Projekti: Ensi fixi, Rossin Crono

Ensimmäinen projektini tuli tänään siihen kuntoon, että pääsi kokeilemaan ensimmäistä kertaa miltä fixillä polkeminen tuntuu. Melko erillainen pyöräilykokemus oli mitä sillä muutaman minuutin iltahämärässä pyöräilin. Mutta olen kyllä todella innossani ja odotan huomista että pääsee kunnolla harjoittelemaan :slight_smile:

Rungon, haarukan, stemmin ja tolpan ostin eräältä foorumilaiselta (kiitos vielä kerran). Kammet hommasin Ebaystä. Polkimet, häkit ja remmit VeloSololta. Kiekot Singelspeed Componentista. Satulan hommasin paikallisesta pyöräliikkeestä. Riseri ja kahvat hankittu biltemasta.

Tämä siis on ensimmäien kunnon projektini, ja mainittakoon että en ole oikein perillä vielä siitä että mikä sopii mihin ja mikä ei, joten mielelläni otan vastaan ehdotuksia ja muuta mitä pyörään voisi vaihtaa että siitä tulisi vieläkin hienompi. Ainakin itse olen melko tyytyvääinen tämän hetkiseen kokoonpanoon!

Kuva on vähän huono ja ulkonakin oli jo hämärää, mutta oli pakko ottaa räpsy että sai laitettua tänne sivulle näytille.

http://farm3.staticflickr.com/2820/9526755050_529dac6b8b.jpg
IMG_1342 by vilhoinen, on Flickr

Kova eka projekti. Jos ulkonäköä kattoo nii stemmiä vois laskea :slight_smile:
tiukka on takana väli mutta näyttää olevan ketju aika kireällä?
jokatapauksessa mun mielestä oikein mallikas ja siisti rossin

hieno runko ja kokonaisuutena erittäin järkevä ensifiksi. stemmiä vähän alemmas ja kovaa ajoa.

laita toki kokonainen osalista mikäli jaksat.

Kiitos paljon! mukava kuulla että ei ainakaan olla menty täysin perse edellä puuhun :slight_smile:
Ketju oli tuossa ajemmin vähän löysemmällä, mutta vaikutti paremmalta kun vähän kiristin sitä, en osaa sanoa menikö sitten kenties liian kinteälle…
Paljonkos stemmiä tulisi suunilleen laskea?

Runko: Rossin Crono (1986) koko: 57
Stemmi: Cinelli
Tolppa: Rossinin alkuperäinen? en osaa sanoa, tuli mukana kun ostin rungon
Satula: DDK
Kammet: Lasco singlespeed fixie crankset 170mm 44T ring Polished
Polkimet: VP 365, platform pedals
Häkit ja remmit: “VeloSolo”
Takakiekko: Single Speed Components Workhorse Flip Flop Wheel - Black 700c
Etukiekko: Tuli pakettina tuosta Single Speed Componentsista
Riseri + gripit: Biltema

Tutun näköistä

ihan kaikkea “faktaa” mitä jengi kertoo ei kannata uskoa eaim vuosiluvuista

V1lho - 0:43, 17.8.2013 » Paljonkos stemmiä tulisi suunilleen laskea?
stemmi tulee laskea hinnalla millä hyvänsä niin alas kuin mahdollista

Oliko tässä sellanen viiksitanko joku aikaa sitten?

Tutun näköistä kyllä. Itse hölmönä luovuin tovi sitten vastaavasta. Tämä taitaa olla vielä astetta paremmassa maalissa.

Runko lienee jostain 90-luvun alkupuolelta. Tolppa näyttää olevan Selcof.

[quote]

vanttera - 1:41, 17.8.2013 » Tutun näköistä ihan kaikkea "faktaa" mitä jengi kertoo ei kannata uskoa eaim vuosiluvuista
Ilmoitin vaan sen tiedon minkä ostajalta sain, eli faktatietoa ei ole minulla teille näyttää.