Polkimet - poljinkeskustelu ja poljinvinkit

^
:smiley: Mistä johtuu tämä viestistä huokuva viha ja ylenpalttinen inho vastenmielistä yhteiskuntaa vastaan?

http://www.probikekit.com/eu/components/pedals-cleats/pedal-spares-accessories/exustar-double-leather-toe-strap.html

Sieltä alle 30€. Noita löytyy TFG:ltä ja SJS:ltä myös. Mutta jos pääset hypistelemän noita ja MKS vierekkäin niin valitettavasti sen eron huomaa kyllä heti. Hintalaatu noissa on kuitenkin hjemmetin hjyvä!

Kahdet Exustarit oon poikkassu. Kyllä ne yhden kesäkauden kestää mut ei märkiä olosuhteita. Mut hyvät ovat tohon hintaan nähden.

Miten hyvin tuplaremmit toimii yksireikäisten häkkien kanssa? (näyttää ainakin varmasti typerältä) Kannattaako edes harkita, vai suosiolla tuplahäkit?

Toimii. Ei näytä typerältä. Kaksireikäisten häkkien kanssa vähän paremmat.

Onko “pienien” lukkopolkimien (eggbeater, speedplay) ajotuntuma kovin erilainen normaaleihin häkkeihin verrattuna ? Mietin lähinnä onko tuollaiset pienet kepukat jalkojen alla kummalliset, vai pysyykö tuntuma suht samanlaisena. (jalan asento polkkimella, tasapainoasiat yms.) Hiton epäselvää toivottavasti joku ymmärtää :slight_smile:

-Taina

Se kengänpohjahan noissa tukee. Ei noilla polkimilla millään Vanseilla ajella.

Riippuu kengästä. Spedutossuilla vispilät voi ahdistaa, jäykistelypohjilla on sama vaikka olisi naulassa kiinni.

Häkkeihin verrattuna lukkopolkimien ajotuntumaerot syntyvät muista asioista.

Kaupunkiajossa en itse lähtisi vispilöihin, lähinnä siksi että liikennevaloista lähtiessä joutuu puoli polkaisua joskus ottamaan ilman lukitusta, ja silloin kaipaa vähän laajempaa pintaa.

Tähän astisella kokemuksella suosittelen kursk + eggbeater komboa, toimii kaupungissa! spedutossuilla aika herkkä klossin “säädöille”, muuten saatta varpaat puutua, mutta kun säädöt on kunnossa niin mukavat ajella IMO. niin ja valoissa ständätään :wink:

letkupohjalenkkarit + nollapinta-alaiset polkusimet: 0/5.

vatkaimet vaatii (mielipiteenäni) vähintään sidin skenetarralenkkarit…

Spedulenkkareita en omista mutta on kiva kuulla niiden ja eggbeatereiden yhdistelmää puoltaviakin mielipiteitä, harkinnassa siis moiset. Beatereiden kanssa mulla on ollu Shimanon jotkut maastokengät ja hyvin oon pärjännyt, ständäilly kaupungissa.

mankkis - 18:18, 17.2.2013 » Kahdet Exustarit oon poikkassu. Kyllä ne yhden kesäkauden kestää mut ei märkiä olosuhteita. Mut hyvät ovat tohon hintaan nähden.
Exustareista en tiedä mutta olen uittanut Zefalin sträppini säännöllisin väliajoin nahkaöljyssä. Hyvin on kestänyt kaikenlaisia olosuhteita.

Ite ajellu ihan tyytyväisenä vispilöillä ja spessun mtb compeilla. Spedu lenkkareista( esim. chrome tms.) ei oo kokemusta eli sinällään ei oo vertailu kohtaa niistä. ja joo en paljoa yleensä jaksa ständäillä, kun pitäis opetella kunnolla se niin ois vähän varmempaa se touhu, mutkun oon laiska.

Kiitos vastauksista ymsyms. foorumin väki selvästi aktivoitui :smiley:

-Taina

Itellä oli kans Kurskit ja Beaterit jossain vaiheessa, hyvin toimivat kunhan tosiaan klossit sai parin testilenkin jälkeen kohdilleen. :slight_smile:

Onkohan Biltema lopettanut Wellgon flättipedaalien myynnin kun ei näkynyt kaupassa eikä netissä. Jos näin on niin harmi, Clasun Wellgot taitaa maksaa tuplasti.

Mites noi muoviflätit, kannattaako? Thermalitet ei ainakaan näytä ihan niin hirveiltä kuin jotkut läpikuultavat.

Bmx-valmistajien muoviflätit ainakin go go vaan! Odyssey twisted vaikuttaa omaan mieleen aina parhaalta

oli wellgon flättejä Helsingin Biltemassa tässä alkuviikosta. ja tosiaan muoviflätit ok. Mielummin ottaisin 15€ muovit kuin 8€ biltsut/clasut

^Ok, muutama viikko sitten ei ollu.

E: Odyssey Twistedeihin ei taida mennä sträpit…

kränkky, holdfast jne menee kun viilaaa. Normisträpit menee ilman viilailuakin

jee jee