Polkupyörien ja komponenttien kuljettaminen kotimaassa postilla/matkahuollolla

No niin. Ei kannata fillaria lähettää Matkahuollon kautta muuta kuin kokonaan pahvilaatikkoon pakattuna. Minulta paskoivat joustokeulan ja vahingonkorvausta eivät maksa puutteelliseen pakkaukseen vedoten. Soittelin kyllä ennen lähettämistä asiakaspalveluun, mistä kerrottiin että riittää kun naarmuuntuvat osat on suojattu eikä pahvilaatikko ole välttämätön.

Asia menee seuraavaksi kuluttajariitalautakuntaan.

Katos vaan, myin jotain skeidaa huutonetissä ja oheishuomasin että polkupyörän tariffi huutopakettina on tällä hetkellä 15 e, toimitus Matkahuollon kautta. “Kiinnitä ohjaustanko rungon suuntaiseksi kuljetusta varten”. Tullut joskus hyödynnettyä vastaavaa hintaetua laittamalla kapine älyttömällä pseudoylihinnalla ja “osta heti” sovittuna vastapuolen kanssa.

Pienemmät osat nyt miniärräpaketilla 4.50€. 11x30x20 kokoinen loota.

Onko Postin hinnat noussut räjähdysmäisesti sitten viime aikoina vai onko mua kusetettu?

Vein tänään kiekkolaatikon postiin ja pienenä yllätyksenä laatikko olikin liian suuri peruspaketiksi joten siitä tulikin Ovelle paketti + lisämaksu liian suuresta koosta, yhteensä suolaiset 33.50 euroa. Kiekkolaatikko lienee jotain 80x80x30 tjsp mitä lie eli toiseksi pisin sivu ylittää 60cm joka oli kuulemma syynä tähän.

Saman havainnon olen tehnyt. En ole varma, mutta ennen oli suuren paketin lisä. Nyt on tuo Ovelle-paketti. Huutopaketin kautta olen joskus kiertänyt noita julmia maksuja. Isot rungot on jotain 30-35 €.

No huh. Matkahuolto olisi kuskannut huomattavasti halvemmalla ja muutenkin paljon helpompi kun ei tarvitse mitään kortteja täytellä kun kertoo vaan vastaanottajan tiedot.

Tompsukka - 8:38, 11.1.2016 » Pienemmät osat nyt miniärräpaketilla 4.50€. 11x30x20 kokoinen loota.
juuhelig tulipa kokeiltua

vittua & paskaa :slight_smile:

0/5 olis melkosta imagonsilottelua mitä tulee kyseessä olevaan kusiseen kyrpään palveluntarjoajana

Ei vissiin ole pelannut hirveän hyvin. Paketit hukassa ja seurannat ei pelaa. No ehkä se siitä. Toivottavasti.

Tänään sain pyörän matkahuoltoon 34€. Aluksi joutui neuvotteleen tuota yli neljää kymppiä. Hui!

Mulle tuli just pyörä matkahuollolla. Kaupat pyöräytettiin huutonetin kautta niin vaan se 15€.

Aikaa meni 5 päivää mutta ehkä se on maalaisten ongelmia, kaupungista toiseen varmaan nopeempaa.

Matkahuollolla 2 kiekkoa, laatikot teipattu yhteen, 7,2kg ja 20e, siihen lisäksi 8e erikoiskäsittely (särkyvää-tarrat). Kysyin samalla miten huutopaketit liikkuu niin halvalla, “niissä ei oo mitään erikoiskäsittelyä, voidaan paiskoa miten sattuu”.

Fillari muuten liikkuu Matkahuollolla kokonaisena ilman laatikkoa tuolla 60 kg paketin hinnalla (43 ja jotain euroa). Vain pakettikortti vetäistynä vaakaputken ympärille.

Kallista, mutta sopii laiskalle.

Hei, sori jos turha nosto!

Olisin ekaa kertaa lähettämässä kiekot postitse. Posti vai matkahuolto? Paljon maksaa?

Postin hintaa en tiedä. Mh:lla laittanut noin 6 settiä ja hinta ollut aina
10,90€. Riippuu tietenkin paketi koosta…

Onko tietoo paljon maksais runkosetin lähettäminen mh:lla?

E: löytyhän noilta joku laskuri, jotain kolmeekymppiä väittäis, oiskohan posti halvempi.

11,40€ oli noin viikko sitten. “Lähipaketti”(vihreä lappu)täytettävä. Jos kassa täyttää tiedot niin ottavat siitä muistaakseni pari eugenia vaivanpalkkaa.
Mutta jos täytät netissä ja maksat mh sivuilla niin se on 9,90€ ja voit viedä lähimpään matkahuollon ehdottamaan kohteeseen…lähikauppa tms. Minä lähetin rungon pahvilaatikossa,jossa oli ollut kaverin whiten läskirunko. En muista mittoja enää. Olisiko ollut 80cm pituudeltaan.

Huutonetin kautta kun myy niin maksaa 15e pyörä kuin pyörä.

Postin pakettiautomaatista ei voi enää ostaa kuljetusta paketille jonka on jättämässä pakettiAUTOMAATTIIN, vaan lähetys on ostettava NETISTÄ etukäteen (“HELPOSTI” koodi).

Samalla säilytysaika on lyhennetty 7 päivään, jos ei osta MAKSULLISTA 14 PÄIVÄN LISÄPALVELUA.

Toi 7 vrk säilytyshuumori on ollu jonkin aikaa jo käytössä muissa tuotteissa. Meni jo yksi paketti ohite kun en tiennyt sellaisen olevan tulossa. Olin viikon reissussa ja kaveri kävi tsekkaan posteja kyllä mutta pakettikortti jumi jossain ja kun sunnuntaina sai kortin itse käteen niin paketin lähtö takaisin oli jo maanantaina päivällä, jolloin olin louhimassa babylonin soraa.

“Lähetystä ei ole siis löytynyt lähipostistasi, nyt pitäisi olla yhteydessä lähettäjään. Lähettäjä voi alkaa selvittää asiaa suoraan Postin kanssa, koska Posti on vastuussa lähetyksen kuljetuksesta lähettäjälle. Asiakkaana sinun pitää myös saada tuote, josta olet maksanut joten siksi on myös hyvä olla heti yhteydessä lähettäjään.”

Kiitos Suomen Posti, Thank You Olli Post.