Päihetiden käyttämättömyys kiinnostam -Eli: Päihteiden käyttämättömyys -topique

negaatio - 21:25, 20.8.2017 » Ite tykkään oluista ja viineistä enkä aatellu lopettaan
Quoted for truth
RTZ - 20:39, 20.8.2017 » Lidlistä 'holiton Finkbrau kroonisesti loppu, joten pilsnerillä mennään. Ja juhlapäivinä vähäisissä määrin muullakin, mutta aika mitättömäksi on tuo tissuttelu menny.
Muistin, että onhan tässä kesän mittaan mennyt Fidel Castrojakin jokunen kyllä. Mutta aika loivasti noissakin on rommia ollut.
negaatio - 21:25, 20.8.2017 » Ite tykkään oluista ja viineistä enkä aatellu lopettaan
Mäkin kyl tykkään, mut ne hyvät on yleensä kalliita :C
walto - 18:38, 20.8.2017 » Nyt on taas foorumilla puhuttu niin paljon päihetiden käytöstä että vois välillä puhua käyttämättömyydestäkin.
Hyvä idea.

Ja tässä sitten puhutaan kuitenkin päihteiden käytöstä:

walto - 18:38, 20.8.2017 » Viimeaikoina tullu vedettyä enää vaan hyvin kevyehköjä tumuja
Konsta - 19:53, 20.8.2017 » ehkä 1 tölkki kaljaa per pari viikkoo
RTZ - 20:39, 20.8.2017 » pilsnerillä mennään. Ja juhlapäivinä vähäisissä määrin muullakin
Groucho - 21:05, 20.8.2017 » ei jaksa pelkkää vissyä nauttien aina kattoa ja kuunnella muita.
negaatio - 21:25, 20.8.2017 » Ite tykkään oluista ja viineistä enkä aatellu lopettaan
Aplodien paikka. Sanille nimittäin. Sani puhui päihteiden käyttämättömyydestä. Muut saavat mitalin osallistumisesta kohtuukäyttökeskusteluun.
Edge pitänyt [s]~1,5 vuotta[/s] ööh... oiskohan ehkä 26 vuotta, enkä ajatellut dropata.

Itte oon ottanu tavotteeksi ja oman käytön lähtökohdaksi enemmän sen, et kun nauttii päihteitä ni et kognitio toimis tarkotuksenmukaisesti, myös jälkikäteen. Koska siitä mulle on eniten hyötyä ja kaikkee muunlaista käyttöä pyrin sitten karsimaan ratkasemalla ongelmat muilla tavoilla. Pitäs nyt vaan miettii et miten sais maksalaatikkoa alas, etoo vaa ajatus ku oon syöny niin fressisti et oon pystyny päihteillä vähemmän ja keskittyä ostaan ruokaa. Ajoin kyl vitusti pyörääkin.

Ehkä eniten tähän on johtanu se et oon opetellu sisäistää asioita kokemukseeni torjunnan sijaan. Sit ois hyvä opetella vielä sujuvasti harhauttaan mieltä ja pelaan asioiden kaa joita ei sillä hetkellä kykene sisäistämään kokemukseen miellyttävästi. Stressivetoisena otuksena pikkasen raskasta. Lempeää kontrollia ja sit välil pitäs opetella viel välillä rentoutumaan ja päästämään irti. Mut mä kyl nautin kontrolloimisesta.

Jossai vaihees kai vois koklaa jotai kuukauden täysstreittaamista, included se kofeiini. En kyl tiä mihin se johtais mut ku en tiiä ni kai sitä ois hyvä. Olihan mul toukokuus joo mut noh en huomannut kuun loppuvaiheessa enää hirveästi eroa.

e. vitut maksalaatikosta, syön tahinia purkista.

Lumikko - 22:32, 20.8.2017 »

Hyvä idea.
Ja tässä sitten puhutaan kuitenkin päihteiden käytöstä:

RTZ - 20:39, 20.8.2017 » pilsnerillä mennään. Ja juhlapäivinä vähäisissä määrin muullakin
Hyvin sinällään irroitettu kontekstista, kun edellisessä lauseessa valiteltiin sitä, että alkoholitonta olutta ei ole lähiliiterissä ollut pitkiin aikoihin (koska kuulemma myydään loppuun heti kun sitä kauppaan saadaan) ja seuraavassa todetaan, että käyttö on mennyt aika olemattomaksi. Mutta joo. tähän ketjuu ei kai sitten kuulu kuin täysabsolutismi, vaikka heti avauspostauksessa puhutaan satunnaistupakoinnistakin.

Joo-o. Olen erilainen ja tiedostan hyvin sen.
Ikää jo +40v ja mitään en oo ottanu / edes kokeillut.
Lapsuus oli hurjaa että 6 vuotiaana jo lupasin itselleni ääneen etten aikuisena ota mitään.
Rahaa ei ole mennyt alkoholiin, tupakkaan, huumeisiin, ym.
Päihteitä en ole edes ikinä kokeillut, en kokeile, ei tarvetta / ei kiinnostusta.

Elämä on valintoja, pitäisi vain uskaltaa tehdä ne omansa.
Yökerhoissakin olen nuorena kulkenut, mutta kuskina olen aina ollut, vesi vie hyvin janon.
Tyytyväinen taitaa puolisokin olla arkeemme tänä päivänä.
Ihmiset ovat niin erilaisia, kerroin vain nyt oman tarinani.
PS. Sen papukaijamerkin sain jo aikaa sitten.

