Polkupyörien ja komponenttien kuljettaminen kotimaassa postilla/matkahuollolla

Itse ratkaisin aikaisemman pulmani ostamalla Matkahuollon L Maxi palvelun (120x60x35cm max30kg) hintaan 15,90€. Lähetyskoodi kylkeen ja Ärrälle. Eivät mitanneet ja perille tuli.

Mikäs on tällä hetkellä paras ja halvin tapa lähettää kokonainen fillari? Meniskö halvemmalla jos palastelee ja laittaa laatikkoon?

Matkahuollossa kokonainen rullaava on 50e ilman mitään paketointia > tosi helppo ja kätevä tapa.
Paketoituna pääsee 20 euroon jos saa sullottua pyörän 60x60x120 kokoseen laatikkoon mutta kaikki isommat menee tuonne 40e+ luokkaan joten sama lähettää vaan polkupyöränä.

Koitin etsiä dedikoitua Posti-topikkia, mutta en löytänyt sellaista. Nyt saa postista 0,90€ euroa alennusta postikuluista koodilla “TORI” kun maksaa netissä etukäteen lähetyksensä.

Ai siis ilman mitään paketointia? Käytinkö just tunnin elämästäni turhaan paketoimiseen?

Kyllä. Tai siis “Voit lähettää kootun polkupyörän (tai sähköpyörän) suojattuna. Suojaa kaikki ulkonevat osat ja helposti vahingoittuvat ja naarmuuntuvat osat huolellisesti kuplamuovilla ja pahvilla. Taita kokoon taittuvat osat ja teippaa kiinni. Pyörän täytyy olla talutettavissa ja tunnistettavissa pyöräksi.”

Luulis tämän sitten säilyvän ehjänä.

En usko että jää epäselväksi kyseessä olevan jonkin sortin polkupyörä.

Joo kokonaisena sen kuski nostaa bussiin, varmaan arvostavat jos renkaat pyörii ettei tarvi raahata ku ruumista. Tuohon tapaan oon itekkin suojannu jos myytäviä pyöriä lähetelly tms.

Noin se oli kuulemma hyvä, ja meni perille kuulemma ilman kolhuja.

millä ootte lähettänyt 700c kiekkoparin näin 2022 ja mihin hintaan

Eiks tori.fissä ole keskustelupalstaa?

chillaa calle, en mä kutsunut ainoastaan sun takavaihtajaa rumaksi vaan (en edes kovin implisiittisesti) myös muiden ja omiani

Posti, M-Plus, 9,90€. Tilaa netistä ennakkoon, vie Ärrään jossa eivät todellakaan ehdi mittamaan että se yks sivu on liian pitkä. Sinne meni.

1 Like

dunno

postin seurantaan ilmestyy kuumottavasti aina tarkat mitat paketeille. eioo sentin ylityksistä perästä kuulunu kyl ikinä.

pari vuotta sitten tms. 28" kiekkoparin lähettäminen maksoi vielä joku 49€ Matkahuollon kautta, ovat tosin sittemmin muuttaneet hinnoittelua.

ei varmaan hirveesti pitäisi huudella netissä mutta katsokaapa huutopaketti ja verrataan mittoja vs normi Matkahuolto. aika halvalla on lähtenyt useita paketteja
vaikka myynyt muualla. keinot saatte keksiä itse.

1 Like

Ja varmaan pari vuotta ennen tätä Matkiksella oli joku paketti jonka nimeä en muista joka maksoi tasan kympin ja niihin mittoihin meni runko- tai kiekkosetti helposti. Tais olla liian halpa.

Milläpä palvelulla porukka on viimeaikoina lähetellyt pyöriä? Toi matkahuollon pyörän lähetys ovelle kokonaisena ihan kätsy, mutta melko hintava…

Mää tein sillain, että sovin kaupat fillaritorissa, laitoin huuto.nettiin myyntiin ja sanoin, että viititkö ostaa sieltä. Siellä oli joku matkahuollon vähän halvempi tapa.

Edit. Jaha näytti olevan 65,5e. Ei kyllä ollu läheskään noin paljon helmikuussa.

Matkahuollolla pakettialennuksia

1 Like