Päivän löytö

Olin pari vuotta sitten kolme kuukautta töissä Turussa jätteenkäsittelylaitoksella (huom. ei siis mikään “kaatopaikka”), mutta ei sieltä mitään saanut ottaa. Suuresti se harmitti itsensä ja ympäristön puolesta.

Tai no otinhan minä kerran kassit täyteen Fisher Pricen uusia leluja konkurssikaupan jäämistöstä. Kaupan työntekijät taisivat olla varsinaisia taulapäitä, kun eivät keksineet rekalliselle leluja parempaa käyttöä. Ja taas luonto- ja lelujen valmistajat kiittivät :-/

Ette edes halua tietää mitä kaikkea jätteenkäsittelylaitokselle vietiin puoliksi mädäntyneestä hylkeestä alkaen. Ainakin kolmen kuukauden aikana näki taas kuinka paljon jätettä tuotetaan, ja näki senkin kuinka vähän ympäristöä ja luontoa loppujen lopuksi arvostetaan.

ripaus - 11:09, 13.11.2009 » Olin pari vuotta sitten kolme kuukautta töissä Turussa jätteenkäsittelylaitoksella (huom. ei siis mikään "kaatopaikka"), mutta ei sieltä mitään saanut ottaa.
Et sattunut olemaan siellä Saramäen verorahoitteisen hotellin lähellä? :D Hyljettä ei ole vielä tullut vastaan, mutta tongin tossa juuri +100 kg mädäntyneitä raatoja kasasta... peuroja, sorkkia, sisäelimiä ja muuta mukavaa. Jollain on jännä käsitys rakennusjätteestä. Muistinhan mainita veriset sairaalaletkut?

Se on totta että se paskan määrä, mitä Turun kokoisessa kaupungissa tuotetaan, on aivan hirvittävä. Tosin pitää muistaa, että kierrätys pelaa kaiken kierrätykseen kelpaavan materiaalin osalta. Ainakin mun työvuoron aikana, polkupyörien osalta… :wink:

“If you found your bike in the trash, there is propably nothing wrong with it.”
Vai miten se meni?

Fillarifoorumilla törmäsin tähän: http://www.rembetis1.de/

Tuolta voi päivän löytöjä tehdä.

Tsippadei. Jätelavalta löytyi 57 cm Tunturi Professional.

http://img94.imageshack.us/img94/6202/dscn0571e.jpg

Eihän tuo priimakunnossa ole, ja osa komponenteistakin on jotain economy luokkaa, mutta pitihän se talteen ottaa.

loysin just jalkalistan ja seinan valista markan.

Kerrohan, tle88, (oletan kyllä että todellakin tiedät) millainen on Dawesin eräs toinen malli, Dawes Atlantis?

Ei oo muuten tle88 näkynyt pitkään aikaan…

bronto - 13:34, 31.5.2010 » Ei oo muuten tle88 näkynyt pitkään aikaan...
Minä pidän tätä huonona asiana.
vasaraasialainen - 14:05, 31.5.2010 »
bronto - 13:34, 31.5.2010 » Ei oo muuten tle88 näkynyt pitkään aikaan...
Minä pidän tätä huonona asiana.
Samoin, kylla Tuuren jutuista suurin osa oli rautaista tietamysta (pun intended) ja lisaksi kiinnostaisi tietaa miten sen multa ostetun Bianchin entisointi etenee.

