Perjantai-illan pienet

no ei tässä uutta Pelago Hankoa olla tekemässä

Kokeilin ja mahdolliseksi totesin rotsata 25.4 mm stemmin kokoon 26.0 mm. Nyt on bullhorn elämäntapa mahdollistettu ilman kaupassa käyntiä. Tällasen työkalun löytää eBaysta taikasanoilla adjustable reamer.

Aloitin myös uuden rungon rakentamisen.

7 Likes

Mikä fiilis tosta kalusta, käyttäsitkö satulaputken avartamiseen myös?

Yhden Konan rungon tuollaisella suurensin 27.0:sta 27.2 milliin ja aikaa meni noin 2 tuntia. Cycluksen reamauskalulla vastaava homma noin 15 min

1 Like

Styleriden Sinkkonen kalvas mulle tandemin satulaputket tommosella. Aikaa meni noin 15min.

Kyllä mä oon käyttänyt näitä erikoiskokosten satulaputkien avaamiseen hitsaamisen jälkeen. Toimii riittävän hyvin. Näissäkin laatueroja ja hyvä kahva varmasti nopeuttaa työtä, mulla ei sellasta ole ja laitankin aina avartimen ruuvipenkkiin ja käytän runkoa vääntimenä.

1 Like

No juu, tossa voi tietty olla sitte työläydessä eroa siinäkin, että ollaanko palauttelemassa putkea juottamisen/hitsaamisen jäljiltä alkuperäisiin mittoihin, vai kalvamassa kapeampaa putkea isommaksi.


Katkenneista poljinremmeistä lyhentelin ja niittailin tämmösiä yleis remmejä :+1: ainakin satulalaukun kiinnitykseen vaikutti melko hyviltä

8 Likes

Oman kokemuksen mukaan kaikkein kamalinta kalvamista on, kun tigaamisessa rosterilanka sulaa putken seinästä läpi sinne sisäpuolelle. Sitä ainetta rapsutellessa jää Intian Veijon kalvain kakkoseksi.

Imgur

ilmaisu “pienet” alkaa nopeasti muuttua epätarkaksi, jollei katsota rungon kokoa.

18 Likes

Piirroksen perusteella odotin jotain ihan kauheeta mutta täähän on oikein sopusuhtainen. Hyvin tehty.

Onko tähän tulossa myös etujarru?

Tämähän on muodoltaan lähes runollinen.
En olisi eilen arvannut nähdessäni tuon vajavaisena pukilla.

putkenpätkistä stemmiksi. pitäis stashaa lisää kiiloja, pultteja vielä on, mutta 1" kiilat on nyt varastosta loppu.

Tein myös esimerkkivideon siitä, miten lämmöllä saa oikaistua teräsputkia.

5 Likes