Projekti: 90's ti mtb -> 700c kiinteä

Konsta - 11:18, 28.1.2014 » Poistelin noista rasvat parhaani mukaan pesemällä ja lopuks asetonilla. Naarmua ja kaikkea röpöä on pinnassa runsaasti joten lopputulos jää arvoitukseks.
Musta on kyllä tuolloin turvallinen valinta, sillä kaikki epätasaisuudet ja virheet pinnassa, kostautuvat muilla väreillä erinäisissä määrin pahasti tai vielä pahemmin. Yks vaihtoehtohan olisi ollut saattaa pinta jollain tavoin tasalaatuiseksi, mutta ehkei tässä tapauksessa vaivan arvoista. Rasvojen hinkkaaminen itse on turhaa, sillä kaikki anodisoitavaksi menevät osat käyvät kyllä melkoisen kylpyläkokemuksen läpi, jossa kyllä varmistetaan rasvojen poistuminen.

^ Ok, hyvä kuulla. Anodisointipuljun ukkeli vaan mua niin ohjeisti ja siksi tein kiltisti työtä käskettyä. Voisin kuvitella että varmuuden vuoks on tämmöisen ohjeen antanut. Ties mitä madonsyömiä vaseliinikuorrutettuja käppyröitä sinne on yritetty kiikuttaa vuosien varrella.

No joo, sekin voi hyvinkin olla. Jengi varmaan roudaa sinne muuten vaikka kuinka paskaisia kilkkeitä käsiteltäväksi.
Eivät ne kuitenkaan väkisin halua omia altaitaan kaikella paskalla täyttää, ja siten kemikaalejaan turhan tiheään vaihdella.
Mutta ne käy erinäiset kylvyt ennen varsinaista eloksointia, joka puhdistaa ja valmistelee pinnan käsittelyä varten.

Kiekot sain tänään käteen. Kiitos herra janoinen! Etu 708 g, taka 884 g, vannenauhojen kaa.

Oli niin törkeen siistii et pakkohan sitä oli vähä mallailla.

Whiten ratas ostamati joten ajettavaan tilaan vielä piiitkä matka. Ja kaikki muukin iha kesken mut ai perkele ku tulee hyvä.

No eikö mitä, asiallisen näkönenhän tästä on tulossa. So far so good. Tanwallit käy hyvin titskuuun.

Tanwallit käy mihi vaan. Harmi vaa ku ne o muotii.

Haha no se on kyllä totta…

Näyttää ihan saakelin ajettavalta.

On kyllä komee titaani gangsta :wink:

Näyttää koko ajan paremmalta.

Kiekoista tai sen osista ei ollu aiemmin kuvia. Mistä koostuvat?

Aivan sairaan kova!!!
Tuun koko ajan kateelliseks, ku täs on kovempii osii, ku mun Kayapos, mut sit taas muistan, et runk-o on myös kovempi, joten se velvoittaa. Mä siis itseasiassa selviän helpolla ja halv(emm)alla. :wink: Mut juu, hitto et tää tulee olee hieno!!

näyttää kyllä hyvälle ja näppärälle!

pikku-antti - 22:44, 29.1.2014 » Tuun koko ajan kateelliseks, ku täs on kovempii osii, ku mun Kayapos, mut sit taas muistan, et runk-o on myös kovempi, joten se velvoittaa. Mä siis itseasiassa selviän helpolla ja halv(emm)alla. ;)
Joo-o, sä selvisit todellakin halvemmalla ja helpommalla. Ja sitäpaitsi sun pyörä on jo ajossa saatana.
Erik - 22:35, 29.1.2014 » Kiekoista tai sen osista ei ollu aiemmin kuvia. Mistä koostuvat?
Kiekot on sieltä täältä haalitut sekasikiöt.

Taka: ENO Eccentric (32H), revot, messinkinipat, Kinlin XR-200 (sisäl. 13,8 mm)
Etu: noname kiinalainen levynapa (28H), revot, messinkinipat, ZTR Alpha 340 (sisäl. 17 mm)

noi komeet xtärrät ja kaikkee

noi komeet xtärrät ja kaikkee

Melkoisen pommikoneen näköinen tossa 2012 559 moodissa. oisin pitäny noin.

ps. toi etukiekko tulee poikimaan. arvaan että nippelit läpi kehästä

munakorva - 22:54, 29.1.2014 » noi komeet xtärrät ja kaikkee
Ja just ne mä otan irti nyt!
mannine - 23:02, 29.1.2014 » Melkoisen pommikoneen näköinen tossa 2012 559 moodissa. oisin pitäny noin.
Nii, tykkäsin ittekki. Mutta aikansa kutakin.
mannine - 23:02, 29.1.2014 » toi etukiekko tulee poikimaan. arvaan että nippelit läpi kehästä
Miks? Ai koska ei levyjarrulle suunniteltu? Eiku mitä. Apua.

Ja väliraportti. Kammet sain vietyä anodisointiin. Tällä viikolla pitäis olla ne mustaks muuttuneina kädessä. Nyt maaninen speksaus on vaihtunut maaniseen mittailuun. Tulokset rohkaisevia.

Nyt on kiinni siis Bontragerin haarukka, siinä a-c 410 mm ja rake ~ 43 mm. Mittasin rungon kulmat 622-kiekoilla takanavan kahdessa ääriasennossa. Tossa ENOssa on säätövaraa about 8 mm suuntaansa. Ylimmän ja alimman asennon välillä on siis noin 16 mm eroa korkeudessa.

Kun takapää on ylimmässä asennossa, ohjauskulma on 72,2° ja istuinkulma 74,5°. BB-drop on ~ 34 mm.
Kun takapää on alimmassa asennossa, ohjauskulma on 71,2° ja istuinkulma 73,5°. BB-drop on ~ 43 mm.
(Vanhalla Pacen 420 mm keulalla ohjauskulmahan oli 70,8° ja istuinkulma 73,0°. BB-drop oli ~ 32 mm.)

Lopulliset kulmat on sit varmaankin jotain tolta väliltä. Ketjun pituudesta riippuu. Mut enivei. Näillä tuloksilla oon luottavainen projektin tulevaisuuden suhteen!

Peräpää ylhäällä tarkoittaa siis tätä:

Kokeilin Hopen titskukeskiötä (162 g) runkoon. Tossa on 103 mm akseli. Tarkistan soveltuvuuden kun saan kammet takas ja jos ketjulinja on siellä päinkään niin putsaan kaikki kierteet ja vetäsen kupit Loctitella kiinni.

Jarruun vaihdoin metallipalat ku alkuperäset ei kaiketi toimi ton levyn kaa. Jarru ja pultit: 156 + 6 g. Adapteri ja pultit: 17 + 6 g. Pitäis leikellä vaijerinkuori mutku väsyttää.

Hain kammet. Hienot on! Naarmut näkyy mutta todella paljon vähemmän kuin kuvittelin.

Mitä maksoi? Raportoihan vastaisuudessa anodisoinnin kulutuskestävyydestä…