Parhaat vapaarattaat

BLB:n vapaarattaista kokemuksia? Royal-mallilla hintaa noin puolet Enosta.

Mulla on 60-pykäläinen BLB ollut vähän aikaa ajossa. Liian aikaista sanoa muuta kuin että tykkään tähän saakka ihan sikana, enkä kyllä yhtäkään Shimanon tai Dictan vaparia fillareihini laita.

Royal on nyt toista kesää Tunturissa. Käy ja kukkuu. Ei pahaa sanottavaa. Kumiluodista ostin. Pari Dictaa tuli kokeiltua, mutta ei niitä koskaan enää.

Pidetääs vapaarataskeskustelu myös täällä oikeassa paikassaan. onko vieläkään kukaan ajanutBLB Superior Freewheeliärikki tai kohdannut ongelmia?

Oon ajanu 60-klikkisellä BLB-vaparilla jonkin verran. Ongelmia nolla ja tuntuma + äänet on semmoset, etten semmosia lähiaikoina odottelekaan.

iivo - 11:44, 7.6.2013 » ACS:n crossfire-vapari tarttee ainakin omansalaisen irrotustyökalun, jossa on 6 lovea eikä 4 niinkun kaikissa muissa vapaarattaissa. Crossfire on tuntunut myös skippailevan ja paukkuvan vähän enemmän ku Shimano.
No kappas! Mulla on kans ollut sellainen jokusen viikon ajossa. Täytyy toivoa että se pysyy edelleen yhtä hiljaisena kuin tähän asti, koska eihän mulla tietenkään mitään 6-lovista työkalua oo (onneks osui välitysarvonta kerralla kohdalleen).

Itellä on toi BLB:n 120 klikkinen odottamassa kasaan laittoa. Raportoin kun ehdin.

Mulla on myös toi 60 klikkinen odottamassa. Ehkä ensi viikolla olen jo vähän viisaampi.

tnts - 22:29, 7.9.2013 » Pidetääs vapaarataskeskustelu myös täällä oikeassa paikassaan. onko vieläkään kukaan ajanut[BLB Superior Freewheeliä](http://bricklanebikes.co.uk/posts/394)rikki tai kohdannut ongelmia?
Mulla on toi linkin kuvista ensimmäinen ilmeisesti, tuli Plugin mukana. Tai ainakin ihan samannäköinen. Joku päälle paritonnia tolla on ajettu, ja ihan viatta ei ole selvitty. Vian kuvailu on vähän hankalaa kun en hahmota täysin vapareiden sielunelämää, mutta ajaessa toi rupeaa välillä metelöintimoodiin, jossa vaparista kuuluu hakkaavaa naksunaa. Jos lopettaa polkemisen hetkeksi ääni lakkaa, ja alkaa sitten ajaessa taas joskus uudestaan. Mitään huoltoa tolle en oo kyllä tehnyt.
nalle wheelroos - 22:48, 9.9.2013 »
tnts - 22:29, 7.9.2013 » Pidetääs vapaarataskeskustelu myös täällä oikeassa paikassaan. onko vieläkään kukaan ajanut[BLB Superior Freewheeliä](http://bricklanebikes.co.uk/posts/394)rikki tai kohdannut ongelmia?
Mulla on toi linkin kuvista ensimmäinen ilmeisesti, tuli Plugin mukana. Tai ainakin ihan samannäköinen. Joku päälle paritonnia tolla on ajettu, ja ihan viatta ei ole selvitty. Vian kuvailu on vähän hankalaa kun en hahmota täysin vapareiden sielunelämää, mutta ajaessa toi rupeaa välillä metelöintimoodiin, jossa vaparista kuuluu hakkaavaa naksunaa. Jos lopettaa polkemisen hetkeksi ääni lakkaa, ja alkaa sitten ajaessa taas joskus uudestaan. Mitään huoltoa tolle en oo kyllä tehnyt.
Tää sama ilmiö on esiintynyt meikäläisellä niin Dictoissa kuin myös Shimanon vaparissa. Semmosta klonksetta alkaa pitää. Ei sinänsä vaikuta toimintaan mutta äänenä kyllä melko ärsyttävä. Täytyis varmaan lyödä rahaa ENOon.

Onkos kellään kokemusta Halon Clicksteristä?
http://www.halowheels.com/products/part/FWHA716K

Tuollainen on tulossa Koo Bikesistä hintaan 35£

Melkoinen ääni kyllä tuntuu lähtevän rullatessa

nalle wheelroos - 22:48, 9.9.2013 » Mulla on toi linkin kuvista ensimmäinen ilmeisesti, tuli Plugin mukana.
Tarkistin parin vuosimallin Chargen plugin speksit ja niissä luki kyllä että mukana on Dictan vapari kuten näissä halpispyörissä yleensä tulee, oletko nyt varma että siinä on tuollainen BLB vapaaratas? Ne ovat kaikki hyvin samannäköisiä.

Kyllä siinä lukee toi sama Made by Cold-Forged Technology ym. -teksti mikä noissa BLB:n rattaissakin. Voi kyllä olla, että se vaihdettiin sitten ensihuollossa tohon kun muistaakseni valitin jo silloin tosta kalkatuksesta.

Saakki - 22:49, 9.9.2013 » Tää sama ilmiö on esiintynyt meikäläisellä niin Dictoissa kuin myös Shimanon vaparissa. Semmosta klonksetta alkaa pitää. Ei sinänsä vaikuta toimintaan mutta äänenä kyllä melko ärsyttävä. Täytyis varmaan lyödä rahaa ENOon.
Sama juttu täällä Shimanon suhteen. White on ollu ajossa ja on se vaan niin ihanata. Ja ihan mielelläni kuuntelen sitä rullausääntä, sillä on ihan kiva ilmotella edellä meneville, että aikomus olis mennä ohi. Shimanoista ei juurikaan ääntä lähteny.
nalle wheelroos - 23:51, 9.9.2013 » Kyllä siinä lukee toi sama Made by Cold-Forged Technology ym. -teksti mikä noissa BLB:n rattaissakin. Voi kyllä olla, että se vaihdettiin sitten ensihuollossa tohon kun muistaakseni valitin jo silloin tosta kalkatuksesta. http://i.imgur.com/wMJvPBq.jpg
toi taitaa olla tää: http://fillarikellari.fi/index.php?np=4&md=31&sd=3109&item=3109-0353

Voi olla toikin, en tiedä oliko noita Superioreita edes lanseerattu vielä 2011. Samalta tehtaalta noi tullee jokatapauksessa. Onko tossa paskimmassa versiossa sitten 15 clicks vai mistä se laatuero käytännössä syntyy?

Katos joo, oisko se tosiaan samaa settiä eri rasiassa.

Fillarin mukana tuli whiten vapaaratas jossa on hampaat tosi kuluneet, mutta muuten tuntuu toimivan tosi smoothisti. Onko mitään järkeä ostaa vaan uusia hampaita (esim. täältä kunhan 18t tulee varastoon), vai onko koko vapaaratas vaihtokunnossa siinä vaiheessa kun hampaat on ajettu loppuun?

Tuskin se vaihtokunnossa on. Uutta hammastusta kehiin vaan. Charlie myy pari puntaa halvemmalla + in stock.

^^ jos laakeri on kunnossa niin ei ole. se laakerikin on helposti vaihdettavissa ja hyllykamaa alan liikkeissä.

toistaalta voit toki myydä sen mulle vaikka kympillä ja ostaa tilalle kokonaan uuden jos siltä tuntuu?