Projekti: Ikuisuus-Olmo MYYTY

Harmi et fyrkat lopussa ettei pääse hyödyntää pettymystä ja ostaa runko pois. Ihan staili on!

^Ei tää oo pettymys, tiesin että tästä ei tuu mulle sopivaa koska oon vähän läski ja selkävämmanen mutta noi pikkujutut lähinnä harmittaa. Seinäpyöräks sit jos ei muuta keksi. Ehkä Mä viel joskus järjistyn ja myyn tän pois mutta en vielä pitkään aikaan. :slight_smile: ehkä.

Tampereen ohjainlaakeri-experttinä sanoisin että laakeri on löysällä. En kyl tiiä oikeesti mut veikkaisin.

Ja siitä alemmasta mutterista se vissiin kiristetään? Midetäänkö yläpäästä samaan aikaan kiinni vai kirrataanko molempia samaan aikaan? Fixi-infosta ei ihan selvinnyt.

E:Jos siis tuota nytkytystä jarruttessa meinasit?

alemmalla välykset pois, työkalu siihen kii ja ylemmästä kiristetään koko paska kasaan.

Ylempi mutteri löysätään → alempi sopivaan kireyteen → ylempi mutteri kireelle. Välissä soisi vielä olevan hahlollisen lukkoprikan, jotta alempi mutteri ei kiristy ylemmän mukana.

^just näi

…ja mulla ainakin on aina käytännössä menny niin, että alemmalla välykset pois ja herkkyys kohdalleen, ylempi kireelle niin että pidetaan alempaa samalla paikoillaan työkalulla ja lopuks sit väännettään sitä alempaa vähän löysemmälle kun kumminkin kiristy liikaa paketti.

Kiitos ohjeista, pitää testata.

Älkää uskoko mitään, mitä Traceur sanoo kierteellisistä ohjainlaakereista. Vaikka se puhuis tottakin.

Itse sanoisin, että älä usko mitään, mitä treen newgeni sanoo ohj laakereista ylipäätänsä, oli ne sitten kierteellisiä tai ei. Joka toisella ukolla klappia. Hyvä pyörä ja kiekot etenkin!

Tiivistettynä, älä usko mitään, mitä kukaan tamperelainen sanoo.

Jaahas :smiley: Onko kellään mitään muita ideoita mistä tuo tärinä jarruttaessa johtuu, onko huonoilla paloilla merkitystä? Tai no en nyt sanois että huonot mutta Gipiemmen alkuperäiset joten vanhathan nuo ovat mutta ei lasittuneilta ym tuntunut kuitenkaan.

sanoisin että joko 1) klappia ohjainlaakerissa 2) klappia etunavassa 3) tai molemmat

muistaakseni etunaabeli tais rullaillakin pikkasen liian hyvin? siinä on ainakin millin verran kiristämistä. ohjainlaakerit on aina kaikilla rempallaan. yhellä avaimella kun yrittää kirrata, niin ei tuu mitään. vaatii siis malttia ja 2x32mm avaimet.

Noh, pitää varmaan huomenna tutkia asiaa.

en tiä teistä mut meigän ohjainlaakerit on ainaki smuut ja hyvii <3

Munarkki - 23:10, 17.4.2014 » Tiivistettynä, älä usko mitään, mitä kukaan tamperelainen sanoo.
Kylä tamperelainen ihavvaktaa puhuu, mutku neonnii epävarmoja että ne sanoo heti peräänettä taka emmää tiärä onksenynnoi.

Noniin, tänään eka pidempi koeajo keskustaan ja takaisin itään suoritettu. Spedujen kanssa pystyi jo ihan ajamaankin mutta vähän tuli semmonen fiilis että raiserilla tää vois olla paljon kivempi ajaa mutta perkeleen mukava oli sprinttailla tälläkin tangolla, menee täysii ja kovaa. Tosin satulatolppa ei skulaa niinkuin pitää ja satulan nokka valahtaa koko ajan alas sekä yhden sprintin jälkeen alkoi etuvanne tai kumpi pitämään hassua ääntä, polkiessa ja rullatessa kuuluu ihan sellainen ääni kuin kumi olisi tyhjä/lötkönä mutta moneen kertaan tarkistin ja kyllä se ihan kova oli. Vanne siis tuubi joten en voi sitä edes oikein itse tutkia kun en noista tuubeista mitään ymmärrä, apuja?

kato ettei oo puolat löysällä tai en tiiä vittu heittäsin ite jo metallinkierrätykseen tommosen ja ostaisin liian pienen gangstan

Jees no meissi vääns jakarin kaa jokasta viittä puolaa joka helvetin suuntaa ku vaan kääntyy ja runko meni jo kierrätyksee, ny osat on pun pököris, sutii muute semisti ja nii magee ettei sitä uskaltanu jättää bläkkärin eree.

mitö äijjä?