Pompinon geometria?

Tekisi mieli enemmän “normaalia” runkoa nykyisen “ratarungon” tilalle, eli tilaa nastoille ja rennompaa geometriaa. Pompinoon törmäsin taas nettiä kaivellessani ja sillä olisi kyllä houkutteleva hinta esim steamrolleriin verrattuna. Mutta XL koon pompinossa on vain 576mm toptube, kun olen tottunut jossain 600mm nurkilla oleviin. Tekeekö compact geometria nyt jonkun tempun, jota en ymmärrä, vai tuleeko se extrapituus pelkästään suositellusta 120mm stemmistä. Onko kellään pidemmällä kaverilla pompinoa ja mitä olette ollut mieltä?

Isoin Pompino ei oo kuin 57cm korkeakaan. Että ei se tosiaan järin iso ole. Ei kai siinä compact-geometriassa mitään temppua, toi 576mm vaaka on kuitenkin mitattuna vaakasuoraan, ei putkea pitkin. En oo kyl Pompinolla ajanut. Enkä oo pitkä.

Vähän pieneltä se vaikuttais, mutta toisaalta mulla on myös 20" inbred ja se on aivan mahtavan sopivan ihana 110mm stemmillä, vaikka onki myös “liian pieni”. Pitää vähän kattella varastoja, jos sais pelkän rungon hankkimalla kokeiltua lainaamalla osia muista fillareista.

Ja edelleenki saa tarjota käytettyä 62 crosscheckiä tai vastaavaa…

Jos päätät hankkia pomppinon ja tilata sen on-onelta niin voisi ehkä harkita yhteistilausta, niin kuluissa säästäisi muutamia kymppejä. Crc:llä noita on myös myynnissä, mutta varasto näyttää nollaa ja toimituksesta ei ole mitään hajua. Kuukauden oli itsellä tilaus sisällä, mutta peruin sen kun ei näyttänyt tuottavan tulosta. Tietenkin jos olet muualta kuin pk-seudulta niin se syö tilauksen kannattavuutta.

Toisaalta jos isoa runkoa kaipaat, niin ruottissa on edukkaasti tarjolla koko fillareita. ~740e kuluineen ei todellakaan ole paha.
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=1&extra=&Ref=&funk=visa_artikel&artnr=SURLY724-49r

Mä oon kans katsellut että CRC:n hinta olis hyvä, muttei oo varastossa ikinä. On-onelta saa vaan sinistä ja maksaa paljon :frowning:

Paljos crc:ltä piti tilata, että saa ilmaset postit? Voishan ton tilauksen jättää roikkumaan, velottavat korttia varmaankin vasta kun paketti lähtee? Mustassa näyttäis olevan 135mm dropoutit ja sinisessä 120, siinäkin yksi pohdinnan aihe.

Kysäisin tosta saatavuudesta, eivät itsekään tiedä koska tavaraa tulee taas varastoon:

"Just to inform you that we are unable to give you a Due Date to when we are likely to recieve your On-one Pompano Frame due to the fact that we have not received a date from or manufacturers at this time,

If you would like to keep checking on the website the stock control team will place the due date online when available."

Olisi tarkoitus hankkia pomppis yksivaihde crossiin ja ympärivuotiseen kaupunkiajeluun. En vaan mitenkään osaa päättää hankinko M vai L kokoisen rungon. Pituutta on minulla melkein 180cm. Pomppiskuskeilla kokemuksia?

Oon 180 cm ja mulla oli L. Se oli hyvä koko. Muistaakseni 56 cm luokkaa vaakaputki.