Projekti: Dodici Gara

kid_scientifik - 15:55, 27.12.2012 » ^menisitkö esim. ns. vittuun mukahauskapätemästä.
En. <3

…no ole hyvä ja avaa sitten vajakkiavautumistasi. pelkille giffihihittelijöille on varmasti asianmukaisempiakin foorumeita.

jussi - 16:04, 27.12.2012 » Suhteellisen edukkaat - tai itse asiassa ihan minkä hintaiset vaan - Mavicin ratanavat kiinnostaa ja saa vinkata mullekin kiitos.
Heh, piti kirjoittaa "Miche", mutta kirjoitinkin toisin. Michen matalalaippaa tai vastaavaa ois mielessä.

Mitenkäs ajattelitko porauttaa ton etuhaarukan? Mulle tulee keskiviikkona samanlainen runko himaan, ja oon funtsinu mitenkä tohon reiättömään hiilarihaarukkaan sais etujarrun integroitua…

Onhan niitä aerohaarukan jalkoihin tarttuvia adaptereitakin.

saag1 - 22:55, 26.12.2012 » paljon tolle tulee hintaa verojen kans? kyyläsin täysin samaa raamia joku aika takaperin mut rupesin sit arpomaan noita tulleja..
Tänään maksoin tullit. Pyörän hinta kerrottiin siis ensin tullimaksulla (4,7 %) ja sen jälkeen veron suuruudella (24 %). Loppujen lopuksi runkosetti tuli maksamaan karvan alle kolme sataa euroa. Miusta varsin kohtuullinen hinta. Vain satasen enemmän kun Puola-kustomi, mutta helposti pari saturaista vähemmän, kun vaikkapa halvimmat Cinellit. Tavaran koodinimikkeenä käytin [pyörän osille käypäisää numerosarjaa 8714999089.](https://www.yksivaihde.net/old/584/113676)
massimo cassinaro - 14:04, 31.12.2012 » Mitenkäs ajattelitko porauttaa ton etuhaarukan? Mulle tulee keskiviikkona samanlainen runko himaan, ja oon funtsinu mitenkä tohon reiättömään hiilarihaarukkaan sais etujarrun integroitua...
Tarkotuksena oli porata jo Leaderin Alpinaan reikä jarrulle, mutta jäi tekemättä. Luultavasti pidän tämän myös jarruttomana. Toisaalta ois näppärä porata reikä ennen maalausta. Tulis siistiä jälkeä. Tästä oon löytäny nihkeästi kokemuksia. En myöskään osaa sanoa yhtä paikkaa minne voisin marssia porauttamaan keulan.

Voi olla, että tämän projektin osahaalinta jää hetkeksi tauolle, kun innostuin speksaamaan 29eriä. Jos sen kasaisi sittenkin ensin valmiiksi ja kävisi lähempänä kesää tämän kimppuun uudemman kerran. Maalaus ja feissaus vois kuitenkin olla lähiajan puuhia.

oliko niin että sun keulassa ei ollu reikää takana? kinelleissähän sellainen kummittelee, ja siinä on kuin onkin ohjuria kerrassaan poraamiseen. käsivaralla ruuvinvääntimellä minä sen hyrskyttelin läpi, tuli vanua ja vähän alumiinihöntsää sieltä.

Eipä tässä ole, tai ei mun haarukassa ainakaan. Dodicilta pistivät ihan kuvalliset ohjeet miten reikä porataan, tosin normaalilla porakoneella. Jää kyllä itseltä tekemättä normikoneella, täytyy kiikuttaa haarukka johonkin mistä löytyy kunnon pylväsporakone.

Dodici tuli taloon.

http://farm9.staticflickr.com/8071/8360182397_488d74bfc8_z.jpg

Harmittaa melkeen maalata, kun noi Decalssit on niin nätit. Tai ei tietenkään harmita maalata, mutta tää on vaan sen alemyynnin hinta. Dodicilla on upeeta se, että värin saa aina valita mieleisekseen, ellei jostain syystä halua näitä perusvärejä eli mustaa, punasta tai vihreetä.

http://farm9.staticflickr.com/8491/8360185495_d9848b3560_z.jpg

maalauta mieluummin se vuoristohäksätin - toi vihree nimittäin ns. toimii. ja deksutkin on kivat. toki vaatii bläkk spexx…

Nyt on läskiä vinoputkea! I like!

