Projekti: kombi 2012-2045

Onko ne mitat 68 ja oliko se nyt 73 siis ne britti ja italialainen kierre ? Siis keskiössä ?
Eli jos tilaan sen “tohtorin adapterin” niin kun monissa noissa on merkitty vaan 68 tai 73 tai molemmat.
Ja edelleen siis millä mitotan sen akselin pituuden oikeaksi ?

Tsekkaa “Kammet ja ketjulinja” -ketju.

Lokarit on sitä uuden jopon mallia, eli ei uustuotantoa vaan jopon varaosa.
Ite jos valitsisin rengaskokoa niin 24 olis hyvä, koska kumivalikoima kasvaa paremmaksi. T
Täytyykin harkita myös omaa projektia kun pari runkoakin löytyis…

Mutta onko uutta jopoa 22" ??

Mun ymmärtääkseni 12, 16, 20, 24 ja 26" on uuden jopon koot.

Oli 22" silloin kun uus jopo tuli markkinoille.

Nyt paikkaa niin paljon kommenttia (mikä siis hyvä asia ja siitä iso kiitos) etten kerkeä kaikkeen vastaan :slight_smile:

Mutta siis eikö se 22" ole juur se 484 vanne ? Niin eikös siinä about 25mm ole eroa. Tokihan siis vois lokareita hiukan pudottaa mut se taas tarkottais edessä sitä et loksun yläpuolelle jäis ruma kolo.

  • Jopon 22" = 484mm. Helppoja jalkajarrullisia valmiskiekkoja löytyy Suomesta, irtovanteista ei mitään tietoa nyt. Äkkivilkaisulla 44mm on ainut mahdollinen renkaan leveys.

  • Jopon ja bmx-kruiserien 24" = 507mm. Renkaita löytyy ainakin väliltä 40mm - 60mm kohtalaisen laaja valikoima. Helppoja jalkajarrullisia valmiskiekkoja löytyy Suomesta. Vekkulin näköisiä ja erilevyisiä vanteita löytyy myös aika helposti.

  • BMX 20" = 406mm (tai 451mm, mutta jätetään se koko vähemmälle huomiolle). Renkaita, vanteita ja valmiita kiekkoja piisaa kaikkialla riittämiin.

Voisihan toi 24" olla myös vaihtoehto, kun mulla on toi pitempi haarukka myös… Pitäis vaan sovittaa onko taakse mahdollista ilman katkasua laittaa 24":sta.

Mut kyllä mä nyt vielä toistaseks pysyn suunnitelmassa 22 jos vaan löydän todella ne uuden jopon lokarit ja sopivat vanteet.

Jepsistä. Nyt on sitten tilattu 22" loksut ja 22" vanteet.
Eli siis 22" siitä nyt sitten tulee.
Runko lähtee hiekkapuhallukseen, kunhan tää kesäloma loppuu. Nyt vielä mietinnässä, että olisko se oikea vaihtoehto pulverimaali vaiko ihan ruiskulla väriä pintaan ? Ajatuksia ? Väriks tulee ihan perus turkoosi ja loksut valkoseks. Ritakka pitäis vielä loman aikana löytää.
Onkos kellään mitään ideaa pyörän ruoste suojauksesta ? Siis tarkotan nyt rungon sisäpintaa.

Pähee muuten toi FW:ki tossa kuvan taustalla…

multa vois löytyä tarakka.

Ale99 - 15:44, 2.7.2013 » multa vois löytyä tarakka.
Eiköhän hierasta kauppoja ?

Joo se fw ja muut on yks syy miks tää pitäis nyt tehdä ajokuntoon. Rupeaa tallissa oleen aika ahtaanpuoleista, kun noita 2-3m lennokkeja rupeaa olemaan useampi :slight_smile:

Uu.

thericochet - 20:58, 2.7.2013 » Uu.
??

Sanoisko, että voi paska.
Niitä 22" jopon lokareita ei sittenkään ole enään saatavilla.
Nyt täytyy vielä sitten ettiä josko jossain olis tai sitten muuttaa suunnitelma.
Vois tietty kokeilla jos 24" lokari ei ole aivan liian iso 22" renkaalle.

24" vanteet ja lokari piste.

muista sit, et ainakaan 20" kombiin ei mahtunu 22" pyörimään takana ilman takajarusillan muokkausta. piänenä vinkkinä vaa.

Mä luulen kanssa, että se 24" ei mahdu… Täytyy hakee citarista joku 24 kumi ja kokeilla sillä…

mun kombista ainakin olis joutunu ottamaan jarrusillasta sen lokari-lärpyttimem pois.

No tietty äkkiä sen tiggaa eri kohtaan kiinni, mutta ei olis kyllä innostusta.
Kyl mä sen edelleen 22 haluaisin pitää, mutta täytyy sit puntaroida josko heittää koko rungon mäkeen vai jaksaako alkaa tekeen isompia muutoksia… Sittenhän vois hitsaa vaikka koko rungon uudestaan.