RTZ - 23:12, 20.8.2017 »
Lumikko - 22:32, 20.8.2017 » Hyvä idea. Ja tässä sitten puhutaan kuitenkin päihteiden käytöstä:
RTZ - 20:39, 20.8.2017 » pilsnerillä mennään. Ja juhlapäivinä vähäisissä määrin muullakin
Hyvin sinällään irroitettu kontekstista, kun edellisessä lauseessa valiteltiin sitä, että alkoholitonta olutta ei ole lähiliiterissä ollut pitkiin aikoihin (koska kuulemma myydään loppuun heti kun sitä kauppaan saadaan) ja seuraavassa todetaan, että käyttö on mennyt aika olemattomaksi. Mutta joo. tähän ketjuu ei kai sitten kuulu kuin täysabsolutismi, vaikka heti avauspostauksessa puhutaan satunnaistupakoinnistakin.
Eläpä ny ittees ota. Eikö mun huomio ollut ihan hauska? Ja oli siinä muitakin. Tarkoitus ei ollut nostaa ketään kepin nokkaan. :)

En ottanut itteeni. Mutta olihan toi ny kahden toiseen suuntaan vetävän statementin välistä taitavasti irroitettu. Entenkin, kun mun mielessä ton mun postauksen varsinainen pihvi oli toi, että alkoholitoin Finkki on tosiaan Lidlistä jatkuvasti loppu. Ketjussa työskentelevä tuttu ties kertoa, että muutaman kuukauden jo ollut selvää buumia tuon suhteen.

  • tosiaan se, että alusta alkaen ketju on ollut fiilikseltään enemmänkin keskustelua “mitä käytät, mitä et, miksi?” kuin “tänne vaan totaaliedgeilijät”.

Oluen tissuttaminen on ruvennu vähän tökkiin. Pitäis kai keksiä joku hyvä vaihtoehto kun oon yhtälailla koukussa sen makuun kuin alkoholiin. Viinit ja viinat säilyy kaapissa ihan hyvin, olut sen sijaan ei. Placebobisse ei oikein maistu, tai oli joku hyvä mut se oli kalliimpaa kuin se oikee paska.

Ginger Alea vois tehdä pitkästä aikaa niin ois jotain lipitettävää.

Tuhlasin just vähiä rahojani uuteen levariin ja vannotin ittelleni et tää on nyt sit pois bisserahoista. Tos se nököttää toteemina muistuttamassa kaljanjuonnin ihanasta turhuudesta.

vedä kombuchaa jos se mausta on kii. Juo käsidesiä jos se on alkoholista kii.

kaukomieli - 12:48, 21.8.2017 » Tuhlasin just vähiä rahojani uuteen levariin ja vannotin ittelleni et tää on nyt sit pois bisserahoista. Tos se nököttää toteemina muistuttamassa kaljanjuonnin ihanasta turhuudesta.
Mä oon joskus yrittän ostaa jotain korvaamaan muuta. Ei toimi. Menee rahaa kahta enemmän. Mut noin niinku muuten, holillinen beer on aika reilust vaihtun holittomaan.

Kombucha on kyllä hyvää tissuteltavaa, vahva suositus

DanielBraun - 13:36, 21.8.2017 »
kaukomieli - 12:48, 21.8.2017 » Tuhlasin just vähiä rahojani uuteen levariin ja vannotin ittelleni et tää on nyt sit pois bisserahoista. Tos se nököttää toteemina muistuttamassa kaljanjuonnin ihanasta turhuudesta.
Mä oon joskus yrittän ostaa jotain korvaamaan muuta. Ei toimi. Menee rahaa kahta enemmän.
Juu näinhän se yleensä menee mut yritetään ny kuitenkin.
Roller94 - 13:25, 21.8.2017 » vedä kombuchaa jos se mausta on kii.
happo-orgiat - 14:00, 21.8.2017 » Kombucha on kyllä hyvää tissuteltavaa, vahva suositus
mitä merkkejä muuten suositte?
negaatio - 14:22, 21.8.2017 »
Roller94 - 13:25, 21.8.2017 » vedä kombuchaa jos se mausta on kii.
happo-orgiat - 14:00, 21.8.2017 » Kombucha on kyllä hyvää tissuteltavaa, vahva suositus
mitä merkkejä muuten suositte?
DIY best. Jos kiinnostaa aloittaa, niin viskaa yv. Täällä on muutama scoby joutavana ja vaihdan niitä esim. vihreään teehen.

Parhaita kaupallisia taitaa olla Karma, mutta ei ole oikein rahaa ostella noita 4+ euron pulloja huvikseen, joten en tiedä kovin tarkkaan mitä nykyään saa kaupasta. Kellaripanimon tuotteet ovat olleet pääsääntöisesti vähän plääh. Vigo maistuu lähinnä limulta.

Suosittelen Happo-Orgia Panimoiden orgastisen makuista kombuchaa.

PS. Tarttisin ehkä uuden juuren, kun onnistuin taas tappamaan vanhan…

negaatio - 14:22, 21.8.2017 »
Roller94 - 13:25, 21.8.2017 » vedä kombuchaa jos se mausta on kii.
happo-orgiat - 14:00, 21.8.2017 » Kombucha on kyllä hyvää tissuteltavaa, vahva suositus
mitä merkkejä muuten suositte?
Komputsassa on etanolia, menkää tonne alkoholinkäyttötopikkiin senkin juopot.