Projekti: Matin stääshi osa1

Stay tuned. Ne jotka tietää, sshhh… Kiitokset Matille!

…llä vitulla se sen jo putsas…

Hauskaa kyl!

Ei ollut tuon värinen hetki sitten. Milläs vedät, rosa punani?

Vähän tuntuu, että on kovat takaa-ajoskabat tulossa velodromille elokuussa.

Vedin tilapäisesti greyscalella. Katotaan miten punanin käy.

https://www.yksivaihde.net/old/137/158325

1 Like

Jou, näin pitkälle ollaan päästy. Hommahan lähti siitä että olin miettinyt Orlo:n myymistä jo jonkun hetken ja että olisin tilannut tilalle jonkun vähän repäisevämmän katuratarassin. eBay ei palkinnut ja custom oli vähän njoonjaaeijaksa. Sitten löytyi lyömätön diili jota ei voinut ohittaa. Bianchi:ksi maalattu Rossin ihanne(pursuit)mitoilla. Columbus Maxia smuuteilla saumoilla. Ajotuntuma jäykkä mutta silti teräksisen pehmeä. Kaiken kaikkiaan todella mukava ajaa, tuntuu kuin kulkisi raiteilla kun saa vauhdin 10km/h paremmalle puolelle.

Muutamat osat vielä puuttuu, lähinnä DA-stemmi ja CXP14-kehä taakse. Jos trispoke ei oo päivän juttu niin eteen löytyy myös DA-CXP14-kiekko. AMA-lanka tulee joskus tulevaisuudessa kun osat on vimpan päälle. Uudelleenmaalaus ja Rossiniksi tarroittaminen kiinnostaa mutta pyörällä on niin hauska historia et oon vähän kahden vaiheilla. Vanttera tietää stoorin paremmin joten hän saa kertoa (#legenda #SamuLaine #SM-kulta). Nyt niitä kuvia ja speksejä.

Klikkaamalla isommaks.

http://farm9.staticflickr.com/8023/7671452494_3805ee8881_z.jpg

Runko: Rossin, Columbus Max, Gipiemme dropoutit, ysärin puolivälistä(?), tt545mmctc, st620mmctt
Keula: Rossin, Columbus Max
Ohjainlaakeri: Dura-Ace 7400
Ohjaamo: 3TTT Record 60mm, 3TTT Moser 51.151 (Kiitos Pekka lainasta!)
Satula: Selle Italia Flite
Tolppa: Dura Ace 7400
Kammet: Dura-Ace 7600
Keskiö: Dura-Ace 7610
Rattaat: Dura-Ace 7710 49t - EAI 18t/Surly 17t
Lukkorenkaat: Dura-Ace 7600
Etukiekko: Mystinen USSR trispoke/Dura-Ace 7710 - DT Comp - Mavic CXP14 - 2x
Takakiekko: Dura-Ace 7710 - DT Comp - Mavic CXP12 - 3x
Kumit: Continental Sprinter - Gatorskin
Ketju: Daido
Polkimet: MKS Sylvan Track - Velosolo - Toshi

Huhhuh!!! Tätä se teettää ku on hetken turusta pois. Onko nopee kiekko?

VASTAAAAAAAAAA!!!1

No onhan se ku ei se paina mitään. Pelkkä kiekko ehkä puol kiloo :smiley:

ihavitukova

Ei jumaliste, onks tää nyt sitä hipoa?

tää on hieno! Ja toi trispoke on täyttä germaa

l33t - 23:59, 29.7.2012 » Ei jumaliste, onks tää nyt sitä hipoa?
Ei vielä.

No onhan se nyt pirun nopee:
http://farm8.staticflickr.com/7251/7671347558_daa02b794b_z.jpg
Kattokaa miten paljon noi muut on perässä.

Komea etukiekko. Mistä moisia löytää?

Kommee spoukki! Muutenkin toki kliini ja härski paketti.

Rungon tarinaa sen verran, että 90-luvulla teräspyörien joutsenlaulun aikoihin varsinaissuomalaisen urheiluseura Ruskon Yrityksen riveissä ajoi radalla ovaalia tosissaan pari aika kovaa luuta. Samu Laineen ja Teemu Jaakkolan nimet ovat suomalaista ratapyöräilyä tunteville varmasti tuttuja. Tuosta vielä muistutuskuva

Ruskon Yritys, kuten tuohon aikaan moni muukin varsinaissuomalainen pyöräilyseura, luotti runkovalinnoissaan Rossiniin. Moisia kun toi maahan turkulainen Tunturi, välillä palasina kootakseen ne itse Turussa, välillä kokonaisina. Tuolloinen Bianchin maahantuoja (jonka nimeä en just nyt mitenkään muista), ja Ruskon Yritys solmivat 90-luvulla jonkinlaisen sponsorointidiilin, jonka seurauksena seuran Rossinit vedettiin kaikki celestellä kalmanvihreiksi ja tarroitettiin Biancheiksi. Alunperin tämä Mankkamiehen runko on ollut muistinvaraisesti “helmiäisvalkoinen, ehkä punaiset dekaalit”. Tarkkaa mallia ei ole saatu selville, eikä sitä kukaan taida enää muistaa.

Mulle tuli näitä kolme, joista kaksi on myyty tutuille turkulaisille ja ensimmäinen nyt siis ajossa. Hyvältä näyttää, ja siitä toisestakin on lupa odottaa härskin hienoa kompliittia. Yksi on vielä tallella, enkä oikein tiedä mitä sille tekis. Mun mielestä on tosi hienoa, että tällaiset rungot joihin liittyy tarinaa, kovaa ajoa ja “vanhentunutta terästekniikkaa” liikkuvat nyt Turun kaduilla.

Propsit täältäkin suunnasta pyörästä ja myös taustakartoituksesta

Miten tuo etunen näyttää tutulta, vai kuvittelenko mä vaan?

…mun ei varmaan tarvi tätä enää alkaa erikseen mehustelemaan :slight_smile:

vanttera - 0:35, 30.7.2012 » Ruskon Yritys, kuten tuohon aikaan moni muukin varsinaissuomalainen pyöräilyseura, luotti runkovalinnoissaan Rossiniin. Moisia kun toi maahan turkulainen Tunturi, välillä palasina kootakseen ne itse Turussa, välillä kokonaisina. Tuolloinen Bianchin maahantuoja (jonka nimeä en just nyt mitenkään muista), ja Ruskon Yritys solmivat 90-luvulla jonkinlaisen sponsorointidiilin, jonka seurauksena seuran Rossinit vedettiin kaikki celestellä kalmanvihreiksi ja tarroitettiin Biancheiksi.
Da fuc? Melkoinen sponssidiili ollut tuo!

Ootsä Antero ehkä bongannu ton spokin joskus Visan kellarissa. Zipp teki samannäköistä aikoinaan. Jos tuo spoke kiinnostaa jotakuta niin voin siitä kyllä luopua. Meitsin veloaikoja toi tuskin auttaa :slight_smile:

Kiva iltasatu, kiitos Matti!

Mutta. Kuka myy mulle DA stemmin???! VASTATKAAA!

Tosi hieno on! Kyllä se pitää kuitenkin palauttaa Rossiniksi vai…