Mun mielestä myös toimivan näköinen runko ja toimiva väritys. Älä maalaa ellei mielessä jotain tosi oossamia.

^ Sama, väri on siisti. Mikset aja vaikka ensikesän tollasena, ja sit vasta kun rupee olemaan chippejä niin maalikauppaan?

Tai musta kolikoli ja chippaat tuota tietoisesti koko ajan ni tulee komee

^Upea vihreän sävy, mutta sun raami, your call! Tsemppiä projekteihin!

Voi kyllä olla, että kasaan tuon ensin ja pohdin sitten lisävaihtoehtoja. Maalaaminen kiinnostaa siksi, että jo alun perin kun tän ostin, ajattelin maalauttavani tämän. Eli tätä ei oo missään vaiheessa edes tarkotettu pidettävän vihreänä. Paitsi nyt, kun sain rungon käteeni, se tuli ensimmäisen kerran mieleen.

Värivaihtoehtonu on jo pitkään ollu asemetallin harmaa tai paljas teräs/alumiini. Ensimmäisen kerran se väri tuli mieleen, kun näin poolokentällä (ehkä JeeJeen) asemetallin harmaan Steamrollerin.

http://farm3.staticflickr.com/2469/3962793600_4bdaeab44c_z.jpg
(Ei kuvassa näkyvä kamala buildi)


Myös vanhan Kageron väri on upea.



Myös nää Leader 722:t on houkuttanu.


Sekä tää huonon skannauksen myötä uuden värin saanu Cannondale.

Viimesimmän kuvan inspiroimana aloin haaveilla tummaan violettiin taittavasta asemetallin harmaasta, semisti flaketetusta pinnasta.

Ja eilen, aivan yllättäen mietin, josko haluaisin sittenkin tumman viininpunaisen rungon…

Paljon jossittelua vielä. Katotaan vaan, niin tää pysyy vielä vihreenä.

Nyt kävi muuten semisti vituttamaan. Tässä kun taas hiplailin ja ihastelin tuota runkoa, niin tajusin että eihän tää mikään Gara ole, tää on Gara MMXII!!!

Tässä on kaks eroa originaaliin verrattuna:

Ensinnäkin, tämän paketin haarukka on erilainen, kun normi-Garassa. Toinen muistuttaa Alpinaa, on tuo haarukan puolivälin ura, ja toinen on tasanen. Tää on vielä pieni ero, mutta se toinen ja huomattavasti rumempi toteutus löytyy haarukan päistä. Originaalissa on yhdet näteimmistä dropeista, mutta tässä puolestaan kolhot möhköt, joissa on isompi suoja-aitaus kun Steamrollerissa. Kiinnostaaa on se, että tämän miun malli on ns. stock ja sitä saa vaan tietyissä väreissä. Tuo toinen on taas erikseen tilattava, ja siksi toimiuksessa kestää kauemmin. Tästä huolimatta nopean toimituksen runko on kuitenkin kalliimpi. Siinä ei nimittäin tule mukana haarukkaa.

Eihän nää tietenkään toiminnallisuuteen vaikuta mitään. Ottaa vaan päähän, kun en jostain syystä osannu kiinnittää tähän lainkaan huomiota, eikä sitä liioin myynti-ilmossa mainittu. Kyllähän sen näkee siitä, mutta eihän sitä tajua. Ehkä tän kanssa oppii elämään.

Jos eroa ei tosiaan ole ton enempää, niin eihän tuo sit mitään. Myyjälle kantsii enivei ilmottaa, josko ne a)päivittäis ilmonsa ja b)josko sieltä sais jotain hyvitystä(?).

Kuolannut nyt tovin Garaa ja eilisen yritin selvittää tilattavan ja stockkigaran eroja. Onko nuo rungot samaa matskua? Dodicin sivuilla on aika hintsusti tietoa.
Hieno tuo vihreä kuitenkin. Harkitse vakavasti jos kuitenki jättäisit sen noin!

Diggaan väristä. Noita mustia ja harmaita runkoja on maailma täys.