Post-Volcanic Apocalypse Now! hengityssuojaimet

aapinen - 16:16, 20.4.2018 » https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51uGLdf1chL._SY355_.jpg [tällainen](https://www.ilmanhaltija.fi/product/110/vogmask-hengityssuojain-black-ffp22-vent)

Hihi!

T: Gösta

on muuten ollut jotenkin outo olo hengitysteissä hitto,

Itekkin tilasin kevään eri pölyihin ekaa kertaa maskin. Tuo nimenomainen Vogmask.
Istuu ihan nätisti kasvoille, tosi mukavan oloinen. Ostin siihen sen lisäremminkin joka ei kyllä ole tarpeellinen, mutta hiukan se vetää maskia tiukammalle.
Hengittäminen on suhteellisen mukavaa ulos, sekä sisään. Höyrystyy toki ja niistäminen perseestä, mutta kuminauhat taipuu hyvin nii saa nopeasti pois kasvoilta niistämisen ajaksi.

Ainakin jollain tavalla on sellainen fiilis, että on vähän auttanut siitepölyn ja muun moskan kanssa. Suosittelen.

jeesaako joku perus buffi yhtään naamalla?

itel kans aamuisin vähä semmone ihan semialkava flunssa ärsytys kurkunpäässä, mikä ei sit kehity mihinkää. ollu jo viikon

negaatio - 14:47, 14.5.2018 » itel kans aamuisin vähä semmone ihan semialkava flunssa ärsytys kurkunpäässä, mikä ei sit kehity mihinkää. ollu jo viikon
just tämmöstä tässä ollut muutaman viikon :x :x
pieni merenneito - 14:39, 14.5.2018 » jeesaako joku perus buffi yhtään naamalla?
Ite pidin buffia vaan ennen Vogmaskia. Kyllähän se varmasti hiukan apua antaa, isommat roskat pois. Sitten taas siitepölyn ja pienempien hiukkasten kanssa nii luulen, että teho aika mitätön.
pieni merenneito - 14:50, 14.5.2018 »
negaatio - 14:47, 14.5.2018 » itel kans aamuisin vähä semmone ihan semialkava flunssa ärsytys kurkunpäässä, mikä ei sit kehity mihinkää. ollu jo viikon
just tämmöstä tässä ollut muutaman viikon :x :x
Meil samit. Ajattelin tuon kyllä olevan ihan jotain sitkeetä flunssaa, mut viikonloppuna kun kävi vähän tuolla maalaismaisemissa ajelemassa niin olo kurkunpäässä helpotti. Sit kun ajo takas kylille niin heti sama juttu, joten kai se on joku city-puu tai -puska mikä mut koittaa myrkyttää hemmetti. En kyllä rillityyppinä lämpee ajatukselle mistään maskeista

Oletteko nenäkannutellut säännöllisesti? mulla viime vuonna oli todella rajut silmä-ylähengitystieoireet pölystä, kroonistunut poskiontelontulehdus johon käytin huhtikuusta elokuuhun kortisonisuihketta. Tänä vuonna ei oo ollu juuri mitään oireita normaalia aivastelua lukuunottamatta.

sillon joskus ku vielä lääkitsi itseään kannabis sativa ja indica sukuisten kasvien kukintoja polttelemalla, oli tuon tyyppistä oireilua, kun ilmeisesti lääkitseminen oli palauttanut keuhkojen luonnollisen tilan ja saatoin sitten aistia niiden olemassaolon etenkin raskaiden urheilusuoritusten yhteydessä ja keväisin muistan tarvinneeni myös lääkärin määräämää astmapiippua ja sillon ku otti eka henkoset astmapiipusta ja sen jälkeen lääkitsi itseään kannabis tuotteilla, ni tuntu että lääke vaikuttaa edistyksellisemmin… sitten kun lakkasin lääkitsemästä itseäni kannabis_tuotteilla, en ole enää kokenut tarvetta käyttää pillerimuotoisia allergia lääkevalmisteita, enkä astmapiippua ja olen kärsinyt keuhkojen tunnottomuudesta… raskaidenkaan urheilusuoritusten aikana en aina tiedosta keuhkojeni olemassa oloa ja happi kulkee epäilyttävän huomaamattomasti, joka aiheuttaa surrealistisen epätodellisen olotilan ja suorastaan dissosiatiivisen kokemuksen, jolloin usein pohdiskelen, onko tällainen turvallista tai edes tervettä… asioiden ja ihmisten taustoja tuntematta, jaoin oman kokemukseni aiheesta.

Joo, ollu noita kolmen k(annabiskukinno)n kelejä viime aikona. Ilmankos silmät punottaa jne.

http://www.norkko.fi/tiedote/tilanne.png?140518

Jaahas. Talven ehkä ainoa oikeasti kylmä päivä Turun seudulla käsillä.
Joten aamulla töihin ajellessa mietin taas, josko olisi jotain toimivaa naamasuojainta. Vaikka sitten jos tulee toinenkin tällainen aamu.

Eli haussa jokin suoja naaman eteen. Ei saisi jäätyä hengityksestä, jonka siis pitäisi kulkeman siitä läpi, mutta pitäisi suojata viimalta.

Ehkä päähinetopiin kuitenkin menisin, niin tää keuhkojen suojaaminen partikkeleilta ei sotkeennu pään alueen lämmönsäätelyyn.

https://www.yksivaihde.net/old/304/892664

Jos tänä vuonna vihdoin tilaisin sen naamarin enkä vain miettisi asiaa…
Valinta osui Vogmaskiin.

Eka testi Vogmaskilla takana.
Ajoin eilen Alppiharjusta Laruun maski päällä. Hengitysvastus ei ollut mikään mahdoton tolla matkalla rennossa vauhdissa, maskin peittämä osuus tosin ihan hiessä perille päästyä. En saanut soviteltua maskia niin, että lasit eivät huurtuisi mikä oli vähän ikävää.
Testiksi rullailin Hernesaaren kautta takaisin kotiin ilman maskia, oli kyllä Larussa mukavampi olo nenässä kuin kotiin tullessa.
Nähtäväksi jää tuleeko vakituiseen käyttöön.

Minkä vaan maskin tai naamarin kanssa eläminen onnistuu mukavasti hengästyneenäkin, kun vaan muistaa hengitellä rauhassa sisään ja ulos.
Vogmaskin toinen kevät nyt menossa. Sama vaiva, että ei voi ajella lasien kanssa ilman huurtumista.

Vogmaskista kans nyt ekat kokemukset. Jep, rillien kanssa ongelmia. Eipä tullut totakaan kelattua. En pidä itseäni mitenkään isopäisenä, mutta L-koko tuntuu pieneltä. Mahtaako sitten olla mitoitukset Aasian markkinoille?

Ootteko muuten hankkinu jotain kunnollisia pandemiamaskeja?

Ite oon käyttänyt jotain peruskangashärpäkettä ja satunnaisesti kertakäyttöisiä mutta oon miettinyt että vois speksaa jonkun fiksumman jos ois vaikka jotain kunnon suodattimia ja ominaisuuksia ja mitä vois sit käyttää muutenkin jos tästä ei tuukaan uutta normaalia.

Mä otin vihdoin tämän myötä käyttöön mun Vogmaskin. N99 uloshengitysventtiileillä… Oon vähän miettinyt, että tossahan menetetään puolet hyödystä kun mun mahdolliset pöpöt ei filtteröidy pois…? Mutta onhan toi tyhjää parempi.