P: Transition Rapture

Tuli tarve talvi ja rospuuttopyörälle kun en raaski ehkä Kongaa talvella rääkätä, eikä siihen edes saa järkeviä talvirenkaita ja olin jo jonkun aikaa vähän kuikuillut josko tämmösiä olis tarjolla ja kuin tilauksesta ilmestyi sopivan kokonen foorumille myyntiin. Kun vielä tilillä sattui olemaan sopivasti rahaa niin kerrankin tarve ja tilaisuus kohtasivat.

Tässä muutama juttu, jotka sai mut kiinnostumaan tämmöisestä aikoinaan:

  • Rockerit vaikutti hyvältä ketjunkiristyssysteemiltä sinkulakäyttöä silmälläpitäen mutta mahdollistaen kuitenkin vaihdekäytön. Se miten ne lopulta toimii on sit ihan täys kysymysmerkki.
  • Levarit. Noh, tää nyt on aika selkee. Vannejarruja ollut ja mennyt eikä niissä mitään muuta vikaa oo kun rumat jarrupinnalliset kehät jos ei kuituun lähde.
  • 44mm emäputki on mun lemppari. Saa tapered kuitukeulan kiinni helposti, mutta perus suoralla ruodolla oleva teräskeula ei kuitenkaan näytä hölmöltä.
  • Koko vaikuttais ainakin numeroiden perusteella mulle täydelliseltä.

Nyt vaan pitäis sit keksiä mitä mä tällä teen. Ainaki jotain osia näytti löytyvän binistä: oikeastaan tarvis vaan kammet, kiekot ja jarrut niin tän sais jonkinlaisessa setupissa ajoon mutta tarkotus ois kuitenkin kasata pikkuhiljaa ajan kanssa käytettyä tavaraa metskaten ihan muutenkin kuin tämänhetkisen pyöränosien saatavuuden takia.

9 Likes

Kongat on just hyviä talvipyöriä. :nerd_face:

Mihin sää sen Colossin hävitit? Fiilistelin sitä tosi paljon.

No juu siis ajoin mä tolla viime talvena ja ihan hyvin sillä kyllä pärjäs mutta mutta.

Colossi meni lihoiks kun oli pakko saada toi Konga :grimacing:

Siinä oli muutama juttu jotka vähän hiersi:

  • Törkeä toe-overlappi
  • Viistoputken alapuolisen juomapullotelineen mahdoton käytettävyys
  • Vähän turhan naftit rengastilat (38mm ihan maksimi)
    Ja ehkä vielä jotain mitä en muista.

Tässä taas on vaan yks juomapulloteline eikä lokareille paikkoja. Plussana internetin mukaan pitäis mahtua 40mm nanot ja tietty sinkulointimahdollisuus ja 44mm emäputki.

Vielä kun kauppaan sisälty toi ihan asiallinen täyskuitukeula ja 110 canecreekkiläinen niin oli tää mielestäni ihan hyvä diili ja luulen että ihan hyvä tästäkin tulee.

2 Likes