Pompino etuforkki + 26"?

En osannut siis kysyn.

Jos Pompinon etuhaarukka cantitapeilla, v-jarru hidastamiseen ja 26" mtb kiekko niin päädynkö vaihtamaan räjähtäneitä renkaita kovinkin usein? Onko toivoakaan osua vanteeseen? Kukaan kokeillut miltä kombo näyttää ja minkälevyistä rengasta tällöin mahtuu?

Levyjarru ei kiinnosta. Vaihtoehtona on jarrun unohtaminen kotiin tai jatkuva keulan vaihtaminen kulloistenkin etukiekkomieltymysten mukaan (ei jaksaisi).

Eiks se pompimon keula ole suunniteltu 700c-kiekolle, joten ei tule toimimaan.

Onhan se suunniteltu.

Toivoa ei ole.

Aina toivoa kun elämää.

30mm Kökkin haarukassa välimatka maantiejarru vs. 26" vanne keskeltä keskelle. Cantitapit tosiaan liian ylhäällä millekään maasto v-jarrulle? prkl?

kun hitsaa itse niin aina tulee parempi

Parempi pitää olla, mistä sais, ajattele en. Tutkia vannekehien eroavaisuuksia ja jarrujen ulottuvuuksia FAIL.

Selvää kapinaan yllyttämistä.

Jos ette mulle haarukka mä ei jarruta.

Ciöcci näytti überviileältä 26" mtb-etusella. Nyt ehkä täytyy sittenkin tämä ensin.

http://www.paulcomp.com/motolite.html
http://www.paulcomp.com/techdocs/motolite.pdf
http://www.hi5bikes.fi/product_details.php?p=1848

Toimisikohan? Muitakin vastaavia jarruja on aikojen saatossa tehty…

Tätäkin joku pohtii. Hienoa.

Ei taida nuo riittää sillä jarrupalat asettunevat aikalailla tasalinjaan noiden cantitappien kanssa silloin kun on toimiva ratkaisu kyseessä, eli jotain pervoa tuohon tarvitsisi jos sitä toteuttaa haluaisi. Tai sitten tosiaan tekee itse. Ja eikös tuossa yllä selkeästi dissattu jo tällaisten mittailujenkin tekeminen ja asiaan liittyvä kaikenlainen suunnittelu-/ajattelutyö ilmeisen kiellettynä toimintamallina. Vääränlaisen haarukan toki saanee aina ihan luvallisesti tilata, sillä niin tekisi moni muukin.

Näillä näkymin eteen tulevassa kuitukiekossa ei kuitenkaan ole edes jarrupintaa vaikka maantielle onkin aikanaan tarkoitettu, joten vielä huonompi tilannehan tässä väistämättä seuraa.

Kyl toi hankalaks menee ilman jarrutappien siirtelyä. Vaikka toi Paulin länki riittäiskin, niin siitä tulis varsin kipakka jarrutin, kun länget pitäis siirtää kovin lähelle toisiaan, ja palat ylös → lyhyt liike. Modulaatio katoaa ainakin, vaikka jarrut sit saiskin.

Enkä mä nyt tätä keskustelua tulkitsis “mielikuvituksen tukahduttamiseksi”, ihmettelyn aihe on yleensä se, että jos on mahdollista hankkia kerralla toimivat kilkkeet, niin miksi pitää säätää jollain kummallisella purkkavirityksellä?

Ja kuitukehään sit korkkipalat, muuten se jarrutus muuttuu vielä jännemmäksi, kun kumi sulaa vanteeseen.

Varmaan monta kertaa olen maininnutkin, että perus-Plugissa mulla pyörii 47-559 ja ajotuntuma on lyhyesti sanottuna oivallinen. Jarruna pitkälänkinen Tektro.

Pomppiksessahan vaihtokiekkohomman luulisi toimivan tarpeeksi pitkällä 26" haarukalla (mikä tahansa jäykkä mtb-keula?) ja em. Paulin jarruilla. Kuinka paksu rengas 700c-kiekoissa olisi?

Joo siis pointtihan oli ainoastaan typerän halpa hinta On-Onen keulalle ja v-jarrujen teho, jota olen nyt pienessä määrin maantieajossa hämmästellyt oikeisiin kalliisiinkin maantiejarruihin verrattuna.

Tuossa tulevassa kuitukiekossa ei ole sitä jarrupintaa ollenkaan, kiekkoa ei ole tehty jarruttamista varten. Jotain triathlonkamaa ilmeisesti. Kun vaan nyt päätyisi kiekko tänne niin sitten siitä kenties enemmän.