Panasonic

Laitetaan nyt vielä kuvia tästä niille, jotka ei viime keskareissa olleet. Eli homma alkoi täältä ja nyt ollaan tässä pisteessä. Vielä pientä säätämistä keskiön ja satulan kanssa, mutta tuntuu hyvältä kyllä saada tämä suht pitkä projekti valmiiksi.

http://velospace.org/files/edestao.jpg

http://velospace.org/files/edesta.jpg

http://velospace.org/files/drive5.jpg

speksit velospacesta:

Frame:
Panasonic track frame

Handlebars and Stem:
Nitto riser and Nitto njs steel stem

Fork and Headset:
panasonic fork, tange njs headset

Front wheel:
velocity fusion, suntour superbe pro njs, vittoria zaffiro

Rear wheel:
velocity fusion, suntour superbe pro njs, vittoria zaffiro

Crankset and Bottom bracket:
sugino super mighty, sugino zen 47t njs

Saddle and Seat Post:
kashimax 30mm rail njs seat, nitto njs seatpost

Pedals and Chain:
DID njs chain, dimension track pedals, clips and douple staps.

Cog/Gearing et cetera:
euro-asia imports 18t, gearing 47/18

en näe kun yhden virheen tuossa… raiseri stonga. Näin musta tuntuu ja mitäs vi"(## sen on väliä, heh heh

:slight_smile: älä huoli. Droppi tulee kyl hommattua ensi kesäksi, jolloin on tarkoitus myös käydä radalla kokeilemassa. Täytyy sitten vähän fiilistellä, jaksaako sitä käyttää kaupunkiajossa vai ei.

Jos hommaat droppitangon, niin hommaa myös toinen stemmi. Sen jälkeen tangon vaihto on niin helppoa, että sen voi tehdä aina, kun tekee mieli lähteä radalle. Vaikka ajelis droppitanko repussa ja vaihtais vasta paikanpäällä.

Ihan vaan kuriositeettina; paljon tuli projektille hinnaksi?

Siistin näköinen paketti, hyvin sopii osat yhteen.

Erittäin hieno on. Erityisesti toi vihreä väri on varsin freesi.

Mutta tavoilleni uskollisesti mä kyllä pätkäisisin ton stongan vielä puoleen tosta, heh heh.

Joo, tanko.width-=15;

Asiasta toiseen, kumpi suunta on se oikea asentaa remmi häkkipolkimeen. Mulla ainaki kaikissa pyörissä lukko tulee alhaalta ja remmin pää osoittaa alas, mut monella on tuolleen toisinpäin.

Pätkäsin tosta tangosta jo 8 senttiä tossa yks päivä (ennen kuvan ottamista) ja tuntuu nyt aika hyvältä. En oikeen nää järkeä pätkästä riseria ton enempää, mutta katsellaan sitten kun pääsee taas ajelemaan tolla.

remmejä voi pitää miten vaan itse haluaa, kyllähän ne tehtävänsä hoitaa molemmin päin.

mulla oli omat tuplat ensin noin kuten Tokoilla kuvissa mutta käänsin ne sitten toisin päin koska remmien päät liehu ikävästi siinä päällä.

nyt ne on itselläni mielestäni paremmin ja olen kehittänyt itselleni näppärän tavan kiristää niitä. remmit menee - sillai jännästi - muodostaen pienen lenkin siinä lukkosoljen kohdalla niin että saa sormen väliin ja niitä voi helposti kiskoa tiukemmalle jos tarvii.

tnts - 1 hour ago » Asiasta toiseen, kumpi suunta on se oikea asentaa remmi häkkipolkimeen. Mulla ainaki kaikissa pyörissä lukko tulee alhaalta ja remmin pää osoittaa alas, mut monella on tuolleen toisinpäin.
Milloinkaan ei voi tietää, koska pitää vetää yllättävä työmatkamäkikiri. Silloin hihnat pitää saada kiristettyä polkiessa, eli lukko alhaalta ja kiristys ylös vetämällä on käytännöllisempi.

Onkos ollu ongelmia eturenkaan kiinniottamisen kanssa? Tuo polkimen ja renkaan väli näyttää tosi ahtaalta, joten voisi kuvitella popon ottavan kiinni tiukemmissa manöövereissä.

Kyllä eturenkaaseen saa jalkansa osumaan aika helposti, mutta ei ole ainakaan vielä tullut suurempia ongelmia siitä. Eikä se niin tiukkaa tee että meno loppuisi siihen kokonaan.

niin ja tuota runkoa ei ole vissiin suuniteltukaan mihinkään bmx-fixie bar-spinni kikkailuun. Ajat loivaa kaarretta ja aina vasuriin vaan höhö

kannattaa myös huomata että runko on aika pienikokoinen.

Aivan kuin olisin nähnyt tämän pyörän puol seiskan maissa simonkadun ja manskun risteyksessä kevlillä. Rungon väri näytti samalta, dekaali putkessa valkoinen(?) ja pienikokoinenkin oli. Saatoin kyllä väärinkin nähdä, pimeää kun oli ja ajettiin eri suuntiin.

Onko tää siis vielä ajossa/Suomessa? Ei ole tullut koskaan (aikaisemmin?) spotattua. Hiano pyörä.

Ja mä luulen nähneeni tän kahdesti tiistaina. Oli kyllä näyttävä ilmestys.

Söpö!