P:Yet another Mercier Revisited 2018

22.7.2018

30.03.2018

20.03.2018

-23.9.2017-

  • 12.9.2016 -

Bongasin Torista Mercierin rungon, ja kävin hakemassa sen ajatuksella että vaihdan peugeotista jalkajarrukiekot ja muut kamat siihen kun on vähän pienempi.
Se oli kuitenkin parempi kuin ajattelin, niin tarvii ehkä panostaa hieman enemmän.

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p526x296/14141873_10209092990233436_4548688505707484237_n.jpg?oh=841a5b336fe1a43012b4f50e45b94334&oe=585A33EE

Ilmeisesti tämä on niitä samoja jotka on ollut tunturin tarroilla, koska emäputkessa on soikea jälki joka täsmäis tunturin logoon. On ollut aika kokoonpano, kun putki on noin hyvää ja vaihteet sitten halvinta muovista Simplexiä gipiemmen logoilla.

Joka tapauksessa putki on 531:stä, ja kammet Gipiemme dual sprintit. Ne ainakin jää, muusta en vielä tiedä. Mukana tuli tollanen geneerinen fix-fix kiekko, ja taidan kasata aluksi sinkulaksi vaikka vaihteetkin kyllä kiinnostelis.

Ja sait tuon 45 eurolla?

Dayum.

Olin kyllä ihan positiivisesti yllättynyt. Vanne ei kyllä tullut siihen rahaan mukaan.

Ilmotuksessa luki että 501 putkea niin meinasin että se on joku retkirunko.


Piti vähän visualisoida ennen purkamista.

Stemmi oli normaali 22.2mm joka oli hakattu sisään, onneks irtos helposti puunuijalla. Kaikki paitsi kammet ja keskiö tulikin jo irroteltua, kun kampihylsy on mystisesti kadonnut.

Teit kyllä vuoden kaupat. Mercierin viimeisiä runkoja ennen tehtaan sulkemista. Viimeistelyn taso on mielestäni todella hyvä.

Täys Reynolds 531 Vitusksen haarukoilla. Setin paino on muistaakseni 2,8kg ilman laakereita.

Tolppa on 26,4 ja stemmi on se tasan 22mm. Keskiö tietysti myös ranskalainen.

Sulla on suht harvinainen runko. Tee hyvin.

EDIT: Ai sinne olikin törkätty 22.2mm stemmi väkisin sisään.

Olis muuten 22mm teräksinen ITM ylimääräsenä. 110mm tais olla. Kiinnostaako?

No kyllä kinnostaa, kunhan hinta osuu.
Mietinkin että teräksinen olis jees mutta vaikea löytää kun ei voi vaan hioa.

Eihän toi kovin harvinainen ole, kun noita tälläkin foorumilla monta samanlaista.
Vuoden kaupat lienee vielä se Samoilov.

Koeajot ajeltu, fiksinä ilman jarruja.
Koko tuntuu sopivalta ja välityskin aika jees 52/17.

Varmaan silti laitan jarrut ja vapariksi.

Kävin vähän tykittelemässä ja samalla ottamassa parempia kuvia.
Vielä tarvis etukiekko hommata ja tankonauhat sais saapua kiinasta.






https://c1.staticflickr.com/9/8203/29524040832_e49d8ea887_h.jpg

5/5

Laitoin uudet vanteet mercier perjantain kunniaksi.
Stemmi on jumissa, tarvii liottaa että saan pidemmän tilalle.

Olin katsellut jo pitkään myynti ilmoitusta, mutta koska mulla on jo yksi, eikä todellakaan ole minkäänlaista tarvetta uudelle pyörälle, niin sain vastusteltua.
No, olin lomailemassa Pariisissa ja Lakimies uppasi myyntiketjuaan. Viidennen päivän seitinohuessa en voinut enää vastustella vaan painoin liipasinta.

Meni jonkun aikaa että sain projektin kotiin, ja innolla pakettia repimään auki.
Runko on paljon hienompi kuin luulin, ja todella paljon parempi kuntoinen kuin tuo sininen.
Lakimies sanoi että Columbuksen Aellea, mutta ihan samalta tuo näyttää kuin sininenkin, keula on kyllä eri.

Keskiö löytyi hyllystä, penkiksi on uudelleen päälystämäni Fujita Compy, kammet on jotkut Solidat jotka löytyi foorumilta. Vanteet vielä työn alla, tekis mieli jalkajarrua mutta saa nähdä.

Edelleen tuo on upea runko. Hyvä että meni
käyttöön. Itämaan kolme viisasta miestä sanoivat minulle että on Aellea. Tolpan,26.6 paksuuden vuoksi.
Näin minulle sitä perusteltiin. Ja se vielä että Mercier on käyttänyt juurikin tuota Aellea 80-luvulla rungoissaan. Mutta mene ja tiedä sitten.

Ranskalainen 531 setti pitäis olla 26.6 satulatolpalla. Tossa sinisessä tais olla sama.
Englantilainen 531 on 27.2. Eikä sen niin väliä, siisti runko.

Kiva nähdä, mitä tästä syntyy. Olin itsekin pariin kertaan aika lähellä ostaa tämän, koko olisi ollut luultavasti sopivampi, kuin omassa Mercierissä.

Kävin hakee tekniikanluovuttajan.

Suoritin ohjaamohaaveiluja.

onpas nätti ja kiva pyörä

baader - 21:16, 16.2.2018 » Kävin hakee tekniikanluovuttajan.
mutta nyt nyt nyt eeeeeeeiiii

Kahvat ja etukori puuttuu, muuten alkais olla valmista.
Tää on mun uus toripyörä, en tiedä tuliko täsät liian hieno ulkona säilytettäväksi, toivottavasti ei pöllitä.

Hitsi ku en ostanu. Kuvat ei kyl antanu oikeutta ja ajattelin liikaa rahatilannetta :stuck_out_tongue:

Dibs!

Niin…sullehan taisin mainita asiasta parikin kertaa:) että tule paikan päälle.