P: Viiden markan jakari

Tee vaikka stemmi ne sano. Se on helppo ja nopee väliprojekti johon lorottaa happipullon pohjat ennenkuin hakee uuden rungon juottamista varten ne sano. Stemmi:

Tässä projektissa mennään kaikessa vaikeamman kautta, joten ylikoon quillin kiristys tulee alakautta ruodon läpi jotta päällinen jää siistin sileäksi. Ja koska jostain syystä päätin etten juota mutteria itse stemmin, no, stemmiin, niin toteutin sitten tommoisen tappimutterihenkisen ratkaisun.

Putkien päiden viisteet pitää tosiaan tehdä juottamisen jälkeen kun muuten en saa noita jigiin kiinni.

Edit: nyt kun kuvien uppaus taas toimii, niin pommitan tähän muutaman prosessikuvan.

19 Likes

e. nonii, aitoa timoma tyyliä, kunnon erikoismenoa

1 Like

en enää ymmärrä tästä mitään mutta halusin vaan tulla tänne sanomaan että arvostan, jatka samaan malliin ja terveiset

Musta tuntuu että mä ymmärrän mutta tässä ei taida siitä huolimatta olla mitään järkeä.

Sellanen fit and forget stemmi.

Niin no ei kai sitä kauheesti tartte stemmiä ropata muuten ku rasvauspäivänä ja sitä varten saattaa ehkä jaksaa ottaa etujarrun irti.

Mutta siinä kyllä olet oikeassa että järkeä tässä ei ole. Järkeviä ratkaisuita saa kaupasta.

9 Likes

pitääkö tuossa siis ruuvata etujarru irti jos haluaa säätää stemmiä?

onneksi se vinksinvonksin olevan stemmin saa väänneltyä aika iisisti nii ei voi ku littipeukkua nostaa stemmin rosvousmahdollisuuden vähentämisestä.

Epäsiistin satulatolpan kiristimen voi poistaa, jos käyttää kiilatolppaa. Se vaatii vain satulan irroittamisen satulatolpan säätämiseksi. Toki senkin voisi tehdä alakautta riittävän pitkällä avaimella, kunhan irroittaa keskiön. :slight_smile:

Ei vaan, stemmi on ajaessa toivottavasti aina siinä edessä. Mieti mikä fiilis, kun näät koko ajan miten siistin vekottimen oot tehny… Eli ei kai täs muuta ku hattua päästä taas.

Tilanne: tuttu.

faktoja :ok_hand:t3: :+1:t3:

Tänään oli dimplailupäivä

Kyselin myös hintaa stemmin kromaukselle, mutta sen verran otti hengen päälle vastaus että pitää vielä miettiä olisko maali sittenkin ihan hyvä ratkaisu.

10 Likes

Tuli sitte haukattua vähän liian iso pala. Idea tietenkin ihan hyvä.

Kokeilin paria eri tapaa puristaa toi juottamisen ajaksi ja totesin tämän parhaaksi.

Aloitin tietty sisäpuolelta että rötväilyt ei tuu näkyviin

Lämpö kuitenkin ilmeisesti väänsi tota about puolen millin peltiä sen verran, että lanka ei jaksanut pitää toista puolta kireällä ja paraatipuoli onkin sitten ihan hanurista.

Olis pitäny tajuta lopettaa ajoissa ja miettiä jotain toista vaihtoehtoa, mutta nyt pitää sitten keksiä millä ton oikaisee ilman että palaa puhki koko paska.

EDIT: Fuckit, jotain piti koettaa eikä tosta nyt ainakaan huonompi tullu. Kuten usein käy kun pelissä on ohut putki, lämpö ja puristus, ihan pieni painauma tuli yhteen kohtaan, mutta se on just kammen pään kohdalla joten väitän että se kuuluu siihen.

EDIT2: Vaikka kitillä voikin melkein kaiken peittää totesin kuitenkin että parempi erota ystävinä kuin elää valheessa. Kun lisäksi löysin toisen samanlaisen putken, me ei olla enää me.

18 Likes

Onko toi suoja rosteria? Miten noita “normaalisti” kiinnitetään ketjuputkeen?

Rosteria on. Olen ymmärtänyt että yleensä vaadittaisiin joko taitoa tai sen puutteessa käytettäisiin liimaa. Itsehän yritin siis ilman kumpaakaan. Mutta ehkä mä taivun jatkossa liiman kannalle.

6 Likes

Vähän juotosharjoittelua. Kokeilin eri muhveihin vähän eri tapoja antaa lämpöä ja pikkuhiljaa luulen ymmärtäväni mitä olen aiemmin tehnyt väärin. Lähinnä tässä kuitenkin on kyse tarvittavan jälkityön määrästä, koska ainakin niissä paikoissa joissa tuon näkee, hopeaa kyllä tunkeutuu hyvin koko liitokseen. Nyt pitäis sitten vielä opetella se oikea tapa että välttyis turhalta siivoamisesta. Mutta onneksi on viiloja.

14 Likes

Joka kerta kun tämä topäng nousee ylimmäksi niin tietää pääsevänsä nauttimaan laatusisällöstä. Kiitos!

1 Like

suht tukt

1 Like

Jotenkin onnistuin paskomaan käteni silleen että hiekkapaperin pitäminen sattuu vähän vietävästi. Pyöräytin sitten ajan kuluksi kiekot.

image

Kehiksi laitoin Kinlin XC-279:t jotka nimensä mukaisesti ovat oikeastaan krossikehät, mutta kun kattoo tiestön nykytilaa niin varmaan ihan oikea valinta. Eikä ne nyt niin hirveen kauheen painavat ole. Navat on Pacentin OEM malli White T11:sta ja pinnoina revot messinkinipoilla.

5 Likes

Tässon ollu vähän kaikenlaista, mutta pikkuhiljaa.

E: koska motto on että miksi jättää huomiseen sen minkä voi juosten kusta tänään, niin

15 Likes

28 Likes

mistäs tämmöset