Oikeastaan kun Tuuren profiilin katto, näky että nelisen kuukautta kestänyt hiljasuus on just muutama tunti sitten päättyny.
Viisaita sanoja odotellessa

^ Piti oikein tarkistaa : )
“Löytöjä Interwebistä User last replied: 4 months ago. Most recent reply: 4 hours ago” - tarkoittaa että käyttäjä (eli tässä tle88) vastannut viimeksi 4 kk sitten, ketjun viimeinen vastaus 4 tuntia sitten.
Onneksi Tuuren rautainen ammattitaito ja -tieto säilyy niin kauan kuin palstakin : )

Ähh, tottakai… Katsoin vähän väärin merkintöjä. No jäädään silti odottelemaan.
Tosin toisena, joskin aika vanhana löytönä Puch retkipyörä, nimenomaan wanha

Pari vuotta sitte Ruotsista kaatopaikalta Centurion Super LeMans, musta oransseilla teksteillä. Kuin suoraan pakasta, mitä nyt tangon teipit vähän kuluneet. Siirtolavalta Miyatan runko. Siirtolavoilta yleensäkin kaikennäköistä; puolen tusinaa vahvistinta ja muuta stereokamaa, pihan roskiksesta steinbergerin sähköbasso, rumpusetti, artekin tuoleja ja pöytiä jne. Itseasiassa melkein himan koko irtaimisto. No joo, on sitä jotakin kirpputoreilta ja kierrätyskeskuksistakin tullu hankittua… Itseasiassa roipetta on niin paljon ettei kaikki oikeen tahdo mahtua mihinkään.

En tiedä lasketaanko tähän ketjuun mutta löytö kuitenkin: Pyöräkellarista löytyi tämmönen ja ostin omistajalta 50 eurolla

Mun dyykkaama Dawes näyttää nykyään tältä. Kaveri teki siitä sinkulan, mun pienellä avustuksella. Pientä meikkausta ja satulan rasvaus niin tulee lisää infoja myöhemmin :slight_smile:

Mä löysin omistukseeni jotain misten tiä mitään Vielä.

vanha cressu,maailmanmestaripyörä aihio,oranssi,musta/kultakoristein/tekstein.Pystyputkessa etuvaihtaja jossa kiintee lyhyt vipu josta hämmentää pykäliä.lisäks kiinni tässä on siisti brooks jakkara,satulatolppa,muhvityyppinen stemmi,simplex vaihtajavipu vinoputkessa,etuhaarukkajossa kiinni joku vanhasiro jarru jonka tekstistäen ottanutviel enempiä selkoa.keskiöon outo…oisko joku 5-6cm halkasija,sisäkierteet,kovin kapeakeskiömuhvi on myös.tähän ku löytäs ajanmukaiset stongat,jarruvivun/t,kiekot ja saissoviteltua jostain jollain muinaisella eturatas/kampi-combolla niin ois kai ajokunnossa.

runkonro on tässä noin millin paksu pelti?lätkä,kokoluokkaa 5mm x 50mm,se on tinattu satulan alle pystyputkeen putken suuntaisesti,messingillä ja siinä lukee " N850538"

edit:

melkolailla juurikin tollanen,hitsattu runko,vaihtaja,kaikki aikalailla just kuin tossa alla olevassa:

http://www.cykelhobby.com/cre53.htm

tervetuloa hoolie fauber-jengiin, mul on cressun helracer 200 oottamassa entisöintiä :wink:

tänks mään:)

onko sulla jotain vinkkiä siitä millanen toi tarvittava,kadonnut keskiö mahtaa olla?

entisöinti mullaki o mielessä,tai ainakin,saattaa rassi aikakauden henkiseksi,orkkiskokoonpakoon saattaminen lienee on aika epärealistinen haave näillä tuloilla.

Sen pitäisi olla fauber. Peten Helracerissa ainakin on moinen. Kierrekupit, suuret irtokuulat. Mulla saattaa olla siitä jossain purkuvaiheen kuvat, jos tarvetta tulee.

jarkko - 5:07, 8.7.2010 » Sen pitäisi olla fauber. Peten Helracerissa ainakin on moinen. Kierrekupit, suuret irtokuulat. Mulla saattaa olla siitä jossain purkuvaiheen kuvat, jos tarvetta tulee.
no todellakin kiinnostaa moiset kuvat,ei niist ainakaan haittaa olis.