Pyöräily-, eli lasten-, eli pikkulippisten arvostus, puinti ja speksauslanka.

En löytänyt asiasta omaa topia, niin aloitin uuden.

Olisi mukava nähdä kanssafoorumilaisten lippalakkikokoelmia (uskoisin että niitä löytyy aika laajojakin) ja sit tänne voi kanssa postailla hienoimpia ja parhaimpia hattusia kanssa ja kysellä niistä myös.

Ite käytän perus carhartin 5-panelia kypärän alla, mutta kiinnostais joku pikkulippis joka olis vähän teknisempää matskua eli hengittäis ja kuivuis. Kylmemmälle kelille kans joku ehkä merino(?) vuorattu vettä edes jotenkin pitävä tyyliin fjellun G1000 tai vastaavilla ominaisuuksilla.

Vai onko kaikilla vaan se perus Campan raidallinen kymmenessä eri värissä?

Ilman en kyll aja.

Hyvä lakki on hiukan väljä ja lippa on tarpeeksi iso. Neljästä sektorista ommeltu perinteinen on yleensä parempi kypärän alla, moderni malli, jonka saumat kulkee otsasta takaraivoon, taas näyttää paremmalta ilman kypärää.

Noh. Viimeksi kesäkäytössä oli joku rockborssin lycramalli mustana homosaatioraidoilla. Ja koulusurma-girolta joku vastaava värioksennus. Eivät ahista ja ovat kepeitä ja kyllä, etenkin halpoja. Mutta eihän ne oo kovin trve/cvlt.

niq - 17:19, 8.4.2018 » En löytänyt asiasta omaa topia, niin aloitin uuden.
Ottaen huomioon asian tilan topiccia tehdessäsi, valitsit sitten aiheeksi sellaisen tekstirimpsun, joka ei ainakaan löydy hakusanalla "pyöräilylippis". :) (No mut ehkä tää löytyy nyt, kun sana on lisätty topicin neljänteen postaukseen).

Kesällä päässä Velobia Support-lätsä tai sitten ajan tukka hulmuten auringonlaskuun.

Yleiseen hattuspeksaukseen voikin käyuttää pyöräilypäähineet-topiccia

Henk koht kiinnostaisi kuulla varsinkin isopäisten (62+) vinkkejä sopivista lastenlippiksistä. Tähän mennessä olen itse todennut sopiviksi vain walzin sekä black sheep cyclingin lätsät.

Vaikka eihän siinä, walzin lätsät on kyllä ihan helvetin hyviä ja niitä tuntuu saavan vähän joka matskussa ja värissä, mut vaihtelu ja vaihtoehdot kiinnostaa aina.

makko - 9:47, 9.4.2018 » Henk koht kiinnostaisi kuulla varsinkin isopäisten (62+) vinkkejä sopivista lastenlippiksistä. Tähän mennessä olen itse todennut sopiviksi vain walzin sekä black sheep cyclingin lätsät.

Ootko kokeillu raphan lätsää? Ainoa joka istuu kunnolla mun päähän (61). Musta-musta värisestä ei välttämättä edes huomaa että se on rapha jos rapha ahistaa.

tmar - 9:56, 9.4.2018 » Ootko kokeillu raphan lätsää? Ainoa joka istuu kunnolla mun päähän (61). Musta-musta värisestä ei välttämättä edes huomaa että se on rapha jos rapha ahistaa.
Ei ole tullut kokeiltua. Hämää vaan noiden sivuilla kun lukee kokona "56-60+", mitä tuo 60+ sitten ikinä tarkoittaakaan :D. Olen huomannut että aika monen lätsän koko loppuu juuri tuohon 61-62cm paikkeille, eli saattaa mennä just ja just päähän mutta ovat niin helvetin kireitä ettei käytännössä voi käyttää, esim. kamakoolo-lätsä oli tämmöinen.

Muuten kokoelmissa perus lätsiä mm. On.onelta mutta Raphalta yksi erikoisempi jollain veden/hienpitävällä vuorauksella varustettu lippis. Tavallaan hirviän kiva esmes. syssyllä sateessa. Kesäkuumalla ei voi pitää.

BTW Mistä sais kustom-lippiksiä? Seuran logoa ois kiva kantaa otsalla.

