pösö p 8 e sinkula

tällasta rakentelen.
http://s872.photobucket.com/albums/ab283/sarkkis83/?action=view&current=peugeotinkuvia002.jpg

ketjut kuvassa viel liian pitkät ja väärä stonga kiinni. pösön oma stonga on vähän kapeempi kun toi kuvan tunturilainen. meinaan vaihtaa myös satulan tolpan… kattoo miten käy ketjulinjan kans, ku tällä hetkellä ei oo kyl riittävän suora. any tips? oon viime päivien keskustelujen perusteella ymmärtänyt ettei pösöön noin vaan vaihdetakaan keskiöö.

kelasin entisöidä rungon mahdollisimman hyvin. setämies on kunnon maalimies. laittais ekaks mahdollisimman lähellä originaalia olevan sävyn ja sit maalailis kaikki logot ja muut viimesen päälle pienoismallimaaleilla (onks fiksuu?) ja vetäis autolakan siihen vielä.

on kyllä oikein hyvä pyörä ajaa tämä.

fuk. kuva puuttu. tos se o.

http://s872.photobucket.com/albums/ab283/sarkkis83/?action=view&current=peugeotinkuvia002.jpg

jos voit tehä tai sopuhinnalla teettää sorvissa palasia niin uuteen kasettikeskiöön haluamalla akselityypillä voi teettää sopivanlaiset kierremuhvit valmistajan valmiitten vakiokierteisten tilalle

sheldon brownin sivuilta löytynee tarkat speksit pösön keskiön kierretyypistä ja mitoista jos tälle tielle päätät lähteä

huhhuh. paikallinen pyöräkorjaamo pelasti mun päivän tänään! pakko jakaa. meinaan tehä pösöstä fiksin. olin jo vähän menettänyt toivoo sen kans mut kuitenki avasin keskiön. kiilakampisysteemi on siis kyseessä ja kuten täällä on aiemmin todettu oikean puolen laakerin kuppi vähän perkeleen kovaa kiinni. väänsin ja pähkäilin ja hakkasin ja kiroilin. kelasin et pitää viedä jollekin, jolla on kuumailmapuhallin. päädyin viemään pökötin hämeenlinnan hellstenin pyöräkorjaamolle. hellsten oli kai hitsannut kuppiin mutterin tms. kiinni ja vääntänyt kohdetta kovasti lämmitettyään sen auki. kova homma oli ollut se. olin siinä vaiheessa jo kelannut et pitääkö sitä alkaa maksaan 70e ja postit ranskiskierteillä varustetusta kasettikeskiöstä tai hommaa nihuli kierteetön versio, jota ei kai niin laadukkaana pidetä. otin tän hellstenin kans puheeks ja se sano et multa saat nelikanttiakselisen kolmellakympillä. sieltä sain sit kasettikeskiönkin. nyt vaan kampee, poljinta ja eturatasta ja fiksiratasta yms… palkitsevaa ku homma menee etiäppäin. laitan kuvaa jossain vaiheessa ku keskiöasia etenee ja saan kampee jo kiinni.

Hämeenlinnalaisia Yksivaihteessa! Kuulostaa lupaavalta. Koska järjestyy Hämeenlinnan ensimmäiset “keskarit”? Olishan se hienoa päästä hämäläisenäkin isojen poikien leikkeihin mukaan…

Hieno pösö ja tulee varmaankin kiva projekti. Kuvasta päätellen maalipinta vaikuttaa ihan asialliselta, enkä nyt oikeen ymmärrä miks toi pitäis maalata uudestaan.