edellinen. Istuvuus samanmoista perustasoa, mutta en osta enää polyesterilakkia. Kesällä aika kauhee päässä. Talvilakkina pipon alla ei mitään vikaa. Parhaana puolena se että paljastuu siistit räyhähampaat ku laskeutuu alaotteelle ja vippaa lipan ylös.


100% Cotton KORJAUSEDIT: Pesulapussa varmaan väärä tieto koska All-Cityn sivuilla sanottiin että material: TurboWOOL
All-City, aika kallis, 30 €, mutta hengittävä ja mukava. Tuntuu jämäkältä 3 cm kuminauhareunuksen takia. Hienon printin (ja horjuvan runkomerkkiuskollisuuden) takia tämäki ostettu. Pieni epäilys että kuminauha ei säily hyvänä lakin ikää mutta katotaan. Riippuen siitä miten joustavuus säilyy, voisin maksaa jatkossaki kympin ekstraa kunnon hyvästä kuminauhasta.

1 Like

Mulla on samoilla spekseillä Cinellin Columbus Doves lätsä mikä on ostettu joskus 3 vuotta sitten. Vieläkin ihan paras ja oon käyttäny vaikka missä hommissa. Menee kyllä luottokamppeisiin

Mistä hattu talvipyöräilyyn? Nykyinen Cinelli ei kohta enää vetele.

Luottokamppeeni tähän on väkisinhiihtopipo lisättynä säästä riippuen eri paksuisilla merinotuubihuiveilla. Laittaisin linkkiä, mutta ei oo ihan triviaali hakuprosessi, kun markkinat on kyllästetty kaiken maailman trendipaskeella ja lifestylemyssyllä…

Ite oon jo parina syssynä harkinnu 45nrth greazy hankkimista mutta edelleen toteuttamatta.

oon kombottanu kylmillä ton varustelekan mertsahiihtomyssyn ton raphan lipallisen (huono lippa) mertsapipan kans. muuten kun on viilee muttei kylmä nii sillä raphalla vaan.

Mulla on talven luottokampe ollu Endura Pro SL myssy ja siihen tarvitteassa combona joku tuulensuojamyssy tai merinobalaclava alle/päälle.

Emmää tiiä buffi vaan puoliksi ja taittaa sen suojaamaan otsaa ja korvia.

“Kypärä päässä pyöräilyyn optimoitu lätsä.” Tuokin on niskasta niin pitkä, että se tarttee pakollisen styrox-pidikkeen jottei se nouse ylös eteenpäin katsoessa… Sama vika kaikissa “belgialaisissa päähineissä”. Mulla on työn alla kunnollinen talvilippis, mutta eka proto meni vähän vituix ja kangas loppu…

Mä ostin taannoin dhb:n Windslamin ja Aeronin kun KRNKY ei oo enää oikein edustuskelpoinen. Noi on vähän enemmän performance kuin KRNKY, mutta sai eri kokoja, joka tuntuu talvilätsissä olevan harvinaista jostain syystä. Ei oo ollut vielä tarpeeksi kylmiä kelejä että olisin päässyt testataamaan.

Shimanon talvilippis ollu pari talvee. Halpa ja hyvä, paitsi jos pääsi on 60cm tai yli. One size fits small to medium-headed people.

Partamatin talvilippikselle peukkua. Pari talvea ollut käytössä, ei pahaa sanottavaa.

Tää meni jo sen verran hyvin, että kehtaa päässä pitää.

Mutta 3-paneeliset alkaa riittää ja seuraavaksi tyrin 4-paneelin lätsän.

4 Likes

Tällä tyylillä oon vetäny meneen kera würthin asentajalippiksen ja homma on rokannu. Tietty tulipalopakkaset on varmaan asia erikseen mut en sillon aja eniwei.