Pelit ja pelaaminen kiinnostaa.

onkos noista soulsseista mitään portattu puuseelle?

Ite ainaki ykköstä pelannu koneella mutta vaatii kontrollien puolesta aikalailla xbox tms ohjaimen.

Eikös ne kaikki ole, paitsi Demon’s Souls? Se on niistä ainoa Sonyn omistama.

Itselleni ovat Souls-pelit kyllä maistuneet (Demon’s ja 2 ensimmäistä Dark pelattu). Yksi isoja koukkuja on juuri se, että asiaoita ei turhan paljoa selitellä ja vasta kaikki vastaantulevat ja piilotetut nurkat koluamalla ja asioihin perehtymällä hilajlleen hahmottuu kuva ja päätöksiä joutuu tekemään vähän sokkona. Lisää uudelleenpeluuarvoa ainakin jonkin verran. Aikaahan noihin uppoaa aivan rutosti ainakin tälläisellä tutkailijalla, joten ei ole hyvään toviin viitsinyt tarttua ohajimeen Soulsien tiimoilta. Elden Ring kyllä kovasti kiinnostelisi ja ehkä sen hommaan sitten jossain kohtaa, kun vaikuttaa siltä, että ylimääräistä aikaa olisi tarjolla.

ai hitsi noi ohjaimet ei kyl sovi näihin käsiin bummer : /

Jos pelaa Steamilla ja PC:llä, niin Steam osaa tukea mitä tahansa kontrolleria - Playstationin, Xboxin, tai kolmansien osapuolien ohjaimet toimii kaikki. Et jos on vaan joku ohjain jolla pystyy pelaamaan ni onnistuu. Best PC controllers in 2023 | PC Gamer

joo siis ohjainten toiminta aateekoossa ei ookkaan se ongelma, vaan mun toiminta ohjainten parissa. vaikka pelien filosofia onkin git gud nii en haluais siihen päälle opetella suunnilleen alusta ohjaimen käyttämistä : D

Mulla on tilanne just päinvastoin: vuosien viihdekäytön jälkeen hommasin pelikelvon puuceen, enkä enää osaa hiiri-WASD -kombottaa. Annan tasoitusta ohjaimella… Ja PS5:llä ihan suosiolla vedän crossplatformit päällä, nöyrtyypähän vähän.

1 Like

juu. teorisoin tälleen, että lapsena, kun ei ole ollut kuin sega genesis ysärin alussa jonka sain sen vuoden kaikkina lahjoina yhteensä ja sit muuten lapsena ei äiteellä ollu varaa ostaa oikeestaan mitään hupilaitteita lapselleen tai varmaan ittelleenkään nii ei sit oo ollu mitään pleikkoja tai xboxeja varttuessa. paitti ehkä kavereilla mutta enempi oltiin sitten skeittaan kuitenki. ei vaan oo ikinä oppinu ohjaimiin.

Mulla oli ihan sama homma - oon pelannu koko elämäni hiirellä ja näppiksellä - ja lapsena 80-luvulla joystickilla C64 + Atarilla.

Pari vuotta sitten olin tilanteessa et päätin et se on saaketti pakko opetella - on niin paljon pelejä joista jään muuten paitsi. Otin opetteluun kiinnostavan ennen pelaamattoman pelin - Witcher 3 - ja rupesin vaan väkisin pelaamaan ohjaimella.

Alkuun se oli ihan hirveetä, mutta parissa viikossa rupes jotenkin sujumaan, ja nyt menee jo aika kivuttomasti. Mitään fps-pelejä en kyllä edelleenkään pystys sillä pelaamaan, mut kaikkea missä nopeus ei oo kriittistä kyllä.

Veikkaan sitäpaitsi että se tekee aivoille hyvää kun opettelee uusia hermoradotuksia käyttämään…

1 Like

oon tässä aika huono valitettavasti. epäonnistumisen pelko on tosi vahva.

Noni!

2 Likes

kävin itte hakemassa tän eilen :face_with_hand_over_mouth: vähä ehtiny vasta alulle potkia

Mä hain perjantaina, mutta vasta pari tuntia ehtinyt pelata. Ihan OK alku.

Ihan tässä nyt täytyy todeta tänne, että oikein olen tuosta Division2:n tykittelystä pitänyt. Pelattavaa on löytynyt varsin kivasti varsinaisen storyn ja NYCin jälkeenkin ja tässä nyt kuumeisesti jo seuraavaa seasonia odottelen. Edellinen oli mun mielestä kokonaisuutena varsin hyvä, joskin ehkä vähän se Stovepipe tehtävä sitten lopussa vähän tylsä ja puhdasta koneiden roiskintaa. Itse onneksi ehdin lukemaan/saamaan tiedon tuosta alkuun olleesta bugista niin osasin senkin skipata eikä tarvinnut WhiteHousea painaa useita kertoja.
Onni on kyllä ollut löytää hyvä klaani missä varsinkin muutama aktiivinen ja hyvä tyyppi joiden kanssa vielä aikataulut natsaa hyvin. Ihan eri tavalla kivaa kun vetää tuolla maailmassa kimpassa muiden kanssa tai edes parina.
Alkanut saamaan jo buildiakin kasaan, joten pystyy oikeasti vetämään soolona noita heroic-levelinkin juttuja ilman, että ihan karmeaa räpistelyä.

Eilen oli krapula, joten hairahduin ostamaan Nintendo Switchin. Vannoutuneena Sega-henkilönä sain perusteltua tän itselleni sillä, että voi lasten kanssa pelata. :face_with_hand_over_mouth: Mario Odyssey tuli hommattua samalla ja sen tiesinkin loistavaksi. Kirbyt on kuulemma kovia lapsillekin ja Zeldat tietysti kauheeseen tahkomiseen, mutta muita pelisuosituksia otan mielellään vastaan!

4 Likes

Mario Kart lasten kanssa pelattavaksi, jos hankkii lisäohjaimia. Jos Zeldat uppoaa, niin Xenoblade Chronicles- sarja kannattaa vilkaista myös, josko se saattaisi kiinnostaa. Jos taloudessa on pieniä lapsia, Animal Crossing voi niitä kiinnostaa tai sitten ei.

1 Like

Mario Party menee myös ihan mukavasti lasten kanssa, kuten myös muutkin saman tuoteperheen pelit. Odysseytä ei kyllä lyö noista mikään.

1 Like

Mario kartille ääni täältä myös, ehdoton.

1 Like

mario kartin seurassa saa kyllä aikaa kulumaan ihan mielettömästi :speak_no_evil:

1 Like