^YV-lätsät tehtiin Trimtexillä

Oma suosikkini lätsistä on nyt Pelagon 5-panel, jonka kangas kylläkin on aika kulahtavaa. Jos siis XL-kokoista KRNKYä ei lasketa.

Hellsinki-walzia käytin taas viimeviikolla ja hitto se on löysä. tulee semmoinen rastapussi takaraivolle.

mut myös tämmöisenä 62-päisenä monet on defaultina pieniä.

Mä tarttisin brooklyn Brewery lätsän, onks kellään myydä? palstalla muistan jonkun joskus myyneen mutta meni ohi meikältä.

Raphan lippis tuntuu ainakin omistani väljimmältä, niin oon käyttänyt sitä talvisin skullcapin päällä. Päänympärys tosin vaan 60.

Lisäksi on yks Gamagoolo ja pari tuntemattoman made in italy-valmistajan mainoslippistä (Brooklyn ja Sammontana). Noi jälkimmäiset on aika tiukkoja omaan päähän ja muovisen tuntuisia. Campa ihan hyvä.

tune - 10:37, 9.4.2018 » Mä tarttisin brooklyn Brewery lätsän, onks kellään myydä? palstalla muistan jonkun joskus myyneen mutta meni ohi meikältä.
Ainakin tuolla näyttää olevan: https://www.veloshop.fi/walz-caps-brooklyn-brewery-pyorailylakki.html

Raphalla on n 800 eri lippismallia jotka tehdaan eri tehtaissa ja nain ollen koot ei ole ihan 1:1. Jos lippis on ‘one size’ se voi olla vahan kirea. Oma isopainen prinssini juuri kehui etta tama: https://www.rapha.cc/gb/en/shop/check-cap/product/CHK01XX koossa M on kerrankin tarpeeksi iso (vaikka sizing vaittaakin etta one size fits all)

Pyöräilylippis on huippuasuste ja normaalipäisenä noita onkin tullut hankittua jonkun verran kun keskimäärin istuvat kuin hattu päähän.

Isoon osaan itse asiassa liittyy kaikennäköisiä muistoja ja symboliikkaa mikä on aika kiva - Nitto, Brooklyn, 7-Eleven ja Osakan Cycle Club -lätsät on hankittu Japanin reissuilta matkamuistoiksi, Cinelli-lätsät liittyy olennaisesti pyöräilyharrastuksen alkuaikoihin kun mikään ei ollu niin siistiä ku VETÄÄ mash parallaxilla mätsäävässä kitissä ja noita Raphoja taas tullu lähinnä osteltua alennuksista että saanu tilauksen arvon ylittään ilmaiset postikulut. Niistä suosikkeja on toi täysmusta villainen City Cap koska se ei materiaalinsa takia haise niin pahalle käytön jälkeen ja toi yläoikealla oleva kuuman sään hattu mikä taas on tosi ohkaista kangasta mikä pesun jälkeen kuivuu tosi nopsaan.

Osakan cycle clubin lipan alla lukee CCOSK mikä näyttää siltä että lukihäiriöinen ois yrittäny kirjottaa COCKS

hyvä topic tärkeästä aiheesta. tilasin joskus aikoinaan jostain interwapeista itselleni cinelli vigorelli värityksellä pyöräilylippiksen ja siitä on tullut aika rakas mutta sen lippa on halkeillut johki miljoonaan eri osaan perkele, samoten mun KRNKY lakki ja varmaan kaikki paitsi hikipajan punainen kotsa.

jumal vaate kyllä tämmöinen lastenlippis, vaikka tuntuukin olevan about kaikkiin olosuhteisiin vääränlainen :smiley:

Chapeaun tekniset lätsät mennee johonkin 60+ päihin ihan hyvin, itse oon M-päänkokoisena käyttänyt tosin, mutta kyllähän se rastapussittaa, ja sen saisi vedettyä korvien yli kokonaan jos haluaisi. Sivuillaan ei näemmä oo nyt kun talviversio, mutta eivät aiemmin ole olleet ainakaan hinnan kiroissa. Mulla on hesalassa yks hikinen jos haluu kokeilla.

edit. pidän joskus vaikken oo pyörällä :smoke

sportlife worldwide


Yksi käsintehty ja yksi hiestä ällöksi mennyt campa puuttuu.